וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ריאל מדריד הביסה את מכבי ת"א 64:88

הקבוצה של בלאט הציגה את משחקה הגרוע ביותר העונה וכמעט איבדה סיכוי לסיים ראשונה בבית. לנגפורד קלע 18 נקודות

עד לפני שבועיים, נדמה היה כאילו מכבי תל אביב קרובה מאוד להבטיח את פסגת בית ג'. אלא שאז הגיע ההפסד לפרטיזן בבלגרד, ואחרי התבוסה שנחלו הערב (חמישי) הצהובים לריאל מדריד, 88:64, לפתע המקום השלישי בשלב הבתים הראשון של היורוליג נראה ריאלי יותר מהמקום הראשון. הקבוצה של דיוויד בלאט הגיעה למדריד בידיעה שהיא נכנסת אל המשחק החשוב ביותר שלה עד כה העונה, והיא יצאה ממנו כאובה במיוחד, ועם האמת המרה שמתבררת בשבועות האחרונים: ללא ג'ורדן פארמר, מכבי תל אביב פשוט לא מסוגלת להתמודד עם הקבוצות הגדולות של היבשת.

כמעט כל הבעיות של האלופה הישראלית צצו הערב, ולא בטוח שכולן ייפתרו כאשר יגיע רכז כזה או אחר וייכנס לנעליו הגדולות של פארמר. קית' לנגפורד אמנם הציג את משחק היורוליג הטוב ביותר שלו בצהוב, אך עשה זאת על חשבון המשחק הקבוצתי. בכלל, ההתקפה של מכבי נראתה פשוט נורא ואיום כמעט לכל אורך 40 הדקות הערב, במה שככל הנראה היה המשחק ההתקפי הגרוע ביותר שלה העונה, והמספרים למעשה אומרים הכל: הצהובים קלעו שתי שלשות בלבד הערב ואיבדו 18 כדורים לעומת 5 אסיסטים (!). דקות טובות של ריצ'ארד הנדריקס פה ושם היו בגדר נקודות אור שממש לא הספיקו, בטח לא כאשר יוגב אוחיון ותיאו פפאלוקאס שוב לא תרמו דבר, וכמוהם גם ליאור אליהו, דייויד בלו וגיא פניני. מיותר לציין כי גם הכנסתו של ג'ון שייר לפרקט ברבע השלישי לא ממש עזרה.

מנגד, שחקן היה אחד מעל כולם הערב. בעוד שכל העיניים היו נשואות אל עבר רודי פרננדס הנוצץ, שערך הערב את משחק הפרידה שלו מהקבוצה, ניקולה מירוטיץ' המוכשר (20) הראה קמצוץ מהפוטנציאל העצום שלו, כשהפציץ 22 נקודות במחצית הראשונה וסיים עם 26 בסופו של דבר. ג'ייסי קארול הנפלא, שלא קלע נקודה במחצית, תפר 17 במחצית השניה, ואי אפשר היה שלא להתרשם מסוללת הכוכבים של פבלו לאסו. ריאל מדריד לא הציגה את משחקה הטוב ביותר העונה, ובכל זאת דרסה את הקבוצה איתה היא נאבקת על הפסגה ב-22 נקודות. מדהים.

הניצחון של אפס איסטנבול על מילאנו אמש טרף חלק מהקלפים של בית ג', וכעת מצפה למכבי תל אביב משחק עונה נוסף שבעה ימים מהיום. הקבוצה הטורקית תגיע ליד אליהו עם מאזן זהה לזה של הצהובים, ואם תנצח, ככל הנראה תגרום לכך שמכבי תסיים שלישית בלבד. המשמעות תהיה הגרלה קשה בהרבה בשלב הטופ 16, אלא שנכון לרגע זה, הצהובים פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לחשוב כל כך רחוק. יש להם מספיק בעיות עד אז.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, קית' לנגפורד, דווין סמית', דייויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד ריאל העלתה את סרחיו יול, רודי פרננדס, קרלוס סוארס, ניקולה מירוטיץ' ואנטה טומיץ'. יול ומירוטיץ' תפרו שתי שלשות בפתיחה, ומנגד הלכה מכבי פנימה אל שחורציאניטיס, שסחט מספר עבירות, התעייף וירד לספסל כשהבלאנקוס ביתרון 8:10. תיאו פפאלוקאס החליף את יוגב אוחיון ולנגפורד לקח אחריות בהתקפה, אלא שיול (7 נקודות ברבע הראשון) ומירוטיץ' (12) המוכשרים המשיכו לפרק את ההגנה הצהובה, העלו את המארחת ל-12:21, והכריחו את בלאט לקחת פסק זמן. שחורציאניטיס חזר לפרקט, אך בתום הרבע הראשון הראה לוח התוצאות 15:22 ללבנים, כשמכבי ספרה לא פחות משבעה איבודים (!).

רבע שני:

מירוטיץ' הלוהט המשיך לצלוף מכל טווח, ובדקות הללו היה ריצ'ארד הנדריקס היחיד שתפקד בשורות האורחת. אלא שששלה של מרטינאס פוצ'יוס ואז אחת נוספת של מירוטיץ', מי אם לא הוא, קבעה 25:37 לריאל, כשהילד בן ה-20 סופר 22 נקודות ב-15 דקות (!). מכבי הידקה את ההגנה, ועם ריצת 2:13 ברשות ליאור אליהו, לנגפורד ושון ג'יימס הצליחה לצמק ל-39:38 בלבד. דווקא ברגע הזה איבדו הצהובים את הראש (וגם את הכדור גם פעמים), ופרננדס, פוצ'יוס וסרחיו רודריגס, עם שלשה ממש על הבאזר, דאגו להעניק לבלאנקוס יתרון 40:48 עם ירידתם לחדר ההלבשה. מירוטיץ' סיים מחצית ראשונה נדירה של 22 נקודות (4 מ-4 ל-3), 4 ריבאונדים ו-3 חטיפות, כאשר מנגד קלע לנגפורד 13 למכבי. הצהובים סיימו את המחצית ללא שלשות ועם 12 איבודים על 3 אסיסטים בלבד.

רבע שלישי:

שחורציאניטיס ביצע שתי עבירות תוקף בארבע הדקות הראשונות של הרבע שהעלו את מניין העבירות שלו לארבע. אנטה טומיץ' קבע 42:53 לריאל, כשהצהובים פשוט לא הצליחו למצוא את עצמם בהתקפה גם לאחר שפפאלוקאס החליף את אוחיון חסר הביטחון, והיתרון הלבן צמח עד 44:59. 2:30 דקות לסיום הרבע עלה ג'ון שייר מהספסל, אך גם הוא לא ממש הושיע, בלשון המעטה, והפער עם העליה לרבע המכריע עמד על 51:66 לזכות המארחת.

רבע רביעי:

המומנטום הלבן נמשך, ובגדול, בפתיחת הרבע האחרון, וג'ייסי קארול תפר שתי שלשות רצופות שקבעו 53:74 מוחץ לבלאנקוס. גיא פניני התקנא בקלעי האדיר, ושבע דקות לסיום קלעה מכבי את השלשה הראשונה שלה במשחק (!). מטווח השלשות נמשך עם קארול ופוצ'יוס, ו-3:30 דקות לסיום הראה לוח התוצאות 59:82 לריאל. ההפרש רק צמח וצמח, ולבסוף הגיעה השריקה האחרונה וגאלה את הצהובים מייסוריהם.

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: ניקולה מירוטיץ' (4 מ-5 ל-3) 26 נקודות, 8 ריבאונדים ו-3 חטיפות, ג'ייסי קארול 17, מרטינאס פוצ'יוס 12, סרחיו יול 9, פליפה רייס וקרלוס סוארס 7 כ"א, סרחיו רודריגס 5 נקודות ו-7 אסיסטים, אנטה טומיץ' 3, חורחה סאנס 2. רודי פרננדס ומירזה בגיץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: קית' לנגפורד 18, ליאור אליהו 11, ריצ'רד הנדריקס 10, סופוקליס שחורציאניטיס 9 נקודות ו-4 איבודים, דווין סמית' 7, שון ג'יימס 4, גיא פניני 3, תאו פפאלוקאס 2. דייויד בלו, יוגב אוחיון וטל בורשטיין שיחקו ולא קלעו.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: ריאל 45 (18 מ-40), מכבי 43 (20 מ-46)
אחוזים ל-3: ריאל 54 (12 מ-22), מכבי 21 (3 מ-14)
אחוזים מהקו: ריאל 84 (16 מ-19), מכבי 83 (15 מ-18)

ריבאונדים: ריאל 36 (10 בהתקפה), מכבי 33 (12 בהתקפה)
אסיסטים: ריאל 16, מכבי 5
חטיפות: ריאל 8, מכבי 6
איבודים: ריאל 13, מכבי 18
חסימות: ריאל 4, מכבי 4

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully