וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב גברה 94:101 על אריס סלוניקי

31.1.2008 / 23:30

הקבוצה של שרף הגיעה ליוון, הראתה הרבה לחימה וניצחה לאחר הארכה, אבל תוגרל לדרג ב’ של היורוליג, עקב ניצחונות של ריטאס וריאל

בפעם הקודמת שאריס סלוניקי פגשה את מכבי תל אביב, זה נגמר בהפסד 70:85 של היוונים, כשהם חוטפים 27 נקודות מדייויד בלות'נטל. הערב (חמישי) נראה שאריס למדה את הלקח, ובלות'נטל שקיבל שמירה כפולה, כמעט ולא קיבל מבטים אל הסל. אלא שאין ואקום בכדורסל, והכדורים הלכו אל פייזר, שנתן את משחקו הטוב ביותר העונה, והוביל את קבוצתו של צביקה שרף לניצחון 94:101 בהארכה. אלא שלניצחון יהיה רק אפקט מוראלי, לאחר שריאל מדריד גברה באותו הזמן על פנאתינאייקוס, וריטאס וילנה ניצחה את ציבונה זאגרב, ושלחו את הצהובים להסתפק בדרג ב' בשלב הטופ 16.

האווירה באולם בסלוניקי היתה מחשמלת, והכניסה את היוונים לטירוף ברבע הראשון, אותו פתחו עם לא מעט אנרגיה ועלו ליתרון 5. אלא שהאלופה הישראלית נכנסה לאט לאט למשחק, כשמרקוס פייזר שומר אותם קרוב. אסטבן באטיסטה נכנס ברבע השני, הגיב ב-10 נקודות והוליך את מכבי תל אביב ליתרון במשחק. במחצית השניה היתרון צמח כבר ל-8, אבל אז המשחק נעשה פיזי יותר ויותר, שתי הקבוצות התקשו להסתדר מול הסל ונתקעו בהתקפה.

חניכיו של שרף כבר עלו ליתרון 7, שתי דקות לסיום, אבל אריס צימקה משלוש, ו-8 שניות לסיום חטפה סל של מאסי מריבאונד התקפה ששלח את המשחק להארכה. מכבי עלתה בטירוף להארכה, קלעה 3 שלשות ללא החטאה, וכבר היתה ביתרון 6, אבל היוונים שוב חזרו עד פיגור 3, שם הם נעצרו. צביקה שרף יכול להתנחם בכך שמאז שמונה למאמן, הקבוצה שלו מראה הרבה לחימה, וכך היה גם הערב, אך כמו במשחקים הקודמים, הצהובים לא הצליחו להחזיק ביתרון בדקות האחרונות, והחטיאה 4 פעמים רצופות מהקו בהארכה, דבר שבוודאי לא יעבור בשלום בשלב הטופ 16.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה עם: דייויד בלות'נטל, מרקוס פייזר, טרנס מוריס, ונטיגו קאמינגס ויותם הלפרין

אריס פתחה בחמישייה עם: טרייסי רייט, האנו מוטולה, ג'רמיה מאסי, דאריוס וושינגטון ודימיטריוס צאלדריס.

היוונים פתחו עם שתי שלשות רצופות, אחת של מוטולה והשניה של רייט, אבל הלפרין ומוריס שמרו את הצהובים ביתרון, 6:8. ברייסי רייט הפציץ עוד שתיים כאלה, ועם סל ועבירה של מאסי, היוונים עלו ליתרון 10:16. פייזר המשיך לעשות את העבודה מבפנים, אבל מאסי היה שם בצד השני עם דאנק גדול וגג על פייזר בצד השני, ועוד סל ועבירה ואריס ביתרון 7. מכבי מצאה את הסל, אבל אף אחד לא הצליח להשתלט על מאסי ששוב סיים בדאנק. קאמינגס ובלות'נטל ירו מבחוץ, וצימקו ל-24:27 בסיום הרבע הראשון.

אריס פתחה את הרבע השני עם שלשה של בויסה, אבל אסטבן באטיסטה שנכנס מיד קלע סל ועבירה, ובהתקפה שלאחר מכן שוב חפר מתחת לסל והשווה את התוצאה, 30:30. יותם הלפרין קלע שלשה עם עבירה, והצהובים עלו ליתרון. שתי הקבוצות לא מצאו את הסל במשך שתי דקות, עד שדרק שארפ נכנס למשחק ומיד צלף שלשה, אבל דאריוס וושינגטון לא נתן לאלופה הישראלית לברוח. רייט קלע 4 שניות לסיום המחצית, אבל דרק שארפ עבר את החצי ושחרר שלשה בשניה האחרונה שמצאה רק רשת, 43:45 למכבי תל אביב בהפסקה.

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השלישי עם שלשה גדולה של יותם הלפרין, ומיד לאחר מכן הכניס אלכס גארסיה טירוף להגנה הצהובה, שגרמה ליוונים לאבד כדור. מוטולה עשה שתי עבירות רצופות, אבל בהתקפה הוא צלף שלשה שצימקה את ההפרש של מכבי ל-4. גארסיה עלה לדאנק וקיבל עבירה שגרמה לספסל היווני לצאת מהכלים. השופטים החלו לשרוק על כל דבר, והמשחק התחיל להתחמם. וויל ביינום סוף סוף מצא את הסל עם שלשה גדולה שהעלתה ליתרון 7, וקאסל הוריד את הקבוצות עם 60:65 לזכות האורחים.

שארפ פתח את הרבע האחרון והקריטי עם חדירה וסל שהעלתה ליתרון 7, אבל קאסל שלח שלשה נהדרת שהקפיצה את האוהדים באולם, והתקפה מתפרצת הורידה את ההפרש ל-2 בלבד. שתי הקבוצות שוב נתקעו בהתקפה והירבו לאבד ולהחטיא. רייט החזיר את המארחים עד לפיגור 4 עם שלשה גדולה, וצאלדאריס עם שלשה ועבירה השווה את המשחק, 74:74. גארסיה לקח אחריות וקלע, ופייזר המשיך להיות אפקטיבי והעלה את הצהובים ליתרון 6, דקה לסיום. אבל אז הגיע בויסה, וצימק לנקודה בלבד. פייזר הלך אל הסל וחזר עם נקודות. שארפ קלע מהקו, אלב היוונים קלעו שלשה גדולה, ושוב נקודה למכבי. דווקא כשהיה נדמה הניצחון בידיים, הגיע מאסי ובריבאונד התקפה השווה ושלח את המשחק להארכה.

מוריס פתח את ההארכה בחמש נקודות רצופות, ויותם הלפרין סגר ריצת 0:8 של הצהובים בתוך דקה. מוריס ספג את העבירה החמישית שלו, ומיד לאחר מכן גם פייזר, הטוב על הפרקט ירד אל הספסל. שארפ צלף משלוש והעלה ל-88:97, אבל בויסה ומאסי מיד החזירו בשלהם והורידו ל-3. ביינום נשלח אל הקו והחטיא פעמיים, היוונים החטיאו וגם ליאור אליהו שנכנס החטיא פעמיים מהקו, אבל היוונים החטיאו את השלשה הגורלית, ושלחו את הצהובים לחגוג ניצחון מוראלי חשוב, שלא יועיל להם בשלב הבא.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: מרקוס פייזר 28 (11 ריבאונדים), טרנס מוריס 13 (9 ריבאונדים), אסטבן באטיסטה 12, יותם הלפרין (5 ריבאונדים ואסיסטים) ודרק שארפ 11 כל אחד, וונטיגו קאמינגס 10, וויל ביינום 7, אלכס גארסיה 6, דייויד בלות'נטל 3.

קלעו לאריס: ג'רמיה מאסי 22, דימיטריוס צאלדאריס 19, ברייסי רייט 17, דאריוס וושינגטון 11, ולאדימיר בויסה 8, טרל קאסל 7, האנו מוטולה 6, לאזארוס אגדאקוס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully