וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה באליפות היורוליג

מי היה מאמין? הקבוצה של דיוויד בלאט השלימה את העונה החלומית שלה כשהדהימה את ריאל מדריד הגדולה 86:98 לאחר הארכה בגמר הפיינל פור במילאנו. טייריס רייס רשם עוד משחק הירואי בדיוק ברגע האמת (26 נקודות במשחק, 14 בהארכה), והניפה את הגביע בפעם השישית בתולדותיה

עריכה: טל רזניק

גבירותיי ורבותיי, קבלו את אלופת אירופה שלכם לעונת 2013/14: מכבי תל אביב! הקבוצה של דיוויד בלאט, זו שכולם השמיצו אותה לאורך כל העונה, זו שאמרו שהיא לא מספיק מוכשרת, לא עמוקה מספיק ולא צריכה להיות בפיינל פור - הקבוצה הזו המשיכה את מסע הקסם האדיר שלה כשהדהימה את ריאל מדריד בגמר הפיינל פור עם 86:98 לאחר הארכה, וזכתה בתואר בפעם השישית בתולדותיה. הקבוצה של פאבלו לאסו, שסומנה לאורך כל העונה כפייבוריטית הברורה לזכות בתואר, זו שדרסה את ברצלונה בחצי הגמר ב-38 הפרש לא לקחה בחשבון את רוח הקרב של סגנית האלופה הישראלית שנדחפה על ידי האלפים ביציעים במילאנו ולא היתה יכולה לקבוצה עם הלב הכי גדול במפעל העונה. מכבי תל אביב רושמת זכייה שישית בתולדותיה בתואר, באחת מהעונות הכי בלתי נשכחות בהיסטוריה של המועדון.

שחקני מכבי תל אביב מניפים גביע. מגד גוזני
א-ל-ו-פ-י-ם-! פניני ובלו מניפים את הגביע/מגד גוזני

בשונה מהקריסות מול מילאנו או צסק"א, הפעם מכבי תל אביב ידעה שאסור לה ליפול לפיגור גדול מול קבוצה נפיצה כריאל. ואכן, בלאט הצליח להביא את שחקניו ממוקדים לחלוטין לרגע האמת. דווין סמית', דייויד בלו, טייריס רייס וריקי היקמן - כולם איפסו את הידית, ובמקום לרדוף אחרי ריאל, תפסו את ההובלה בדיוק ברגע האמת. יותר מכל, היה ברור ברבע האחרון שהקבוצה שמרגישה כי היא הפייבוריטית הברורה לזכות היא דווקא מכבי. שחקניה נראו קרי רוח בזמן שהפנים הלבנות של השחקנים בלבן אמרו הכל. כשהמשחק נגרר להארכה, קיבלה מכבי שוב את הגיבור האמיתי שלה במאניטיים - אחד בשם טייריס רייס. הגארד האדיר של הצהובים התפוצץ עם 14 נקודות אישיות בהארכה (ו-26 במשחק), ריאל לא הצליחה להגיב ותשעת אלפים אוהדים בצהוב לא ידעו את נפשם מרוב אושר. לא ייאמן. פשוט לא ייאמן.

הקהל הישראלי האדיר שמילא את היציעים שלח את שחקני מכבי כמו מלוע של תותח, והצהובים כבר עלו ליתרון 6, בעוד ריאל נראתה בהלם. אלא שאז הגיע תורה של מכבי להיעלם תחת אור הזרקורים, והספרדים ניצלו זאת עד תום כדי לרוץ ל-2:19. דייויד בלו הבלתי נגמר שמר את הצהובים במשחק עם מטווח גדול, ואל המחצית הגיעו הצהובים בפיגור 2 בלבד. סמית', שחטף לא מעט ביקורות על כך שהוא לא מופיע למשחקים הגדולים המשיך להפגיז, היתרון עבר למכבי וברבע האחרון קיבלה מכבי את טייריס רייס הבלתי נגמר. הגארד פשוט לקח על עצמו את כל האחריות בהתקפה, והביא את הצהובים ליתרון 4, דקה לסיום. ריאל הצליחה להיחלץ מהמצב הזה וכפתה הארכה, אבל רייס, מי אם לא הוא היה עצום בהארכה והביא את מכבי תל אביב, כל הדרך אל הארץ המובטחת. גביע אירופה חוזר לתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טייריס רייס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
אחד ויחיד. טייריס רייס עם אחת ההופעות הגדולות בתולדות המועדון/מגד גוזני

רבע 1

פרננדס אולי נפצע בחימום (ושיחק עם אצבע שבורה), אבל היה מדוייק כבר בזריקה הראשונה שלו, כשהפגיז שלשה פנויה. שחורציאניטיס ניצל את היתרון הפיזי שלו בצבע ומצא שני סלים, אוחיון רשם מתפרצת מוצלחת וחדירה של היקמן העלתה ל-5:8. סמית' הצטרף לחגיגה עם שלשה גדולה והוסיף ג'אמפ מוצלח, והיתרון הצהוב עלה ל-6, אך פרננדס קטע את הבצורת עם שלשה, רייס ובורוסיס הענישו שלוש פעמים רצופות בצבע, ואת הרבע הראשון סגרה ריאל ביתרון 15:16.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
סוף סוף, גם לו יש גביע אירופי כמאמן. בלאט חוגג/מגד גוזני
סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב חוגג. מגד גוזני
אפילו הם לא מאמינים. שחורציאניטיס/מגד גוזני

רבע 2

פרננדס פתח את הרבע השני עם דאנק נפלא, סרחיו רודריגס תפר שלשה פנויה אחרי הנעת כדור נפלאה של הספרדים ונקודות של רייס בצבע השלימו ריצת 2:17 והעלו את הלבנים ליתרון 9. מכבי נתקעה כמעט חמש דקות ללא נקודה, בלאט שלח אל רייס לפרקט וזה הגיב עם סל ועבירה חשוב. ג'יי סי קארול נכנס ותפר מיד שלשה קשה, רייס עשה כל מה שהוא רוצה בצבע ואסף עוד ועוד ריבאונדים בהתקפה, והיתרון הלבן הגיע עד 22:33. היקמן ובלו החלו לנגוס בהפרש, ושלשה ענקית של בלו על הבאזר הורידה ל-35:33 בלבד לריאל במחצית.

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
סיים בדמעות. טיוס/מגד גוזני
נשיא מדינת ישראל שמעון פרס חוגג את הניצחון של מכבי תל אביב. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה! NEWS
אפילו הוא חגג. הנשיא, שמעון פרס צופה במשחק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית הנשיא

רבע 3

פרננדס כהרגלו פתר שלשה בפתיחת הרבע, אך שחורציאניטיס תרם סל ועבירה, סמית' קבר שלשה וג'אמפ מוצלח של היקמן החזיר את היתרון לידיים צהובות, 40:41. מירוטיץ' חפר בצבע ושלשה של טראמל קבעה יתרון 4 לריאל, אך היקמן מיד החזיר עם שלשה גדולה מהצד השני ושלשה נוספת של סמית' העלתה ל-50:51. דווקא אז ביצע שחורציאניטיס עבירה רביעית מטופשת במיוחד, סרחיו רודריגס חתם את הרבע עם חדירה מוצלחת ועבירה, וריאל הוליכה 53:55 לפני הרבע האחרון.

שחקני מכבי תל אביב מניפים גביע. מגד גוזני
הגביע חוזר לתל אביב. פניני ומכבי חוגגים/מגד גוזני
טייריס רייס, מכבי תל אביב. רויטרס
היה בלתי ניתן לעצירה בהארכה/רויטרס

רבע 4

טיוס כמעט ועיקם את הסל עם דאנק נהדר בפתיחת הרבע האחרון, מכבי מיד חטפה שלשה מרודריגס אך רייס הפגיז מחוץ לקשת והעלה ל-58:60. קרב השלשות נמשך כשבלו תפר אחת משלו, אך רודריגס החזיק במו ידיו את ריאל ושמר את היתרון אצל הלבנים. רייס חדר נפלא, וריבאונד בהתקפה של טיוס הפך לדאנק ויתרון 67:69 לצהובים. רודריגס לקח הכל על עצמו והחל לאבד את הראש, וסל עצום של רייס, דקה לסיום העלה ל-4 הפרש. היקמן החטיא זריקה קשה שהיתה יכולה לסגור את המשחק, בורוסיס לקח ריבאונד בהתקפה ונשלח אל הקו שם קבר את השתיים ללא קושי וקבע 73:73. מכבי הלכה להתקפה אחרונה, הכדור הגיע לטייריס רייס שלקח שלשה קשה, אך זו לא נכנסה, הולכים להארכה.

יוגב אוחיון, אלכס טיוס שחקני מכבי תל אביב חוגגים. מגד גוזני
מי לא האמין בהם? אוחיון והיקמן/מגד גוזני
אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל. מגד גוזני
הפכו את האולם במילאנו להיכל נוקיה. אוהדי מכבי/מגד גוזני

הארכה

רייס פתח את ההארכה עם שלשה נפלאה, ריאל החלה להתעורר מהתרדמת שלה עם נקודות של בורוסיס, אך רייס, מי אם לא הוא, תפר שלשה נוספת שהעלתה ל-77:81. טיוס הוסיף אלי הופ אדיר, רייס קבר עוד שתיים מהקו והיתרון של מכבי כבר הגיע ל-79:88. ריאל כבר הבינה שהכל אבוד והחלה לקחת זריקות התאבדות שלא נכנסו, יוגב אוחיון סגר את המשחק בדאנק נהדר ומכבי תל אביב השלימה 86:98 מדהים, פשוט מדהים, וזכתה באליפות אירופה.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
איבד לחלוטין את הראש בסיום. רודריגס/מגד גוזני
דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
ווינר אמיתי. בלו/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: טייריס רייס 26 (4 מ-13 לשתיים, 3 מ-4 לשלוש, 9 מ-9 מהעונשין), ריקי היקמן 18 (4 מ-13 לשתיים, 6 ריבאונדים), דווין סמית' 15 (7 ריבאונדים), דייויד בלו 14, אלכס טיוס 12 (11 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 9, יוגב אוחיון 4, גיא פניני וג'ו אינגלס שיחקו ולא קלעו.

קלעו לריאל מדריד: סרחיו רודריגס 21 (5 מ-10 לשלוש), רודי פרננדס 15 (8 ריבאונדים), פליפה רייס 12 (6 ריבאונדים), ניקולה מירוטיץ' 12 (7 ריבאונדים), יואניס בורוסיס 12 (9 ריבאונדים), טרמל דרדן 7 (7 ריבאונדים), ג'ייסי קרול 5, מרקוס סלוטר 2, סרחיו יול, דניאל דיאס וסלאח מג'ארי שיחקו ולא קלעו.

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
אלופי אירופה, כנגד כל הסיכויים. טיוס ומכבי חוגגים/מגד גוזני
חגיגות אוהדי מכבי תל אביב בכיכר. קובי אליהו
הכיכר כבר מלאה בחוגגים בצהוב. אוהדי מכבי במזרקה/קובי אליהו

סטטיסטיקה קבוצתית

מכבי תל אביב:

לשתיים: 23 מ-55 (41%)
לשלוש: 9 מ-22 (40%)
מהעונשין: 25 מ-30 (83%)
ריבאונדים: 48
חטיפות: 4
איבודים: 7
אסיסטים: 11
חסימות: 4
נקודות מדד: 103

ריאל מדריד:

לשתיים: 17 מ-40 (42%)
לשלוש: 11 מ-34 (32%)
מהעונשין: 19 מ-20 (95%)
ריבאונדים: 44
חטיפות: 3
איבודים: 10
אסיסטים: 15
חסימות: 8
נקודות מדד: 91

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully