וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמדם נשאר מעורער

איתן נוח

6.5.2010 / 15:50

למרות הסגל היקר, אולימפיאקוס נחשבת לאנדרדוג לעומת ברצלונה. מה הסיכוי של היוונים לנצח אם שתיהן יגיעו לגמר?

הבעיות הכלכליות שפקדו את העולם בשנתיים האחרונות לא פסחו על קבוצות הספורט ועל קבוצות הכדורסל בפרט. צסק"א מוסקבה, לדוגמה, שנהנתה לאורך שנים מתקציב של יותר מ-50 מיליון דולר, שכלל בתוכו מטוסים פרטיים ושלל פינוקים, קיצצה את התקציב כמעט בחצי והחליטה להגדיל את מספר השחקנים המקומיים בקבוצה. אבל אם תשאלו בפיראוס, במיוחד על רקע ימים טרופים במיוחד ביוון, הכל דווקא בסדר. אולימפיאקוס הצליחה להעמיד סגל יקר ומרשים, שכלל את צירופו של לינאס קלייזה, שחקנה של דנבר נאגטס עד לפני שנה ועדיין שחקן רוטציה לגיטימי ב-NBA. מבחינתה, המשבר הכלכלי הוא שמועה בלבד.

מחר (שישי) יפתחו משחקי הפיינל פור. בהנחה שפרטיזן בלגרד לא תפתיע את אולימפיאקוס וצסק"א לא תנצח את ברצלונה, פנאיוטיס ינאקיס ושחקניו יתעמתו בגמר עם צ'אבי פסקוואל והקטלאנים. למרות הסגל המרשים, נראה שאולימפיאקוס לא זוכה להערכה וברצלונה תגיע כפייבוריטית כבדה. בסוכנויות ההימורים, למשל, היוונים מקבלים בממוצע סיכויי זכייה נמוכים פי 2. מספר שעות לפני הג'אמפ בול של הפיינל פור, צריך לתהות האם לקראת שני המשחקים הבודדים האלה לא צריך להתייחס ליוונים טיפה יותר ברצינות.

השליטה של ברצלונה באירופה הייתה אבסולוטית השנה. הסגל של פסקוואל הוא המאוזן ביותר וכנראה גם המוכשר ביותר, ולראייה - רק חמישה הפסדים היא רשמה השנה, שלושה בליגה ועוד שניים ביורוליג. "מבחינת היכולת שברצלונה הציגה לאורך השנה, הם באמת היו הכי דומיננטיים וניצחו משחקים בצורה מרשימה", אומר טל בורשטיין, ששיחק השנה מול אלופת ספרד בליגה. "התקפית והגנתית הם הראו שהם הכי דומיננטיים, ועובדה שאת רוב המשחקים הם ניצחו בהפרשים גבוהים. אני חושב ששני הדברים שבולטים אצל ברצלונה הם האינטנסיביות במגרש והשחקנים הגבוהים שנמצאים בכל מקום. אלה שני אלמנטים ששוחקים כל יריבה, הם משחקים מעל הטבעת. מדובר במשחק אחד שבו הכל יכול לקרות, אבל על הנייר ברצלונה פייבוריטית".

ניסיון? דווקא לא חסר

גם דראזן אנזולוביץ', המאמן הקרואטי שהחל את העונה בדונייצק האוקראינית, מסכים שברצלונה של העונה היא לא סתם עוד קבוצה: "ברצלונה משחקת מצוין כקבוצה. לשחקנים שלה יש יכולת אישית מאוד גבוהה ויש להם את היכולת להשתמש בה כשהם צריכים. ללא ספק, היא הפייבוריטית". המאמן הקרואטי גם מחדד את ההבדל בין ברצלונה לאולימפיאקוס: "ראיתי את אולימפיאקוס השנה בכמה משחקים והיא ללא ספק קבוצה מאוד מוכשרת, אבל כקבוצה היא לא נראית מחוברת. ברצלונה משחקת יותר כקבוצה ואולימפיאקוס משתמשת יותר ביכולת האישית של השחקנים שלה. אני לא יודע מה הולך בתוך אולימפיאקוס, אבל במשחקים שראיתי, אפשר היה לשים לב שאין כימיה בתוך הקבוצה. לדעתי זה גם יכול להיות היתרון של פרטיזן על אולימפיאקוס. אם אתה שואל אותי, פרטיזן עוד יכולה להפתיע את אולימפיאקוס".

מי שדווקא לא מסכים עם הקביעה הנחרצת שברצלונה עדיפה בברור על הקבוצה היוונית הוא מאמנה של אריס סלוניקי, דייויד בלאט: "ברצלונה היא קבוצה מצוינת והיא הוכיחה את זה לאורך כל השנה, גם בליגה הספרדית וגם ביורוליג, אבל היא לא קבוצה בלתי מנוצחת או כזו שאי אפשר להתגבר עליה, במיוחד במשחק אחד. מבין הקבוצות שיש בפיינל פור, לדעתי מי שיכולה לעשות את זה ולנצח את ברצלונה היא אולימפיאקוס, שלפחות מבחינת הכישרון והעומק יש לה מה להציע".

העיתונאי היווני יאניס פילייס לא בטוח עד כמה ברצלונה עדיפה לקראת הפיינל פור: "אני לא חושב שאולימפיאקוס היא אנדרדוג. אסור לשכוח שאחרי ברצלונה יש לה את המאזן הכי טוב ביורוליג ואסור לזלזל בזה. מלבד זאת, עבור פאפאלוקאס זה יהיה הפיינל פור השמיני, בשביל וויצ'יץ' זה יהיה השישי, יש בקבוצה הזו המון ניסיון". במהלך השבוע האחרון התייחס פפאלוקאס עצמו התייחס לעניין הזה: "יש לנו את הניסיון ואנחנו מנסים לערבב אותו עם הרצון וההתלהבות של השחקנים היותר צעירים".

המפתח טמון בהלפרין?

אז זה אמור, לפחות על הנייר, להיות הגמר. בשתי הקבוצות מבינים שזכייה בתואר תצטרך לעבור דרך היריבה. "ינאקיס הבהיר שהקבוצה חייבת לבוא למשחקים עם ראש נקי, להיות סבלניים ולא לתת ליריבות להרוס את תוכנית המשחק של הקבוצה", מספר פילייס. "אולימפיאקוס משחקת השנה כדורסל יפה ומנסה לשחק כמה שיותר קבוצתי בהתקפה, אבל המפתח יהיה ללא ספק בהגנה". אנזולוביץ' מסכים: "במידה שהגמר יהיה בין ברצלונה לאולימפיאקוס, המפתח יהיה משחק הגנה טוב. שתי הקבוצות מוכשרות התקפית ומסוגלות להרבה בצד הזה של המגרש, וזו שתצליח לעצור את השנייה דרך ההגנה, תעניק לעצמה יתרון שאמור להוליך אותה לניצחון".

"אולימפיאקוס היא קבוצה שמשחקת הכי טוב במשחק בקצב גבוה, בדומה לברצלונה", מנתח בלאט את המץ' אפ. "לשתי הקבוצות יש ריבוי של שחקנים בכל התפקידים. אם יש לאולימפיאקוס חולשה, זו הקליעה מבחוץ ובמיוחד בתפקיד הסקנד גארד. לדעתי, מאוד מעניין שהם בחרו להוציא את יותם הלפרין מהסגל במשחקים ביוון, כי לדעתי הוא הסקנד גארד הטבעי היחיד שלהם. במקום זה, הם בחרו להכניס את פטריק בברלי, שהוא שחקן מעולה, בנוסף לסקוני פן שגם כן נמצא בסגל.

"באיזשהו מקום הם לא נטרלו את התפקוד של טאודוסיץ' בתור פוינט גארד כי היו צריכים להעביר אותו לסקנד גארד", ממשיך בלאט. "יותם רשאי כמובן לשחק ביורוליג, השאלה אם הוא יוכל להיכנס לקצב משחק ולתרום אחרי מספר רב של משחקים שבהם הוא לא נוטל חלק. לברצלונה יש מספר קלעים טובים כמו נבארו למשל. זו, לדעתי, החולשה הבולטת של אולימפיאקוס מול ברצלונה ומשהו שיכול להשפיע מאוד על המשחק".

אם גורל עונת היורוליג של אולימפיאקוס באמת יפול על יכולת הקליעה של הלפרין נגלה בימים הקרובים. בכל מקרה, יממה לפני תחילת המשחקים, בניגוד לדעת סוכנויות ההימורים ובניגוד לדעה הכללית שנותנת פור גדול יחסית לברצלונה, לא בטוח שמישהו מהקטלאנים צריך להיות בטוח בזכייה ראשונה בתואר מאז 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully