וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: העליה הרוסית

שלשה ענקית של לנגדון העניקה לצסק"א 83:84 דרמטי על ויטוריה, ואת המקום הראשון בבית ג'. ברצלונה ניצחה את סיינה

שישה משחקים, כולל זה של מכבי תל אביב נגד מארוסי, סגרו הערב (חמישי) את שלב הבתים המוקדם של היורוליג ביום חמישי, משחקים שקבעו סופית ומעשית את תמונת העולות והמוליכות בבתים א' ו-ג'.

בקרב המעניין מכולם ניצחה צסק"א מוסקבה את קאחה ויטוריה בתום דרמה גדולה ברוסיה, 83:84, והבטיחה את המקום הראשון בבית ג'. במשחק נוסף באותו בית הצליחה אמנם רומא להביס 48:69 בקלילות את לובליאנה, אלא שהניצחון של מארוסי על מכבי תל אביב מנע מהרומאים את הכרטיס לטופ 16, והם יישארו עם הסימפטיה בלבד.

בבית א' הוכיחה ברצלונה מדוע היא הקבוצה היחידה שסיימה את שלב הבתים ללא הפסדים, כשניצחה גם את סיינה הנהדרת, 70:85, בלי הרבה בעיות, על מנת להבטיח את פסגת הבית. הסיפור מעניין לא פחות היה במאבק על הכרטיסים האחרונים בבית לטופ 16, בסיומו חגגו ז'לגיריס, שניצחה נהדר את פנרבחצ'ה/אולקר, וציבונה זגרב, שגברה על וילרבאן.

בית ג'

צסק"א מוסקבה - קאחה ויטוריה 83:84

בשביל משחקים כאלה פותחים טלוויזיה. שתיים מהאריות של אירופה, ראש בראש, על המקום הראשון בבית ג'. בעוד שהבאסקים ידעו שהפסד יעלה אותם לטופ 16 מהמקום השני, צסק"א הבינה כי מעידה בספרד, בצירוף ניצחון של מכבי תל אביב ביוון, יוריד אותה למקום השלישי. בפועל, צסק"א נתנה משחק גדול נוסף, השיגה את נצחונה השביעי ברציפות באירופה, וסיימה, בצדק גמור, בפסגת הבית.

הרבע הראשון היה למעין דו-קרב בין מירזה טלטוביץ' מצד אחד, ו-ויקטור חריאפה מהשני. הספרדים פתחו יתרון קטן דקות הראשונות, כאשר ברבע השני הפער צמח ל-21:32, הרבה בזכות ניהול משחק מוצלח של מרסליניו הוארטס ושליטה בצבע של טיאגו ספליטר. אלא שצסק"א לא קבוצה שמוותרת כל כך מהר, וריימונאס שישקאוסקאס דאג להחזיר את הרוסים למשחק במהירות, כאשר שלשה גדולה של הליטאי הנפלא השלימה את המהפך, והורידה את האלופה הרוסית לחדרי ההלבשה ביתרון 39:41.

צסק"א המשיכה את המומנטום גם בפתיחת הרבע השלישי, כאשר למרות סדרת הפצצות של פאו ריבאס, דאג טרז'ן לנגדון הלוהט להשאיר את היתרון בצד המארח, ושמונה דקות לסיום שלשה של ג'יי אר הולדן קבעה 63:74 מבטיח לצסק"א. גמור? ממש לא. טלטוביץ' התעורר בדיוק בזמן, וחמש נקודות גדולות ורצופות של שון סינגלטרי השלימו מהפך גדול, וקבעו 79:79, שתי דקות לסיום. סל ענק של אינגליש העלה את הבאסקים ל-81:82, חצי דקה לסיום, ומנגד פלאניניץ' מצא רק אוויר בזריקה שלו מעבר לקשת. סינגלטרי קלע פעם אחת מהקו, וצסק"א קיבלה כדור מנגד, עם 10 שניות על השעון. סגנית אלופה אירופה הלכה לווינר הגדול שלה, טרז'ן לנגדון, שעלה לשלשה ומצא רק רשת - 83:84 ענק לצסק"א. ויטוריה עוד קיבלה הזדמנות אחרונה לנצח, אלא שהשלשה של סינגלטרי קפצה על הטבעת והלכה החוצה. צסק"א מנצחת, גורפת את המקום הראשון, ויכולה להתחיל לחגוג.

לנגדון המופלא הוביל את צסק"א עם 21 נקודות, ממש כמו ריימונאס שישקאוסקאס, בעוד חריאפה הוסיף 17. מנגד, 21 של טלטוביץ' לא הספיקו לבאסקים, שקיבלו גם 16 מסינגלטרי וספליטר. ליאור אליהו שותף למשך 17 דקות בהן לא קלע נקודה.

רומא - אולימפיה לובליאנה 48:69

ערב המשחק, הרומאים חלקו את המקום החמישי עם מארוסי, אלא שגם ברומא ידעו כי היוונים גוברים עליהם בשובר השוויון, כך שהקבוצה האיטלקית ידעה שעליה לנצח, ולהתפלל שמכבי תל אביב תעשה את שלה ביוון. את שלה, בכל אופן, רומא דאגה לעשות הערב, ואפילו בצורה די משכנעת. המארחת השאירה את יריבתה החלשה על חמש (!) נקודות בלבד ברבע הראשון, ו-15 נקודות עלובות בהפסקה, כאשר ההתקפה האיטלקית לא בשיאה, אך גם זה הספיק לה לפתוח יתרון דו-ספרתי.

הרבע השלישי המשיך באותה צורה בדיוק, כאשר היתרון הרומאי צמח ל-26 הפרש. משם והלאה, כצפוי, זה היה גאברג' טיים אחד ארוך, ובסיום 69:48 לרומא, אלא שעם קבלת החדשות הרעות מיוון, הבינו האיטלקים שגם הניצחון הנאה הערב לא הספיק לטופ 16. איברהים ג'אבר הוביל את רומא עם 23 נקודות באחוזים מצוינים, כאשר בלובליאנה אף שחקן לא קלע בספרות כפולות - מה שאומר, למעשה, הכל.

בית א'

ברצלונה - סיינה 70:85

ברצלונה רצתה להפוך לקבוצה הראשונה מאז צסק"א מוסקבה ב-2005, שמסיימת את שלב הבתים המוקדם ללא הפסד, וגבירותי ורבותי - זה בדיוק מה שקרה. הקטלאנים ידעו כי הם יכולים להפסיד עד פער של 20 נקודות ועדיין לסיים בראש הבית, אלא שצ'אבי פסקוואל ושחקניו לא מסתפקים בדבר מלבד הטוב ביותר העונה, והערב קיבלנו הוכחה חיה נוספת לכך.

המארחת פתחה היטב, וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 15:22, כאשר ריקי רוביו מריץ נהדר את המכונה הספרדית. סיינה עוד ניסתה לחזור בעשר הדקות הבאות, אלא שברבע השלישי נכנס פראן ואסקז לעניינים, והעלה את ברצלונה לרבע המכריע ביתרון 48:60. משם, האלופה האיטלקית כבר לא הצליחה לחזור, והקבוצה הטובה בבית סגרה עניין והבטיחה את המקום הראשון. רוביו הנפלא סיים משחק ענק עם 14 נקודות, 4 חטיפות ו-10 אסיסטים, והוביל חמישה שחקנים ספרדים בדאבל פיגרס. מנגד, 19 של דייויד הוקינס ו-16 של טרל מקינטייר לא הספיקו לסיינה, שתיאלץ להסתפק במקום השני בבית. גם זה משהו.

פנרבחצ'ה/אולקר - ז'לגיריס קובנה 76:68

בסיומו של המשחק הזה, כל אחת משתי הקבוצות יכולה למצוא את עצמה בתסריט מסויים במקום השלישי, או מחוץ לטופ 16, ואיזה יופי של משחק נתנו הליטאים הערב. ז'לגיריס נטלה את ההובלה כבר בפתיחה, הגדילה את היתרון עם כל דקה שעברה, ועם העליה לרבע האחרון כבר הובילה 51:68 על הטורקים המאכזבים. פנרבחצ'ה/אולקר עוד צימקה לקראת הסיום, אך לא יותר מזה. הטורקים, שאכזבו לכל אורך הטורניר, הודחו מהמפעל כולו, בעוד ז'לגיריס מטפסת לטופ 16. מרכוס בראון הוותיק קלע 17 לז'לגיריס, כאשר מנגד רוקו לני אוקיץ', בהופעת הבכורה שלו, נצץ עם 20 נקודות שלא עזרו.

ציבונה זאגרב - וילרבאן 71:73

גם במשחק הזה שתי הקבוצות התמודדו על הכרטיסים האחרונים מהבית לטופ 16. כמו הטורקים במשחק המקביל, גם וילרבאן ידעה כי ניצחון יעשה עבורה את העבודה, כאשר הקרואטים הבינו כי עליהם לנצח, ולקוות לחדשות טובות מהמשחק המקביל. בפועל, זה בדיוק מה שקרה. אחרי קרב צמוד וקאמבק נאה של הצרפתים ברבע האחרון, היו דווקא הידיים הצעירות של ציבונה ששמרו על היתרון בדקות המכריעות, כל הדרך לניצחון הדרמטי, שהעלו, לאור התוצאות האחרות, את הקרואטים לשלב הבא. מרקו תומאס הוביל את ציבונה עם 24 נקודות גדולות, כאשר מנגד 16 של עלי טראורה לא הספיקו לוילרבאן, שהיתה קרובה, קרובה מאוד, אך גם זה לא הספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully