וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "זה לילה שחור, האחריות עלי"

17.1.2007 / 22:23

אולימפיאקוס הובסה בבית 91:72 על ידי אפס פילזן אחרי פיגור 35, גרשון: "לא היינו קולעים יותר מול קונוסים". הפסד ראשון לפנאתינייקוס

הרבה תקוות נתלו העונה באולימפיאקוס. לרשותו של המאמן פיני גרשון הועמד תקציב אדיר, והישראלי בנה סגל נוצץ ומלא בכוכבים. הבקיעים הראשונים צצו כבר בתחילת העונה עם הקריסה בדקת הסיום באותו דרבי מול פנאתינייקוס, לאחר מכן הגיעו מספר הפסדים שדירדרו את הקבוצה למקום השלישי בלבד בטבלה, והערב (רביעי) הגיעה המכה הכואבת מכולן. אפס פילזן, קבוצה עם מאזן של 5:6 לפני הערב, הגיעה לפיראוס ונתנה לאולימפיאקוס בראש - 72:91. במצבה הנוכחי של קבוצתו יש לפיני גרשון עוד דרך ארוכה כדי להשיג את המטרה לשמה הגיע ליוון - הנפת גביע אירופה.

גם ליריבה מעבר לכביש, פנאתינייקוס, היה ערב רע. הקבוצה של אוברדוביץ' רשמה את הפסדה הראשון העונה ביורוליג, 67:61 במלאגה. עוד בבית של מכבי: לובליאנה, ללא מרקו מיליץ' שכבר שוחרר ובלי טימו ראניקו, שלא שותף, הוכתה על ידי פרטיזן 60:106. הפתעה נוספת נרשמה עם הפסדה של טאו ויטוריה 90:82 לקלימאמיו בולוניה. צסק"א השיגה ניצחון צפוי 72:88 על ז'לגיריס קובנה, ונאפולי רשמה ניצחון חוץ חשוב 68:72 על פו אורטז.

בית א': הגדולות מופתעות

אולימפיאקוס - אפס פילזן 91:72

אחרי רבע ראשון צמוד, פתחה פילזן יתרון של עשר נקודות ברבע השני. אם האוהדים היוונים קיוו שהקבוצה שלהם, שכבר נחלצה לא פעם העונה מפיגורים גדולים, תוכל לחזור במהירות למשחק, נכונה להם הפתעה ברבע השלישי. הטורקים, שניצחו בכל שלושת ביקוריהם האחרונים בהיכל השלום והאחווה בפיראוס, החלו בהפצצות. מרקוס הייסליפ והוראס ג'נקינס סגרו את בריצת 1:16, שהעלתה את ההפרש ל-27 (!) והרבע הרביעי כבר היה בחזקת התעללות בגוויה. גרשון השאיר את אקר ודומרקאנט על הפרקט, אבל ההפרש רק הלך וצמח, והגיע בשלב מסוים ל-35 נקודות, 54:89. עד לסיום הפער הצטמצם במעט, אבל ההשפלה הגדולה נותרה בעיניה.

דרו ניקולאס הוביל את קלעי פילזן עם 24 (כולל חמש שלשות), מרקוס הייסליפ תרם 22 ושבעה ריבאונדים, הוראס ג'נקינס הוסיף 18. הנרי דומרקאנט סיים עם 13 למפסידים, פנאיוטיס וסילופולוס ויאניס בורוסיס סיימו עם 12 כל אחד.

פיני גרשון התנצל בסיום בפני אוהדי אולימפיאקוס: "זהו לילה שחור עבורנו. אני לוקח את האחריות עלי ולא רוצה להאשים את השחקנים. אסור שההפסד הזה ישפיע עלינו להמשך. גם מול קונוסים לא היינו קולעים יותר".


קלימאמיו בולוניה - טאו ויטוריה 82:90

אחרי עשרה ניצחונות יורוליג ברציפות, נעצר הקטר של פראסוביץ' בבולוניה. הבולונזים, ששיחקו ללא כוכבם מרקו בלינלי, הובילו במשך כל המשחק, והשיגו ניצחון חשוב מאוד במאבק העלייה שלהם לטופ 16. דייויד בלות'נטאל וסטפאנו מאנצ'ינלי קלעו 20 כל אחד למקומיים, תייס אדני וג'יימס תומאס (19 ריבאונדים!) הוסיפו 16 כל אחד. איגור ראקוצ'ביץ' קלע 23 לבאסקים.

בית ב': פאו נופלת, פרטיזן דורסת

מלאגה - פנאתינייקוס 61:67

העונה המושלמת של פאו הגיעה לסיומה, ואולי לאור הנסיון המר של צסק"א לפני שנתיים זה לא דבר כל כך רע עבור אוברדוביץ'. מי שזכתה להיות הראשונה שמנצחת את היוונים היא הקבוצה הסכיזופרנית ממלאגה, שכבר עברה העונה תבוסות ב-50 הפרש לצד ניצחונות גדולים. את שני הרבעים הראשונים סיימה אלופת ספרד ביתרון קטן של ארבע נקודות, אבל פאו הצליחה לחזור ולקחת את היתרון ברבע השלישי. דווקא כשהיה נראה שפאו נמצאת בדרך לעוד ניצחון, נטלה מלאגה את השליטה במשחק, והצליחה לחמוק בסיום עם הניצחון היוקרתי.

דניאל סנטיאגו בלט עם 20 במלאגה, ברני רודריגז וקרלוס חימנז סיימו עם 10 כל אחד. דימיטריוס דיאמנטידיס הוביל את היוונים עם 12, דימוס דיקודיס תרם 10.

פרטיזן בלגרד - אולימפיה לובליאנה 60:106

לסלובנים היה סיכוי תיאורטי להעפיל לשלב הבא עם ניצחון באולם פיוניר, אבל השחרור של הכוכב הגדול מרקו מיליץ' לריאל מדריד באמצע השבוע כנראה אותת גם לשחקנים שהמאבק האירופי של הקבוצה כבר הסתיים. מי שלא התחשבה במצבה היא פרטיזן, שקפצה על ההזדמנות לדרוס את לובליאנה. המקומיים פתחו פער של שלושים נקודות כבר במחצית הראשונה, ולא הורידו את הרגל מהגז, והובילה בשלב מסוים אפילו ב-51 הפרש. קוסטה פרוביץ' הצעיר בלט עם 20 נקודות (9 מ-11 מהשדה), פרדראג דרובניאק עזר עם 19.

בית ג': צסק"א בשלה

צסק"א מוסקבה - ז'לגיריס קובנה 72:88

במשחק קצוות בין הראשונה לאחרונה בבית, נתקלה קבוצתו של אטורה מסינה בקשיים בלתי צפויים נגד הליטאים. אחרי שפתחו פער של שתיים עשרה נקודות במחצית, הורידה אלופת אירופה הילוך ואיפשרה לז'לגיריס לקחת את היתרון, 56:57 לקראת סיום הרבע השלישי. בעשר הדקות האחרונות חזרה צסק"א ליכולתה הרגילה, שלא הותירה ליריבתה סיכוי אפילו לצאת עם תוצאה מכובדת. דייויד אנדרסן הוביל שישה שחקני צסק"א בדאבל פיגרז עם 18, טראג'ן לאנגדון סיים עם 15, תיאודורס פאפאלוקאס תרם גם תשעה אסיסטים בנוסף לעשר נקודות. מיודענו קירק פני הוביל את ז'לגיריס עם 14.

פו אורטז - נאפולי 72:68

הצרפתים היו בעמדת ניצחון בסיום הרבע השלישי, אבל מחזיקת הגביע האיטלקית חזרה וזקפה לעצמה ניצחון חוץ חשוב. מייסון רוקה קלע 18 והוריד 10 לנאפולי, ג'ף טראפנייה הוסיף 16. ריקרדו גריר הוביל את אורטז עם 15.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully