וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "במהלך האחרון ראיתי חושך, זה מעולם לא קרה לי"

מכבי ת"א המומה מהקאמבק המטורף בחצי הגמר. המאמן: "כבר עברנו את השמים, אנחנו בירח". רייס: "אנחנו לוחמים". אנתוני פארקר: "יאללה מכבי". פאו גאסול וריקי רוביו בירכו

צילום: מגד גוזני עריכה: יותם בן דוד

צפו בשחקני מכבי תל אביב חוגגים את העלייה לגמר היורוליג

לא ייאמן. פשוט לא ייאמן. מכבי תל אביב סיפקה הערב (שישי) את אחד הקאמבקים הגדולים בתולדותיה, ניצחה 67:68 את צסק"א מוסקבה על אף שפיגרה פחות או יותר למשך המשחק כולו, ועלתה לגמר היורוליג בפעם ה-15 בתולדותיה. היריבה של מכבי תל אביב בגמר היא ריאל מדריד שפירקה את ברצלונה בחצי הגמר בתוצאה 62:100. כרגע, כל מה שמשנה זה להבין איך הצהובים סגרו פיגור של 15 הפרש ברבע השלישי, איך הם השיגו נס נוסף, ובעיקר - לחגוג, ולהחמיא פעם נוספת לקבוצה הנדירה הזאת.

עם סיום המשחק ובעוד שחקני מכבי תל אביב רוקדים וחוגגים בדרכם לחדר ההלבשה, פרצו אוהדי הקבוצה מהיציע אל הפרקט והצטרפו לקרנבל. בהנהלת היורוליג הזדעקו ודרשו מכולם לרדת מהפרקט. בכניסה לחדר ההלבשה, בלאט הדביק נשיקה במצח לטייריס רייס, קולע סל הניצחון ואמר לו: "אני אוהב אותך, בנאדם".

חברי ההנהלה והשחקנים נראו מאושרים ונרגשים לאחר סיום המשחק ונשארו בחדר ההלבשה במשך דקות ארוכות. מדי פעם בקעו מתוך חדר ההלבשה מחיאות כפיים. קברניטי המועדון הזכירו לשחקנים שנשאר להם עוד משחק אחד כדי לקחת את הגביע.

טייריס רייס זכה לחיבוק חם מדני פדרמן והמון חיבוקים מחבריו. שחקני מכבי תל אביב ניגשו לאזור הראיונות ונראו נרגשים מאוד. רייס הגיע לאזור הראיונות עם בנו. "צריך להביא אותו לכל משחק", אמר רייס.

לובי המלון לאחר המשחק היה מלא בשחקנים, אנשי תקשורת, סוכני שחקנים ואוהדים. משחות השחקנים מילאו את מקומות הישיבה בלובי. שון ג'יימס שוחח עם בנו בסקייפ וסיפר לו בהתרגשות על הניצחון ההרואי של חבריו. עוזרו של מסינה דן שמיר הגיע למלון ושוחח עם אנשי מכבי.

שחקני מכבי תל אביב אלכס טיוס (למעלה) טייריס רייס. מגד גוזני
ווינר ענק. רייס וטיוס/מגד גוזני
טייריס רייס מכבי תל אביב. מגד גוזני
החגיגות נמשכו במלון. רייס/מגד גוזני

"אני לא שומע כלום חוץ מהאוהדים המדהימים כאן במילאנו והמיליונים בארץ", אמר דיוויד בלאט המאושר בסיום. "אנחנו קבוצה שלא מוותרת, קבוצה עם בגרות מתקדמת הרבה יותר מאשר קבוצה שרצה שנה ראשונה. המון קרדיט לחבר'ה, הם הבינו שעשינו את זה בעבר ואפשר לעשות את זה גם היום. יש לנו כמה משחקים לפנתאון השנה. הייתי חלק מהרבה משחקים גדולים במכבי, אבל מה שעשינו השנה... לא היה דבר כזה".

בלאט נשאל על המהלך האחרון במשחק, והשיב: "היו 13.5 שניות והיינו צריכים חטיפה לפני פאול. הלכנו על זה. ברגע שבלו חטף את הכדור, הכל היה חושך בעיניים שלי. לא ראיתי כלום. קשה לי מאוד אפילו להיזכר בזריקה של טייריס, וזה לא קרה לי בכל הקריירה". כשנשאל האם עבור הקבוצה הזאת השמים הם הגבול, אמר המאמן המאושר: "כבר עברנו את השמים, אנחנו בירח".

מכבי תל אביב שוב בגמר היורוליג:

קאמבק עצום למכבי תל אביב, שניצחה את צסק"א ועלתה לגמר

המספרים שמאחורי הטירוף: כך נראה חצי גמר הפיינל פור

בלאט מודה: "ברבע השלישי ראיתי חושך"

ברוסיה לועגים לצסק"א. מסינה: "זה אכזרי"

שח-מט: כך הפתיע בלאט את מסינה

דייויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
אחרי החטיפה של בלו הוא כבר לא ראה בעיניים. בלאט/מגד גוזני

טייריס רייס, שקלע את סל הניצחון, אמר: "אנחנו לוחמים. לא משנה מול מי אנחנו משחקים, צסק"א או מיאמי היט. לא אכפת לנו. אנחנו נלחמים עד הסוף. צריך להגיע לגמר בלי פחד, לתת שם קרב גדול. הכול יכול לקרות. בשביל הרגעים האלה שחקן כדורסל חי, בשביל זה הוא עובד קשה כל יום. בתחילת הרבע הרביעי התחלנו לקלוע ונכנסנו לקצב. במצבים כאלה, אתה יודע שהריצה של מכבי תגיע. הם קלעו קליעות גדולות, אבל גם אנחנו".

אלכס טיוס הנרגש אמר: "יש לנו המון זכרונות טובים מהאולם הזה. נלחמנו, היינו במצב הזה בעבר. אנחנו לא מפסיקים לשחק עד הבאזר. עשינו את הדברים הקטנים טוב יותר במחצית השנייה והגיע לנו לנצח".

המצטיין במשחק, דייויד בלו: "האמנו גם כשפיגרנו ב-15. אם לומר את האמת, אז היינו פשוט שמרנו על אותה גישה לאורך כל המשחק גם כשפיגרנו, שמרנו על הביטחון שלנו. אני נהניתי, מהאווירה, מלהיות על המגרש, מלשחק והזריקות נכנסו. ראינו את טייריס עושה את זה כל השנה, הוא בן אדם בוגר, חסר פחד, והוא המנהיג שלנו במגרש. אני לא יודע אם נזכה, אבל יהיה גדול לראות אפילו יותר אוהדים, זה ייתן לנו יותר כוח והתלהבות במשחק".

אנדריי וורונצ'ביץ' צסק"א מוסקבה מול דייויד בלו מכבי תל אביב. מגד גוזני
ווינר ענק. בלו/מגד גוזני
סופוקליס שחורציאניטיס מכבי תל אביב ננאד קרסטיץ' צסק"א מוסקבה. מגד גוזני
"אני לא מופתע". סופו/מגד גוזני

סופוקליס שחורציאניטיס: "כל אחד נתן 110 אחוז, את כל מה שיש לו. זה ניצחון מדהים, היה נהדר. טייריס תמיד עושה הכול כדי לעזור לקבוצה לנצח, אני לא מופתע. היינו בפיגור כל המשחק, אבל המשכנו להילחם ולנסות. זה לא היה אחד המשחקים הגדולים שלנו, אבל עשינו את זה".

הקפטן גיא פניני: "אם עברנו את מה שעברנו במילאנו, אז ברור שהאמנו. אמרתי אז שלא היה דבר כזה והנה אני אומר את זה שוב. צסק"א שיחקה הרבה יותר טוב מאיתנו, זה לא יאומן. מהלכים של לב בסוף ניצחו את המשחק. אין דברים כאלה".

דווין סמית': "אנחנו אף פעם לא מתים. לא משנה מה התוצאה וכמה זמן יש, המאמן תמיד מעודד. הוא אומר לנו להמשיך להיות אגרסיביים. עשינו סלים גדולים בסוף. בלו וריקי קלעו שלשות גדולות, כולם האמינו וככה זה נגמר. זו כבר הפעם השנייה שאנחנו עושים את זה כאן וננסה לקחת את הגמר. צסק"א קבוצה נהדרת ואטורה מסינה מאמן מצוין. היה לנו מזל שעשינו דברים טובים בסיום והם עשו טעויות".

דייויד פדרמן: "לראות את הקהל הזה, אנשים הוציאו הרבה כסף, זו הנאה לא נורמלית. כל פעם אנחנו אומרים שזה הנס הכי גדול וכל פעם קורה נס יותר גדול. אני לא יודע מה יש בקבוצה הזו, מה יש במסורת הזו. השחקנים נלחמו בשביל הקהל וזה כיף. כשבלו קלע את השלשה לקראת הסוף, האמנו שאפשר לעשות את זה, כי הידיים מתחילות לרעוד ליריבה במצב כזה. אבל באמת, מול צסק"א, אחת הקבוצות הכי גדולות ועשירות שיש, זה באמת מדהים. לא יודע מה היה בסוף, רק ראיתי את הכדור נכנס לסל".

אנתוני פארקר צייץ: "וואו! איזה סיום! אני אוהב את המשחק הזה! עברנו אחד, עוד אחד לעבור! קלאסיקה אמיתית! יאללה מכבי!". פאו גאסול, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, צייץ: "איזה סיום בין מכבי לצסק"א במילאן!! משחק גדול!! ברכות למכבי תל אביב על הניצחון". ריקי רוביו צייץ: "ברכות לג'ו אינגלס".

לאחר הראיונות מכבי תל אביב הגיעה למלון והשחקנים השתהו בלובי, דיברו ביניהם וניסו לעכל את ההישג. אוהדי מכבי שאגו למשך דקות ארוכות, רבים מהם נותרו באולם לצפות במשחק השני, כך גם דייויד בלאט והצוות המקצועי - שהחל כבר במלאכת הסקאוטינג לקראת משחק הגמר. ניקולה וויצ'יץ' אמר: "הקהל היה מדהים. אין דברים כאלו, הם שטפו את מילאנו וזו הרגשה מדהימה להיות כאן. אנחנו נלך לאכול עכשיו, לנוח, כולם נרגשים, אבל אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות שלנו. יש עוד משחק אחד. אנחנו פייבוריטים בגדול מול ריאל, כי הפסדנו להם כמה פעמים ועכשיו יש לנו סיכוי טוב מולם".

חברת לייבטיקטס הודיעה הערב שלמרות הביקוש העצום לכרטיסים לגמר מצד אוהדי מכבי תל אביב לאחר הניצחון הערב, רק כ-1,500 מהם יוכלו להצטרף ל-6,000 שכבר נמצאים במילאנו. המחירים ינועו בין 350 ל-1,000 יורו. אוהדי צסק"א צפויים למכור את הכרטיסים שלהם לגמר ב-600 יורו ומעלה. חברות התעופה יוציאו רק 3-4 טיסות למילאנו במוצ"ש וראשון.

סופוקליס שחורציאנטיס מכבי תל אביב. מגד גוזני
עכשיו צריך לרדת אל הקרקע. שחורציאניטיס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully