וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: הריפיט של ברצלונה

יכולת גדולה של פיט מייקל סידרה לקטלאנים ניצחון רביעי העונה על ריאל מדריד, 61:68 ו-0:1 בסדרה. צסק”א - ויטוריה 63:86

מלבד המשחק ביד אליהו, בו מכבי תל אביב תארח את פרטיזן בלגרד, יצאו הערב (שלישי) לדרך שלוש הסדרות הנוספות של שלב ההצלבה ביורוליג. הסדרה המעניינת מכולן היא כמובן זו שמפגישה בין שתי קבוצות הפאר הספרדיות - ברצלונה וריאל מדריד - כאשר הקטאלנים, שניצחו את הבלאנקוס בכל המפגשים שלהם עד כה העונה, ניצחו בפעם הרביעית במספר, הפעם 61:68. קבוצה נוספת שהביתיות עשויה להיות מכריעה עבורה היא צסק"א מוסקבה, שפתחה ברגל ימין עם ניצחון ביתי מוחץ 63:86 על קאחה ויטוריה של ליאור אליהו, בעוד הנציג הישראלי הנוסף בשלב ההצלבה, יותם הלפרין, לא בלט, אך אולימפיאקוס הצליחה לגבור על סופוט 79:83.

ברצלונה - ריאל מדריד 61:68

בעוד שהיושבים בציון התרכזו בניצחון של ריאל מדריד בהתייחסות ישירה למכבי תל אביב, שאר אירופה קיבלה סופר-קלאסיקו של ממש בשלב ההצלבה של המפעל הבכיר ביבשת. שני המועדונים הנפלאים הללו נפגשו יותר מ-200 פעמים בשישים השנים האחרונות, אלא שבעונה האחרונה הפערים, שוב, נוטים לכיוונה של ברצלונה. בשלושת המפגשים ביניהן העונה ניצחה בארסה, בלי בעיות מיוחדות, כולל בגביע המלך ובגמר הסופרקאפ הספרדי והערב, על אף שזה הלך לא פשוט בכלל, שוב היו ידיו של צ'אבי פסקוואל עליונות על אלה של אטורה מסינה.

הקטאלנים נטלו את ההובלה החל מהדקות הראשונות, כאשר יכולת טובה של ג'יאנלוקה באזילה וריקי רוביו סידרו לה יתרון מוקדם. אלא שריאל, עם דקות מצוינות של מרקו יאריץ', נשארה קרובה קרובה. ברבע השני נכנס חואן קרלוס נבארו לעניינים, אלא שמנגד התעוררו חורחה גרבאחוסה המנוסה וסרחיו יול הצעיר, ולחדרי ההלבשה ירדה ברצלונה ביתרון מינימלי עבורה, 36:37.

פליפה רייס ודריוס לברינוביץ' החלו לתת את הטון ברבע השלישי, ועזרו לריאל להשלים את המהפך אותו חיפשה מאז הדקות הראשונות. רייס כבר העלה את הבלאנקוס ל-43:49 בשלהי הרבע השלישי, אלא שבארסה חזרה, הרבה בזכות בוניפאסה אנדונג, וחמש דקות לסיום התחמם גם פיט מייקל, כאשר שתי שלשות רצופות של הגארד האמריקאי העניקו לבארסה יתרון 60:63, ארבע דקות לסיום. ריאל ניסתה לחזור, אלא שההגנה המופתית של הקטאלנים פשוט לא אפשרה זאת, וברצלונה סגרה עניין עם 61:68 ויתרון 0:1 בסדרה.

מייקל הוביל את בארסה עם 18 (7 מ-10 מהשדה, 6 ריבאונדים), בעוד אנדונג הוסיף 14 (7 ריבאונדים, 3 חסימות) ונבארו 11. בריאל היה לברינוביץ' היחיד שקלע בספרות כפולות, כשסיים עם 14. יול הוסיף 9, וגרבאחוסה ורייס הוסיפו 8 כל אחד.

צסק"א מוסקבה - קאחה ויטוריה 63:86

הסדרה המעניינת הנוספת של רבע הגמר נתנה לצסק"א, אחת הקבוצות החמות ביבשת בחודשים האחרונים, עוד הזדמנות להפגין את הכושר הנהדר שלה, עם ניצחון מוחץ על האורחים מחבל הבאסקים. כזכור, השתיים הוגרלו יחדיו בשלב הבתים הראשון, כאשר בשני המפגשים ניצחו הרוסים, וסיימו כראש הבית המוקדם. גם הפעם הרוסים עשו את העבודה, בעיקר הודות לרבע שני דומיננטי בו עצרו את ויטוריה על 10 נקודות בלבד והוליכו 29:49 במחצית.

בהמשך ניסו שחקניו של דושקו איבנוביץ' להמתיק את הגלולה ולהימנע מהשפלה גדולה שתשפיע גם על המשחק השני מחרתיים בבירת רוסיה, אבל צסק"א לא ריחמה ושמרה על הפער עד הסיום. אנדריי וורונצביץ' הוביל את המנצחים עם 15 נקודות, ויקטור חריאפה וריימונאס שישקאוסקאס הוסיפו 14 ו-13 בהתאמה. מירזה טלטוביץ' ופרננדו סן אמטריו קלעו 11 כל אחד לויטוריה, ליאור אליהו שיחק שמונה דקות ולא קלע.

אולימפיאקוס - סופוט 79:83

הפולנים היממו את אולימפיאקוס בפתיחה, כאשר דייויד לוגן וקינטל וודס לא הצליחו להחטיא, וסופוט עלתה ל-0:11 מדהים. אלא שהמארחת הגיבה בריצה משלה, כאשר דקות טובות של בורוסיס וצ'ילדרס עזרו לה לרדת בפיגור מינימלי, 19:18 בסיום הרבע הראשון. רוני בורל נכנס לזון ברבע השני ודאג שסופוט תשמור על היתרון הקטן גם בשלהי הרבע השני, אלא שמנגד לינאס קלייזה לא אפשרה לה לברוח, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הראה לוח התוצאות 35:39 לזכות הפולנים.

קלייזה המשיך את היכולת המצוינת גם ברבע השלישי, כאשר בשלב הזה קם גם מילוש טאודוסיץ' המוכשר, והיוונים עלו ל-51:58. וודס ניסה להחזיר את סופוט לעניינים בעשר הדקות האחרונות, כאשר נקודות שלו בתוספת שתיים קריטיות של דייויד לוגן הורידו את היתרון היוונים ל-78:80 בלבד, דקה לסיום. תיאו פפאלוקאס החטיא שלשה, אלא שמהצד השני איבד לוגן כדור, וטאודוסיץ' סגר עניין מהעונשין כדי להבטיח שאולימפיאקוס תעלה ליתרון 0:1 - חשוב, ולא פשוט כלל בסדרה.

קלייזה הוביל את המנצחים עם 26 נקודות גדולות באחוזים טובים, כאשר טאודוסיץ' ליהטט עם 21 ו-6 אסיסטים. ג'ש צ'ילדרס הוסיף 13. יותם הלפרין לא קלע ב-12 דקות משחק, בעוד וויצ'יץ' תרם 2 ב-13 דקות. מנגד, קינטל וודס הוביל את הפולנים עם 23 נקודות ו-11 ריבאונדים, כאשר רוני בורל הוסיף 14 ודניאל יואינג 13.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully