וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: להקת מאדנס

9.12.2013 / 2:40

המחזור הכי מטורף ב-NFL זה שנים הניב דרמות עצומות: בולטימור ניצחה בשנייה האחרונה את מינסוטה 26:29, מהפך ענק לפטריוטס, שוט אאוט בשלג בפילדלפיה ומיאמי ניצלה בנס

קשה לנו להירגע. רק סדרת NFL אחת עברה הערב (ראשון), ומי שהחמיץ אותה פשוט יכול להיאנח בעצב ולדעת שמנע מעצמו חוויה על חושית.

אז מה היה לנו, בקצרה (ואחר כך גם בהרחבה)? בולטימור ומינסוטה רשמו שישה טאצ'דאונים ברבע האחרון, ואחרי מהפכים השאירה האלופה את העונה בחיים כשגברה 26:29 על הווייקינגס, שאיבדו את אדריאן פיטרסון. ניו אינגלנד שמה שני טאצ'דאונים על הלוח ב-61 השניות האחרונות והכניעה את קליבלנד 26:27, אבל איבדה, כנראה, את רוב גרונקובסקי לכל העונה, בעקבות מה שעלול להתברר כקרע ברצועות הברך.

מיאמי כמעט איבדה ניצחון בפיטסבורג, כשאנטוניו בראון מהסטילרס דרך על הקו בדרך לאנדזון, וניצחה 28:34. פילדלפיה עברה את דטרויט 20:34, במשחק שהתנהל בשלג כבד ונראה היה בתחילה שיסתיים בניקוד נמוך. ולבסוף, גרין ביי השאירה לעצמה סיכוי לפלייאוף עם 21:22 ביתי על אטלנטה.

ג'ו פלאקו ריי רייס בולטימור רייבנס. AP
אחת התמונות שמספרות את סיפור הערב. ג'ו פלאקו מבולטימור מגיש את הכדור לריי רייס/AP

ועכשיו, למשחקים הרגועים יותר. לאחר שלושה הפסדים, קנזס סיטי חזרה למסלול עם 10:45 קל בוושינגטון. ג'ינו סמית' וניו יורק ג'טס קטעו גם הם רצף של שלושה הפסדים עם 27:37 על אוקלנד. סינסינטי ניצחה את אינדיאפוליס 28:42, במשחק שרק בערב כזה ניתן לכנותו רגוע. טמפה ביי עברה בקלות את בפאלו 6:27.

ומה בסדרה השנייה? אז ככה: שני שיאים נשברו רק במשחק בדנבר. המשמעותי יותר - שער שדה ל-64 יארד, כשמאט פרייטר מהברונקוס הפך לבועט הראשון בהיסטוריה שעושה זאת. השני - פייטון מאנינג הפך לראשון אי פעם שמוסר לארבעה טאצ'דאונים בשבעה משחקים בעונה אחת. הוא עשה זאת שוב, ב-28:51 של הסוסונים על טנסי.

סן פרנסיסקו הייתה חייבת ניצחון על סיאטל והשיגה אותו עם חצי דקה על השעון - 17:19 שהותיר אותה בראש המירוץ לוויילד קארד. אריזונה עדיין נושפת בעורף לאחר 10:30 על סנט לואיס. סן דייגו גברה במשחק חסר משמעות על ניו יורק ג'איינטס 14:37. בסאנדיי נייט, ניו אורלינס השיגה 13:31 גדול על קרוליינה.

שחקני דטרויט ליונס פילדלפיה איגלס בשלג. AP
בסוף פילדלפיה יצאה מזה כשידה על העליונה. עוד משחק מטורף במחזור/AP

בולטימור (6:7) - מינסוטה (3:1:9) 26:29

אז מה, נתחיל במשחק הזה? נתחיל במשחק הזה, רק שאין לנו מושג כל כך במה להתחיל, לכן נגבב כמו ילדים מתלהבים: אדריאן פיטרסון נפצע במחצית הראשונה ויצא, שתי הקבוצות רשמו שישה טאצ'דאונים ברבע האחרון, חמישה מהם ב-125 השניות האחרונות במשחק, והחליפו ביניהן את היתרון שש פעמים - שיא ליגה לרבע האחרון. הרייבנס השאירו את העונה בחיים עם ניצחון רביעי ברציפות וטאצ'דאון עם ארבע שניות על השעון, במשחק שבו תוצאת המחצית הייתה בכלל 3:7. ועכשיו, אפשר לנשום.

דווקא אחרי שאיבדו את פיטרסון בגלל פציעה שחומרתה תתברר בהמשך, הווייקינגס השיבו מלחמה ועלו ליתרון 7:12, שהפך ל-15:12 עם 2:05 על השעון. הגנת הרייבנס תעצור את מינסוטה נכון? לא נכון, כי טובי גרהארט הגיח ל-41 יארד וניצל יכולת תיקול רעה של הרייבנס כדי להשיב את היתרון למינסוטה - 15:19, 1:27 דקות על השעון. נגמר? ממש לא. ג'קובי ג'ונס לא חיכה יותר מדי והחזיר את בעיטת הפתיחה לטאצ'דאון - 19:22 לרייבנס. עכשיו זה גמור, מאה אחוז. בעצם, לא. מאט קאסל שחרר מסירת ייאוש לקורדרל פטרסון שתפס, הביך את הגנת העורבים שוב ורץ 79 יארד לאנדזון - 22:26 מינסוטה, 45 שניות לסיום.

אה, עכשיו זה גמור. טוב, לא בדיוק. אחרי החזרה של הרייבנס כמעט למחצית המגרש, ג'ו פלאקו נחטף, אבל השופטים פסקו על הפרעה למסירה, כדור נשאר של בולטימור. פלאקו לדניס פיטה, בבכורה העונתית שלו, והרייבנס ברד סוברד זון. פלאקו למרלון בראון ארבע שניות לסיום - טאצ'דאון ו-26:29 לרייבנס! איזה משחק.

פלאקו סיים עם 245 יארד, שלושה טאצ'ים ושלושה איבודים, בראון סגר 92 יארד וטאצ'דאון ופיטה סיים עם 48 ותפיסה באנדזון. 265 יארד ושני טאצ'דאונים למאט קאסל במינסוטה, מהם 141 יארד וטאצ'דאון לפטרסון. 89 יארד וגיחה לאנדזון לטובי גרהארט.

שחקן מינסוטה וייקינגס אדריאן פיטרסון. AP
ראה את הדרמה מהספסל. פיטרסון/AP

פילדלפיה (5:8) - דטרויט (6:7) 20:34

העונה הקסומה של ניק פולס והאיגלס נמשכת, במשחק שהסתיים בסקור צפוי, אולי, אלמלא מזג האוויר. השלג הכבד היכה בשתי הקבוצות, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-0:8 לליונס ובאיבוד ראשון העונה לפולס באוויר. במחצית השנייה התעוררו לשון מק'קוי והאיגלס ועשו דברים שלא ייאמנו, במיוחד לאור מזג האוויר הקשה. דטרויט כבר עלתה ל-0:14, לפני שהעיטמים השוו ל-14:14. ג'רמי רוס מדטרויט רשם את הטאצ'דאון השני שלו במשחק בהחזרה (!) והעלה את הליונס ל-14:20. ואז החלה ההצגה של האיגלס, ששמו שלוש טאצ'דאונים על הלוח וניצחו. בכל המשחק הזה נבעטה פעם אחת בעיטה נייחת, ניסיון של דיוויד אייקרס שנחסם לשער שדה. שלוש המרות לשתי נקודות הסתיימו בהצלחה.

179 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לפולס, 217 יארד ושני טאצ'ים על הקרקע למק'קוי העצום. בדטרויט, 148 יארדים אנמיים למת'יו סטאפורד.

ניו אינגלנד (3:10) - קליבלנד (9:4) 26:27

מצד אחד, זה היה ניצחון עצום לפטריוטס, שזייפו קשות לכל אורך המשחק והפכו פיגור לניצחון בזכות שני טאצ'דאונים ב-61 השניות האחרונות. מצד שני, רוב גרונקובסקי נפצע בברך, ועם מה שהתברר מאוחר יותר כקרע ברצועות סיים את העונה. הפטריוטס הושתקו במשך כמעט שלושה רבעים ונקלעו לפיגור 19:3 עמוק ברבע השלישי, לאחר שג'וש גורדון האלוהי קלט עוד טאצ'דאון של 80 יארד, והפך לתופס היחיד בהיסטוריה שעושה זאת במשך שלושה משחקים ברציפות.

ניו אינגלנד לא התייאשה, גם כשהבראונס עלו ל-14:26 וביצעה מהפך מדהים. תחילה מסר טום בריידי לג'וליאן אדלמן, בעיטת האונסייד בוצעה בהצלחה והנפת דגל שערורייתית על הפרעה למסירה שלא הייתה הציבה את הפאטס במרחק יארד מהאנדזון, שם מסר בריידי לדני אמנדולה - 26:27, כשניסיון ההמרה לא צולח. ג'ייסון קמפבל עוד הוביל את הבראונס במורד המגרש, אבל בילי קאנדיף, שרגיל להחטיא בעיטות מכריעות בפוקסבורו, לא הצליח להגיע ל-H ממרחק 57 יארד והשאיר את הניצחון בבית. 418 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לבריידי שהיה חלש מאוד ברוב שלבי המשחק, 153 יארד באוויר לשיין ורין, שאת הטאצ'דאון שלו רשם על הקרקע. 391 יארד ושלוש זריקות לאנדזון לקמפבל, 151 יארד וטאץ' לגורדון. ניו אינגלנד מעשית בפלייאוף.

רוב גרונקובסקי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. AP
לא נעים בכלל. גרונקובסקי מפונה מהמגרש/AP

סינסינטי (4:9) - אינדיאנפוליס (5:8) 28:42

אחרי שזייף קשות במשחקים האחרונים, אנדי דלטון חזר לעניינים ובגדול. הקוורטרבק של הבנגאלס רשם 275 יארד ושלושה טאצ'דאונים באוויר והוסיף גיחה לאנדזון על הקרקע, כדי להצעיד את הבנגאלס עוד קצת לכיוון ינואר. הקולטס, מצדם, נזכרו לשחק רק במחצית השנייה בפיגור 21:0, וכל שיכול היה אנדרו לאק לעשות הוא לרדוף. הוא סיים עם ארבעה טאצ'דאונים ו-326 יארד, כשמחצית מכמות הטאצ'ים נרשמת לדריק רוג'רס. שני טאצ'ים על הקרקע לבנג'ארוויס גרין אליס בבנגאלס. הקולטס הבטיחו את ראשות ה-AFC דרום למרות ההפסד, בעקבות הפסד טנסי בדנבר.

פיטסבורג (7:5) - מיאמי (6:6) 34:28

כן, גם בהיינס פילד הייתה לנו דרמה עצומה, כש-13 יארדים וקו חוץ אחד הפרידו בין אנטוניו בראון ומהפך היסטרי. הדולפינס ניהלו פינג פונג עם הסטילרס ולבסוף עלו ליתרון מטאצ'דאון ענק של צ'רלס קליי (98 יארד וצמד), שעליו הוסיפו שער שדה. עם אפס על השעון החלו הסטילרס להתמסר בבעיטת ההחזרה ואנטוניו בראון מצא את הפרצה. הוא רץ ורץ ורץ ו... דרך על קו ה-13 יארד. העונה של הסטילרס הסתיימה מעשית, זו של מיאמי ממשיכה. 201 יארד, שלושה טאצ'ים ואיבוד לריאן טנהיל, 105 יארד וטאצ'דאון על הקרקע לדניאל תומאס במיאמי. 297 יארד ושלישייה לבן רות'לסברגר.

וושינגטון (10:3) - קנזס סיטי (3:10) 45:10

נו, לפחות במשחק הזה היה מאוד רגוע, כשהצ'יפס עלו ליתרון 0:38 כבר במחצית הראשונה וגדעו רצף של שלושה הפסדים, כדי להבטיח כמעט את ההעפלה לפלייאוף. אלכס סמית' מסר ל-137 יארד ושני טאצ'דאונים, ג'מאל צ'רלס הגיח ל-151 יארד וכניסה לאנדזון, כשההגנה דואגת שרוברט גריפין השלישי יאכל דשא שלוש פעמים. הוא סיים עם 164 יארד, טאצ'דאון ואיבוד והוחלף בגארבג' טיים על ידי קירק קאזינס.

אנדי דלטון סינסינטי בנגאלס. AP
חזר למיטבו. אנדי דלטון/AP

גרין ביי (1:6:6) - אטלנטה (10:3) 21:22

אחרי שורה של אכזבות הותירו לעצמם הפאקרס סיכוי לפלייאוף, כשהפלה של מאט ריאן על ידי מייק ניל גרמה לכך שהכדור ייפול מידיו ויעבור לידיים ירוקות-צהובות. ארבעה מהלכים מאוחר יותר מצא מאט פלין את אנדרו קוורלס באנדזון, במהלך שהתברר מאוחר יותר כטאצ'דאון המנצח. פלין סיים עם 24 מ-38 ל-258 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, 206 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לריאן.

ניו יורק ג'טס (7:6) - אוקלנד (9:4) 27:37

ג'ינו סמית' החליט שנמאס לו להיות מושפל וחזר להיות שחקן פוטבול. הקוורטרבק של הג'טס שיחק היטב כשמסר ל-219 יארד עם טאצ'דאון ואיבוד, והגיח ל-50 יארד, כשאחת מהגיחות הפכה אף היא לטאצ'דאון. 76 יארד וכניסה לכריס אייבורי. 245 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד למאט מגלוין מאוקלנד, מחצית הכמות בתפיסה למרסל ריס - 123 יארד וטאצ'דאון באוויר.

טמפה ביי (9:4) - בפאלו (9:4) 6:27

טוב, נו, חייבים בשביל ידידנו הוותיק שימי עסיס לכתוב על המשחק הזה (היינו עושים את זה בכל מקרה, אבל כמו שאתם רואים, אנחנו מושכים זמן ומורחים שורות פה). 90 יארד, שני טאצ'ים ושני איבודים למייק גלנון בשמש החמימה של פלורידה, בובי רייני השתזף עם 127 יארד וטאצ'דאון. 184 יארד וארבעה איבודים לאי ג'יי מנואל, שהביא מינוס נאה לחכמים שעלו אתו בהרכב בפנטזי.

אד ריד ניו יורק ג'טס. AP
אד ריד עושה גם בניו יורק את מה שהוא יודע יותר טוב מכולם - לחטוף כדורים/AP

סן פרנסיסקו (4:9) - סיאטל (2:11) 17:19

הניינרס היו פשוט חייבים לנצח את המשחק הזה, ועשו זאת בזכות ריצה של פרנק גור ל-51 יארד, שסידרה לפיל דוסון שער שדה קל 26 שניות לסיום. סיאטל קיוותה לעשות סוויפ עונתי על היריבה ואגב כך להכות חזק את סיכויי הפלייאוף שלה, אבל פגשה הגנה לא פחות טובה משלה, שעצרה את ראסל וילסון על 199 יארדים אוויריים בלבד, טאצ'דאון ואיבוד. 175 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לקולין קאפרניק, 110 יארד על הקרקע לגור.

דנבר (2:11) - טנסי (8:5) 28:51

מה קרה במשחק הזה? פייטון מאנינג מסר ל-397 יארד וארבעה טאצ'דאונים, והפך לקוורטרבק בהיסטוריה שמשגר את הכדור לאנדזון ארבע פעמים בשבעה משחקים שונים בעונה אחת. מאט פרייטר בעט לפני ההפסקה ל-64 יארד והפך לקיקר הראשון אי פעם שעושה זאת. ואינדיאנפוליס, הקבוצה הקודמת של מאנינג, חוגגת אתו את הניצחון, לאחר שהבטיחה את עלייתה לפלייאוף בעקבות הפסד טנסי. חוץ מזה, ווס וולקר נפצע במחצית הראשונה ולא חזר עקב חשש לזעזוע מוח ואריק דקר שוב הפציע במשחק גדול של 117 יארד וטאצ'דאון. הברונקוס, כמובן, בפלייאוף מעשית ורשמית.

שחקן דנבר ברונקוס מאט פרייטר חוגג. AP
לילה שהוא יזכור במיוחד. פרייטר חוגג/AP

אריזונה (5:8) - סנט לואיס (8:5) 10:30

הקרדינלס מנצחים העונה כמעט את כל מי שנקרה בדרכם, חוץ מהיריבות ל-NFC מערב. הפעם הם סופסוף עשו זאת, ואגב כך השאירו את סיכויי הפלייאוף שלהם בחיים. קרסון פאלמר חילק 27 כדורים מ-32 ניסיונות ל-269 יארד, כש-12 מהזריקות נקלטו בידיו האמונות של לארי פיצג'רלד, שרשם 96 יארד וטאצ'דאון. 181 יארד ושני איבודים אוויריים לקלן קלמנס בסנט לואיס.

סן דייגו (7:6) - ניו יורק ג'איינטס (8:5) 14:37

לא הרבה אפשר לומר על המשחק חסר החשיבות הזה. פיליפ ריוורס זרק ל-249 יארד ושלושה טאצ'ים, שניים מהם לקינן אלן, שסיים עם 59 יארד. 103 יארד וטאצ'דאון לריאן מת'יוס. בג'איינטס, 259 יארד, טאצ'דאון ושני איבודים לאיליי מאנינג, 135 יארד באוויר להאקים ניקס.

ניו אורלינס (3:10) - קרוליינה (4:9) 13:31

הגומלין בין הקבוצות, שעשוי להכריע סופית את ה-NFC דרום, ייערך בשארלוט בעוד שבועיים, אבל לפחות לפי המשחק הזה, הסיינטס עדיין יותר טובים והם קטעו לפנתרים רצף של שמונה ניצחונות. האורחים הציגו הגנה מופתית ברבע הראשון, אותו סיימו ב-0:6, אבל עד להפסקה דרו בריס ירה שלושה טאצ'דאונים, שניים מהם למרקוס קולסטון ואחד לג'ימי גרהאם, שהשלים בעצמו צמד ברבע האחרון, לפני שהאורחים צימקו בגארבג' טיים. רביעייה ללא איבוד ו-313 יארד לבריס הנהדר (30 מ-42), 125 יארד לקולסטון באוויר. 160 יארד בלבד לקאם ניוטון.

ג'ימי גרהאם ניו אורלינס סיינטס. רויטרס
השליטה בבית עדיין של הסיינטס. גרהאם חוגג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully