וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאקוס וברצלונה בגמר היורוליג

צ'ילדרס שלח את המשחק להארכה וסחף את היוונים ל-80:83 על פרטיזן, בדרך למפגש עם ברצלונה שגברה 54:64 על צסק"א

ההיסטוריה חוזרת. אולימפיאקוס וברצלונה ישחזרו את גמר 1997 בתום ערב מדהים בפיינל פור בפריז. היוונים פגשו בפרטיזן בלגרד, הסינדרלה הבלתי מעורערת של היורוליג. הסרבים חיפשו להדהים את אירופה והיו קרובים קרובים, אך נכנעו 83:80 אחרי הארכה בתום משחק הפכפך, דרמטי ומרתק. הסרבים הצעירים יתנחמו במאבק על המקום השלישי. אולימפיאקוס תקווה שהקרב העיקש לא גמר את כוחותיה לפני הגמר.

בחצי הראשון של הפיינל פור בפריז, הצדק נעשה. ברצלונה, הפייבוריטית הגדולה לזכייה השנה בתואר, עלתה למשחק הגמר ביום ראשון אחרי שניצחה את צסק"א מוסקבה 54:64. חוץ מפתיחה מהוססת שמאפיינת אותם, הקטלאנים שלטו ברוב חלקי המשחק, ובעיקר בחלקים החשובים, והציגו את ההגנה הטובה ביורוליג.

ברצלונה זכתה בעבר בחמישה גביעים אירופיים, אך רק אחד מהם היה גביע היורוליג (2003). אולימפיאקוס זכתה גם היא פעם אחת בתולדותיה ביורוליג. בעונת 1996/97 היא גברה 58:73 בגמר הפיינל פור שנערך ברומא.

ברצלונה - צסק"א מוסקבה 54:64

ברצלונה פתחה את המשחק עם אחוזים רעים מעבר לקשת. מהצד השני, הרוסים הצליחו להתגבר בפתיחה על ההגנה הטובה ביורוליג, בצבע ומהשלוש, וזריקות מבחוץ של חרייאפה ולנגדון העלו אותם ל-2:9. מהצד השני, פיט מייקל היה היחיד שבלט בהתקפה של הקטלאנים בדקות הראשונות, וקלע את שמונה הנקודות הראשונות שלהם במשחק, אחרי שסחט שלוש עבירות. מה שבטוח, זה הכניס את בארסה למשחק וגם את רוביו ו-ואסקז, שהשלימו ריצת 2:10 כדי לעשות מהפך בדרך ל-11:12 בסיום הרבע הראשון.

ההתקפה של צסק"א חזרה לעצמה בתחילת הרבע השני ושישקאוסקאס השיב את היתרון, אבל הרוסים ספגו מכה קשה כשויקטור חריאפה נכנס לבעיית עבירות. משחק ההתקפה של ברצלונה השתחרר, ו-3:45 דק' להפסקה, שלשה מטורפת של חואן קרלוס נבארו העלתה אותה ליתרון שיא, 19:23. עוד ארבע נקודות רצופות של נ'דונג, המצטיין ברבע השני, הובילו את בארסה ליתרון 21:29 בסיומה של המחצית הראשונה.

שלשות של ג'יי. אר הולדן וטרז'אן לנגדון הורידו את הפיגור של צסק"א למינוס ארבע בפתיחת הרבע השלישי, אבל אז הגיעה העבירה הרביעית של חריאפה, שהחזירה אותו לספסל. לורבק ורוביו הגיבו בשתי שלשות והחזירו את בארסה ליתרון של סוף המחצית, ובסופו של דבר הקטלאנים הצליחו לשמור עליו פחות או יותר גם עד הבאזר של הרבע השלישי, שהסתיים ב-41:47 לטובתם.


רמונאס שישקאוסקאס, שהיה רדום בחלק מהמשחק, החזיק את צסק"א בידיים ברבע הרביעי ועשה את ההבדל בין פיגור בעייתי, לכזה שהשאיר את קבוצתו חזק בתמונה. הליטאי עשה את העבודה בצבע והוריד ל-53:50, כשנותרו 3:33 דק' לסיום המשחק. עשרים שניות לאחר מכן, ריקי רוביו היה אחראי למהלך של המשחק, עם האלי הופ לואסקז שסיים בדאנק. במאני טיים צסק"א קיבלה את ההזדמנויות שלה, אלא שחריאפה ולנגדון החטיאו שלשות, ולורבק סגר עניין עם שלשה מהצד השני, בדרך לניצחון מוצדק.

פראן ואסקז הוביל את קלעי ברצלונה עם 11 נקודות (5 מ-6 מהשדה), ריקי רוביו (8 אסיסטים) וחואן קרלוס נבארו הוסיפו 10 כל אחד. שאר הקלעים: בוניפס נ'דונג 9, פיט מיקל 8, ארזם לורבק 7, רוג'ר גרימאו 4, יאקה לאקוביץ' 3, טרנס מוריס 2.

קלעו לצסק"א מוסקבה: רמונאס שישקאוסקאס 19, טרז'אן לנגדון 12, סשה קאן 9, ג'י. אר הולדן 7, ויקטור חריאפה 5, אנטון פונקרשוב 2.

אולימפיאקוס - פרטיזן בלגרד 80:83 (אחרי הארכה)

פרטיזן פתחה את המשחק בצורה אגרסיבית, הלכה פנימה ועלתה ל-2:10 אחרי ארבע דקות של משחק. הסרבים שלטו בריבאונד ההתקפה, אך קלעו באחוזים נמוכים מחוץ לקשת כשמנגד פפאלוקאס החזיק את היוונים בהפרש סביר עם חדירות טובות. שלשה של מילוש תאודוסיץ' עם הבאזר קבעה פיגור מינימלי 17:15 בתום הרבע הראשון.

בפתיחת הרבע השני, הצליחה אולימפיאקוס לעצור את משחק הגבוהים של פרטיזן והמשחק המשיך להיות אגרסיבי והתאפיין בהרבה החטאות. 3:36 דקות להפסקה העלה פפאלוקאס את היוונים ליתון ראשון במשחק, 25:26. תאודוסיץ' קבר שלשה גדולה והפער צמח לחמש ובהפסקה, אולימפיאקוס ביתרון 28:33.

שחורציאניטיס במשחק נהדר, פתח מצוין את הרבע השלישי והזין את קלייזה באסיסט מצוין. מנגד, דושאן קצ'מן איפס את הידית ותפר שלשה ראשונה לערב שהורידה את ההפרש ל-39:37. אלא שפרטיזן לא מצאה תשובה לקלייזה, שלקח על עצמו את המשחק. תאודוסיץ' קבר שלשה חשובה, אבל היוונים לא הצליחו לברוח. 1:20 דקות לסיום הרבע השלישי מתח בו מקאלב את השריר וירד לספסל, אבל פרטיזן התעוררה. קצ'מן תפק עוד שלשה ומאריץ' סיים את הרבע בדאנק שקבע 52:52.

וויצ'יץ' עלה לפרקט לראשונה בפתיחת הרבע הרביעי, אבל פרטיזן המשיכה במומנטום בזכות מאריץ' הנהדר. גם מקאלב חזר ותרם חמש רצופות. צ'ילדרס, שהיה חלש מאוד, התעורר בדקות האחרונות עם חמש נקודות וסידר דקות אחרונות צמודות במיוחד. פפאלוקאס מסר אסיסט נהדר לצ'ילדרס שהחזיר את היוונים ליתרון 62:63 שתי דקות לסיום. מקאלב וקצ'מן החטיאו שלשות ומנגד, תאודוסיץ' חטף, סחט עבירה וקלע שתיים קריטיות מהקו. קצ'מן קלע ווינר שוט וקבע 65:65, 34 שניות לסיום. אולימפיאקוס החטיאה ומקאלב רץ מחוף לחוף וסיים בליי אפ. 65:67 לפרטיזן, שבע שניות לסיום. תאודוסיץ' ניסה לנצח בשלשה, הכדור לא פגע בכלום, אבל ת'ילדרס הגיח והמשיך בדאנק פנימה. 67:67. הולכים להארכה.

צ'ילדרס המשיך להיות האיש החם גם בפתיחת ההארכה, הוציא את החמישית מקצ'מן וקלע ארבע קליעות עונשין. קלייזה קלע שתיים מהקו והעלה את אולימפיאקוס ל-70:75. פרטיזן סירבה להיכנע. וסלי קלע שתיים והשלים שלוש מהקו לצמק ל-77:75 דקה וחצי לסיום. אולימפיאקוס יצאה להתקפה, החטיאה שלוש פעמים, אבל בורוסיס הענק לקח שלושה כדורים חוזרים בהתקפה וקלע פעמיים מהקו. ראסיץ' קלע שלשה ענקית והוריד לנקודה. תאודוסיץ' נשלח לקו ודייק פעמיים ו-9.5 שניות לסיום ההארכה, אולימפיאקוס מובילה 78:81. היוונים שלחו לקו את ראסיץ', שעמד בלחץ ומנגד, גם תאודוסיץ' קלע פעמיים. ראסיץ' לקח שלשה מכרעת בניסיון להשוות, אבל החטיא. אולימפיאקוס בגמר בתום משחק פנטסטי.

קלעו לאולימפיאקוס: לינאס קלייזה (11 ריבאונדים) 19, מילוש תאודוסיץ' וג'וש צ'ילדרס 17 כל אחד, סופוקליס שחורציאניטיס 11, תאודורוס פפאלוקאס (5 אסיסטים) 10, יאניס בורוסיס (6 ריבאונדים) 9. שיחקו ולא קלעו: סקוני פן, ניקולה וויצ'יץ', פנאיוטיס ואסילופולוס, פטריק בברלי, לוקאס מברוקפלידיס. יותם הלפרין לא שותף.

קלעו לפרטיזן: בו מקאלב 21, אלכס מאריץ' (8 ריבאונדים) 17, יאן וסלי (10 ריבאונדים) 13, דושאן קצ'מן 11, פטר בוזיץ' 8, אלכסנדר ראסיץ' ולורנס רוברטס (7 ריבאונדים, 5 איבודים) 5 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: סלבקו וראנש, סטבן מילוסביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully