וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "המשחק נגד צסק"א ייזכר שנים, אבל הגענו כדי לזכות בגביע"

מאמן מכבי תל אביב שם כבר מאחור את הניצחון על הרוסים ומתמקד בריאל מדריד (א', 21:00, שידור ישיר בוואלה! ובאפליקציות): "הם היו הכי טובים העונה". בלו: "לא חושב על הפרישה, אלא על מה שקורה עכשיו". לאסו: "לא מרגיש פייבוריט. מכבי מכירה אותנו היטב". ורד כהן מדווחת

צילום: מגד גוזני, עריכה: מתן חדד

טירוף הפיינל פור נמשך: אחרי הניצחון הסנסציוני על צסק"א מוסקבה בחצי הגמר והסל המטורף של טייריס, מכבי תל אביב כבר מתחילה לחשוב על התואר שבאופק וכדי להניף את הגביע, יצטרכו הצהובים לנצח מחר (ראשון, 21:00, שידור ישיר בוואלה! ובאפליקציות) את ריאל מדריד. בשעות הצהריים נערכה מסיבת העיתונאים של דיוויד בלאט ופאבלו לאסו לקראת רגע האמת. כזכור, הבלאנקוס מחצו בחצי הגמר המקביל את ברצלונה 62:100. אגב, מסיבת העיתונאים נפתחה בצהרה של מזכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומאו, שהודיע כי אירוע הפיינל פור בשנה הבאה יתקיים במדריד.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד מאמן ריאל מדריד פבלו לאסו. Rodolfo Molina, GettyImages
נחת על הקרקע. דיוויד בלאט לצד לאסו/GettyImages, Rodolfo Molina

מה היה להם להגיד?

דיוויד בלאט: "ברכותיי ללאסו ולשחקנים שלו. מבחינת כל קבוצה, העפלה לגמר היורוליג זה משהו שאתה זוכר לאורך כל הקריירה שלך. הגענו למעמד הזה שלוש פעמים. אני גאה מאוד שדייויד (בלו)| יושב לצידי מכיוון שהוא ראוי למעמד הזה. יש לנו את הכבוד להגיע למעמד המכובד הזה ולפגוש את ריאל שהוכיחה במהלך העונה שהיא הקבוצה החזקה ביותר ביורוליג. אנחנו מצפים למשחק טוב מול יריבה קלאסית".

בלאט התייחס לניצחון הדרמטי על צסק"א: "אתמול היה יום מאוד רגשי מבחינתנו. שיחקנו מול יריבה מצוינת כמו זו שנפגוש מחר. היינו צריכים ללכת עמוק כדי למצוא פתרונות בשביל לנצח. משחק הכדורסל הוא מדהים מכיוון שאין משחק שדומה אחד לשני. אתה צריך לחפש תשובות והשחקנים סיפקו פתרונות ובסופו של יום עשינו כמה מהלכים יפים מאוד שהוכיחו שאנחנו קבוצה טובה. אלה דברים שייזכרו שנים, אבל לא הגענו לפה כדי לעשות חיים ולהתנסות. זה משהו חשוב, אבל באנו כדי לנצח ולזכות בגביע".

על העובדה שקבוצתו מתייצבת כאנדרדוג אמר המאמן: "אנחנו יודעים שכיחידה אנחנו יכולים להצליח יותר מאשר פרטים. אנחנו לא חיים באשליות, אנחנו יודעים שאנחנו אנדרדוג. אנחנו מאמינים שבכל משחק שאנחנו נשארים בתמונה, אנחנו יכולים לנצח. השחקנים הם אלה שצריכים לעשות את העבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

צפו בבלאט מדבר לקראת המשחק

דייויד בלו: "ברכותיי למדריד שהגיעה לגמר. זו הזדמנות בשבילי לזכות בגביע. אני נרגש להיות פה, זה כבוד להגיע לרמות האלה. אני מצפה להמשיך בתהליך של היום ומחר, אני לא חושב הרבה מעבר לכך. זה כיף גדול. אני לא אתלטי כמו שהייתי, אבל מחפה על כך עם ביטחון וניסיון".

בלו התייחס לעתידו, ואמר: "אני שמח להיות כאן ושיש לי את ההזדמנות הזו לשבת ולדבר איתכם. זה הפיינל פור הרביעי שלי ולא הייתי אף פעם בעמדה הזו. אני מנסה ליהנות רק בהיום ובעכשיו, ואני לא חושב יותר מדי רחוק מעבר לזה. אני מבין שמתישהו צריך להפסיק לשחק, ואני מתכונן לזה, אבל עדיין לא קיבלתי החלטה בנושא".

באימון המסכם אמר בלו: "יהיה מאמץ קבוצתי, השחקנים יילחמו. הולך להיות משחק מרגש. אני אוהד של התקפה במשחק כדורסל ומעריך גם את חשיבות ההגנה. אתמול הכל קרה מהר כל כך מול צסק"א. היה יום עמוס וכולם נרגשים ורוצים לקחת גביע".

צפו בדייויד בלו מדבר

באימון המסכם אמר דווין סמית' לוואלה! ספורט: "אתה עובד כל החיים שלך בשביל להיות בסיטואציה הזאת, להשיג אליפות. זה הישג ענק, נשאיר הכל על הפרקט, המאמנים מכינים אותנו לקראת המשחק. נצא ופשוט נילחם".

על היכולת של ריאל בחצי הגמר: "למדנו אותם וגם שיחקנו מולם כבר פעמיים, נצא מחר ונשחק את המשחק שלנו. נישאר נאמנים לעקרונות שלנו. הם ניצחו אותנו פעמיים, אבל כל משחק הוא שונה. נבוא היטב מולם. אחרי הניצחון התרכזנו בעיקר במשחק מחר. יש בפיינל פור שני משחקים כדי להשיג תואר. ניצחנו את הראשון אז צריך להתרכז במשחק הבא. בניצחון מול צסק"א קיבלנו דחיפה אדירה מהאוהדים שלנו. עשינו כמה עצירות, בלאט ביקש שנמשיך להילחם וזה מה שעשינו. זה פשוט מרגש להגיע למעמד ולשחק במעמד כזה. כולם מודעים להיסטוריה מול ריאל".

דווין סמית' מכבי תל אביב. מגד גוזני
מאמין בקבוצה. סמית'/מגד גוזני

פאבלו לאסו: "אני חושב ששתי הקבוצות נראו מצוין העונה. עברנו הרבה משחקים קשים ומסוכנים כדי להגיע לרגע הזה. כמובן שאנחנו נרגשים, שמחים, אבל אנחנו יודעים שמחר מצפה לנו משחק גדול. זה מפגש קלאסי בין שני המועדונים. אני זוכר את קורבלאן, ארואטי, ברקוביץ'. הם התחילו את ההיסטוריה של מכבי ומדריד. כשאתה מגיע לגמר, אין פייבוריטיות בכלל. זה משחק אחד ויש כל כך הרבה דברים, טעויות שקורות, ריבאונד, קליעה וכשאתה פוגש קבוצה כמו מכבי, אין פייבוריטיות. אני לא מרגיש פייבוריט".

עוד הוסיף מאמן ריאל מדריד: "אני מתמקד בקבוצה שלי ולא בענייני מומנטום, וכך הגענו למשחק נגד ברצלונה. אתמול שיחקנו משחק מצוין. זה נגמר ועכשיו מחכה לנו משחק נוסף. כמובן שמחכה לנו משחק קשה מול מכבי. אני זוכר משחקים צמודים מול מכבי, כמו זה שהיה בתל אביב שנגמר בשנייה האחרונה. אני יודע שלשחקנים שלנו מחכה משחק קשה. זו קבוצה עם הרבה עומק וקלעים מצוינים - ראינו מה בלו עשה אתמול. אם נרצה לנצח, כל ריבאונד, כל פרט, כל פוזשן יהיה חשוב".

צפו בפבלו לאסו מדבר

סרחיו יול: "אני רוצה לברך את מכבי על משחק מצוין ביום שישי. אנחנו גאים מאוד לחזור לגמר, היה לנו צ'אנס בשנה שעברה ולא עשינו את זה, אבל עכשיו יש לנו עוד אחד. יהיה קשה, כי למכבי יש קבוצה מצוינת. הם מעולם לא מוותרים, ויש להם לב גדול. ננסה לשחק ממוקדים 40 דקות כדי לנצח. היציעים יהיו צהובים ברובם, הקהל של מכבי תומך עם הרבה תשוקה, ותמיד כיף לשחק באווירה כזאת".

מרקוס סלוטר אמר לוואלה! ספורט :"אני לא חושב שאנחנו פייבוריטים. מכבי הוכיחה שהיא קבוצה טובה ויכולה לחזור מפיגור. מקווה שהם לא יעשו את זה מולנו. אין שחקן אחד במכבי ממנו צריך להיזהר. לא צפיתי בדקה האחרונה של מכבי, אבל שמעתי מה קרה ושצסק"א נתנה את המשחק. יהיו לנו הרבה אוהדים במשחק, אבל למכבי יהיו יותר. המשחק מול ברצלונה היה מאוד טוב, אבל הוא מאחורינו ועכשיו מתחילים שוב מההתחלה. אם נוכל לעשות את זה שוב, נעשה, אבל נראה איך זה יילך".

צפו בסרחיו יול מדבר

המספרים

* למי שהספיק לשכוח, מכבי תל אביב וריאל מדריד כבר הספיקו להיפגש פעמיים העונה: הבלאנקוס ניצחו 68:74 ו-76:77.

* המשחק ביום ראשון יהיה המפגש ה-50 בין שתי הקבוצות (שיא אירופי) כאשר המאזן עומד על 20:29 לטובת ריאל מדריד.

* הבלאנקוס ניצחה את ששת המפגשים האחרונים.

* הניצחון האחרון של מכבי - בחצי הגמר ב-2011.

* רק פעם אחת עד היום מכבי תל אביב וריאל נפגשו בגמר האלופות. זה קרה בקלן 1980 כאשר הבלאנקוס ניצחו 85:89. ארל וויליאמס קלע 33 לצהובים.

* עבור מכבי, המשחק ביום ראשון יהיה ההופעה ה-15 בגמר האלופות, בעוד לריאל מדריד יהיה זה גמר מספר 16 בהיסטוריה. בכל מקרה, שני המועדונים הופיעו בהכי הרבה גמרים בהיסטוריה של גביע האלופות. ריאל מחזיקה בשמונה זכיות בגביע האלופות, יותר מכל קבוצה אחרת (מאזן בגמרים 7:8), בעוד למכבי יש חמש זכיות (מאזן בגמרים 9:5).

* ידעתם שמכבי צלחה את חצאי הגמר בששת הביקורים האחרונים שלה בפיינל פור? זה קרה ב-2004, 2005, 2006, 2008, 2011 בעבר.

* בסגל הצהובים שלושה שחקנים בלבד עם נסיון בגמר אירופי: דייויד בלו, גיא פניני וסופוקליס שחורציאניטיס.

* בסגל ריאל, לעומת זאת, כמעט כל הסגל שיחק מול אולימפיאקוס בשנה שעברה: דונטייה דרייפר, רודי פרננדס, פליפה רייס, ניקולה מירוטיץ', סרחיו רודריגס, ג'ייסי קארול ומרכוס סלוטר.

* בלאט יכול להצטרף מחר לרשימה אקסקלוסיבית של מאמן שזכו גם ביורוליג, גם ביורובאסקט וגם במדליה אולימפית. רק סנדרו גמבה, אלכסנדר גומלסקי, מילקו נובוסל, דושקו איבקוביץ' וז'ליקו אוברדוביץ' עשו זאת בעבר.

* לאחר שניצח את מסינה לראשונה בקריירה, יחפש מחר בלאט ניצחון שני בלבד על פבלו לאסו. המאזן בין השניים עומד על 1:6 לטובת הספרדי.

* אם יקלע ארבע שלשות או יותר, ישווה דייויד בלו את שיא השלשות בפיינל פור בודד (9), בו מחזיקים דורון ג'מצ'י ופנאיוטיס ינאקיס.

* ריאל מדריד יכולה להפוך למועדון הראשון בהיסטוריה שזוכה באליפות אירופה לכדורסל ולכדורגל באותה עונה.

גביע היורוליג. מגד גוזני
הנה, זה מגיע.../מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully