וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "בבית אנחנו צריכים לנצח את ברצלונה"

28.12.2011 / 14:30

מאמן מכבי ת"א מאמין שהקבוצה שלו יכולה לעבור את אלופת ספרד: "אנחנו מצטלבים עם הבית הכי טוב שאפשר היה לקבל"

מכבי תל אביב תצטרך לעבוד קשה כדי להגיע פעם נוספת להצלבה של היורוליג. היום (רביעי) הוגרל שלב הטופ 16 במפעל, וממנו עולה כי מכבי תל אביב תפגוש את אלופת ספרד ברצלונה, קאנטו האיטלקית וז'לגיריס קובנה הליטאית. המשחקים יחלו ב-18 בינואר, כשהבשורה המשמחת יותר מבחינתם היא שבשלב ההצלבה הם יצטלבו עם הבית של פנרבחצ'ה/אולקר, פנאתינייקוס, קאזאן ומילאנו.

הצביעו: באיזה שלב תסיים מכבי תל אביב את שלב הטופ 16?

"זה בית סביר", סיכם דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, את ההגרלה. "יכול היה להיות יותר טוב, יכול היה להיות יותר גרוע. הוכחנו בשנה שעברה שהמקום הראשון והשני לא משנה כשעלינו לפיינל פור מהמקום השני, כל מה שמשנה זה איך משחקים".

על ההתמודדות עם ברצלונה שבשורותיה משחקים שלל כוכבים ובראשם חואן קרלוס נבארו, אמר בלאט: "אני לא יודע אם אפשר לעקוץ את ברצלונה, אבל צריך למצוא את הדרך, בטח בבית, לנצח אותם. צריך לזכור שבשנה שעברה היינו במרחק של מהלך אחד מלנצח אותם. אנחנו צריכים לעלות, זה לא קל. ברצלונה, יחד עם צסק"א, מחזיקה בסגל הכי עמוק ביורוליג. היא מנוסה מאוד וסופר איכותית, אבל אנחנו יכולים למצוא את הדרך לנצח אותה, בטח אצלנו בהיכל נוקיה".

על היריבה האיטלקית, אמר המאמן: "גם קאנטו, למרות שלא הרבה מכירים אותם, עשתה תוצאות מדהימות השנה. היא קבוצה מאוד עיקשת, מאוד מסוכנת, הם ניצחו קבוצות גדולות". על היריבה האחרונה, ז'לגיריס, אמר בלאט: "ז'לגיריס יחתימו עוד שחקנים ויש להם סופרסטאר, אולי השחקן הכי טוב באירופה בתפקיד שלו - סאני ווימס. שום דבר מובטח לנו, לא המקום השני, ובטח לא המקום הראשון. אם נגיע לטופ 8, אנחנו מצטלבים עם הבית הכי טוב שאפשר היה לקבל. זאת הנחמה מההגרלה הזאת. למרות זאת, נהיה חייבים להיות מפוקסים כי בטופ 16 כמעט אין מקום לטעויות".

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי: "בית שמכיל בתוכו את ברצלונה הוא כמובן בית מאוד אטרקטיבי, ז'לגיריס מחזירה אותנו לימי הנס והשלשה המפורסמת של דרק שארפ, וקאנטו, שהייתה קבוצה מפוארת באירופה בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80, מציגה עונה מפתיעה ונהדרת. צפוי לנו חורף חם ביותר, וחבל לי שההיכל שלנו צר מלהכיל את כל אלה שהיו מבקשים לראות את שלושת המשחקים הביתיים שלנו בטופ 16. אנחנו מתמודדים מול קבוצות חזקות, שחלקן צפויות להתחזק עוד יותר, אך גם אנחנו לא קוטלי קנים ואני מקווה שנגיע להצלבה".

טל בורשטיין: "אין קבוצות קלות בשלב הזה. ברור שברצלונה מצוינת, כולם מכירים את היכולות שלה, עד עכשיו היא וצסק"א הקבוצות הכי בולטות ומרשימות באירופה. קאנטו מאוד הפתיעה. אף אחד לא ציפה שהיא תגיע לכאלה הישגים ביורוליג אחרי היעדרות ממושכת, ועם ז'לגיריס תמיד קשה לשחק, בעיקר בליטא. הרבה עבודה לפנינו אבל אנחנו אופטימים".

ליאור אליהו: "ההגרלה בסך הכל בסדר, אבל אסור בשום אופן לחשוב שההצלבה כבר בכיס שלנו. כולם מדברים כמובן על ברצלונה המפחידה, אבל צריך לשים לב גם לקאנטו וז'לגיריס שהגיעו לכאן בזכות ויש להם יופי של שחקנים. נשמח לראות שוב את צ'אק, אבל שלא יבנה על זה שנעשה לו הנחות על המגרש. נתכונן בשיא הרצינות לשישה משחקים לא קלים".

"אסור יהיה לנו לטעות בבית"

הג'נרל מנג'ר של ברצלונה חואן קרלס ראבנטוס הגיב להגרלה, ואמר: "הבית הזה קשה מכיוון שמכבי, ז'לגיריס וקאנטו הן יריבות קשות. אנחנו נעשה כל מה שנוכל כדי להגיע לפלייאוף. המטרה שלנו היא הפיינל פור". חבר ההנהלה חואן קראוס הוסיף: "אנחנו הולכים לשחק בשלושה מגרשים קשים מאוד. אנחנו שמחים לשחק מול קאנטו כי זה יאפשר לנו להתמודד מול באסילה. האוהדים שלנו יקבלו הזדמנות לראות אותו שוב במגרש הביתי שלנו ויקבלו אותו. כמובן שאנחנו רוצים לסיים במקום הראשון בבית. אנחנו יודעים עד כמה זה קשה ועד כמה אסור לנו לטעות. אסור יהיה לנו לטעות בבית".

מאמן קאנטו אנדראה טרינצ'יירי: "זה כבוד עבורנו לשחק מול שלושה מועדונים חשובים. אתה כמובן לא מצפה לפגוש יריבות חלשות בטופ 16. עכשיו אנחנו נעבוד כדי לשחק את משחקי הטופ 16 בהנאה רבה, וכדי להתחרות עם ברצלונה, שיחד עם צסק"א, היא הקבוצה הטובה ביותר ביורוליג, ועם מכבי תל אביב, אחת המועמדות הבכירות להגיע לפיינל פור".

הג'נרל מנג'ר של ז'לגיריס קובנה, יונאס סטדאלנינקאס: "הוגרלנו לבית הקשה ביותר. ברצלונה ומכבי תל אביב תמיד היו בין המועדונים הטובים ביותר באירופה בכך שהן זכו כמה פעמים בטורניר. קאנטו גם היא הוכיחה את כוחה על ההעפלה לטופ 16. נצטרך להיות במיטבנו כדי להעפיל".

לכל תוצאות הגרלת משחקי הטופ 16 ביורוליג
הכירו את יריבות מכבי ת"א בטופ 16
אוהד גרינוולד מנתח: הדרך לפיינל פור כבר סלולה
יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully