וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

17.9.2013 / 10:12

האופי הלוזרי כבר הפך מזמן לחלק מטקסס ריינג'רס ומאיים להשאיר את המועדון מחוץ לפלייאוף. עידן ויניצקי מסכם שבוע

מנטליות של מועדון בייסבול עשויה להיקבע בהינף מחבט אחד. כשארון בון שלח את אותו הומראן בלתי נשכח עבור היאנקיז, באינינג ה-11 של משחק 7 ב-ALCS ב-2003 וסידר לפסים ניצחון דרמטי כל כך על היריבה השנואה בוסטון רד סוקס, לכולם היה ברור שהיאנקיז הם מועדון בלתי מנוצח ובעל אופי ווינרי להפליא (לא משנה שכעבור שנה הם הפגינו שיאי לוזריות).

כשדייויד פריז, במצב של שני אאוטים ושני סטרייקים, שלח את החבטה שהשוותה עבור סנט לואיס את המשחק השישי בוורלד סירייס מול טקסס לפני שנתיים, לכולם היה ברור שמדובר באופי הווינרי של הקרדינלס. אבל יותר מכך, מה שהשתרש מאותו משחק דרמטי, בסיומו סנט לואיס איזנה את הסדרה ומיד לאחר מכן השלימה 3:4 וזכתה באליפות דרמטית כל כך, היה האופי הלוזרי והמתסכל של טקסס. מאז, נראה שהריינג'רס מתקשים להתאושש מנטלית והשדים חוזרים אליהם בכל פעם מחדש כשנוצר מצב מלחיץ.

דיוויד פריז שחקן סנט לואיס קרדינלס. charlie riedel, AP
החטבה ההיא של דייויד פריז שינתה הכול/AP, charlie riedel

ההפסד הלילה (בין שני לשלישי), 6:2 בטמפה ביי, היה השביעי ברציפות של הקבוצה מארלינגטון. ב-4 בספטמבר היא הייתה בשוויון מול אוקלנד במאבק על הזכייה ב-AL מערב, בית אותו הובילה לאורך 95 ימים העונה. באמצע מאי היא צעדה ביתרון שבעה משחקים. אבל כאמור, השדים חזרו. אותם שדים שבעונה שעברה, הראשונה שאחרי הטראומה שכללה שני הפסדים רצופים בשתי הופעות הוורלד סירייס היחידות בתולדות המועדון, הובילו את הקבוצה לחטוף סוויפ באוקלנד בשלושת הימים האחרונים של העונה, לסיים רק במקום השני ועם כרטיס הווילד קארד ולהפסיד לבולטימור 1:0 במיני פלייאוף, בבית.

השנה, ייתכן שאפילו ווילד קארד לא יהיה לריינג'רס. ההפסד הלילה איפשר לטמפה לעקוף את טקסס, שהובילה בביטחה את המירוץ לווילד קארד. כעת, ההסתערות נמשכת. קליבלנד רחוקה רק חצי משחק, בולטימור שניים, היאנקיז וקנזס סיטי שניים וחצי. אם טקסס לא תתעורר, ומהר, היא תישאר מחוץ לפלייאוף.

"אני לא מתוסכל, אני מבולבל", אמר המנג'ר רון וושינגטון אחרי המפלה בפלורידה, "אני מנסה להבין מה אנחנו צריכים לעשות כדי להתניע מחדש את ההתקפה שלנו". לכל אורך שבעת ההפסדים הרצופים טקסס לא הייתה אפילו ביתרון אחד, דבר שלא קרה למועדון בכל 53 שנות קיומו. מאט גארזה, שהגיש הלילה והפסיד לקבוצתו לשעבר, אמר: "התפקיד שלי הוא לעזור לקבוצה להגיע לאוקטובר ואמשיך לנסות, לתת כל מה שיש לי ולעבוד כדי להיות מוכן בכל חמישה ימים".

אבל הריינג'רס חייבים שכל אחד מהשחקנים שלהם יהיה מוכן, בכל יום, אחרת, הם ימשיכו להסתמן כמועדון הכי לוזרי שיש היום בבייסבול.

וכעת, לנבחרת:

איי ג'יי פיירזינסקי יו דרוויש טקסס ריינג'רס. GettyImages
איי ג'יי פיירזינסקי ויו דרוויש מנסים להבין מה לא עובד/GettyImages

תופס: ג'רוד סלטלמאקיה (בוסטון) - כל אחד תורם משהו לעונה האדירה של הרד סוקס, שרחוקים ניצחון אחד בלבד מכמות ההפסדים שצברו בעונה שעברה (93), באחד המהפכים הגדולים בתולדות המועדון הזה. השבוע, סלטלמאקיה התחמם והכניס ריצה בשלושה משחקים רצופים, מול היאנקיז ופעמיים טמפה ביי, עד שבסופו של דבר הוא תפר את הפסים עם גרנד סלאם גדול, ששבר שוויון באינינג השביעי בדרך ל-4:8 ושבר את היאנקיז, שמתרחקים מהפלייאוף.

בסיס ראשון: מארק טרמבו (לוס אנג'לס איינג'לס) - בשלוש העונות הראשונות שלו בליגה הוכיח טרמבו שהוא מכונת הומראנים והשבוע הוא שבר את שיאו. אחרי 29 בעונה הראשונה ו-32 בעונה השנייה, טרמבו שלח תוך שבעה ימים שלושה כדורים ליציע כדי להגיע ל-34. על הדרך, הוא הכניס שבע ריצות וסייע לאיינג'לס להמתיק במעט את העונה המבוזבזת הזו, עם שישה ניצחונות בשבעה משחקים.

מארק טרמבו שחקן לוס אנג'לס איינג'לס. AP
משמח מעט את אוהדי האיניג'לס. טרמבו/AP

בסיס שני: חוזה אלטובה (יוסטון) - יוסטון בדרך לעונת מאה הפסדים פלוס, שוב. אבל את אלטובה בן ה-23 זה לא מעניין והוא כנראה כבר חושב קדימה, לעבר הקבוצה שתיקח אותו בטרייד. השבוע הוא סיים שני משחקים עם שלוש ריצות אותן הכניס ורשם בסך הכול לא פחות מ-12 חבטות ב-26 ניסיונות.

שורטסטופ: איאן דזמונד (וושינגטון) - רבים האמינו בסיכויי האליפות של וושינגטון, אבל הנשיונאלס חוו עונה מאוד מאכזבת. למרות זאת, הם רחוקים רק חמישה משחקים מהווילד קארד ואולי עוד יכולים לייצר איזו ריצה דרמטית אחרונה אחרי שניצחו 24 מתוך 34 המשחקים האחרונים שלהם. דזמונד סיפק להם בארבעת המשחקים האחרונים שבע ריצות והוא נהנה מהמספרים הטובים בקריירה שלו.

בסיס שלישי: ריאן צימרמן (וושינגטון) - עוד סממן לתקופה המצוינת של הנשיונאלס הוא צימרמן, שסיפק השבוע 11 חבטות, 10 ריצות, ארבע הומראנים וחמש ריצות שהכניס. צימרמן כבר עומד על 24 הומראנים ושניים נוספים יהפכו את העונה הזו לשנייה הכי טובה בקריירה שלו בתחום זה.

ריאן צימרמן וושינגטון נשיונאלס. Patrick Smith, GettyImages
יש עוד צ'אנס לווילד קארד? צימרמן/GettyImages, Patrick Smith

אאוטפילדר: יואניס סספדס (אוקלנד) - הזכייה המרשימה בתחרות ההומראן דרבי לא עשתה טוב לסספדס, שחווה ירידה ביכולת מאז פגרת האולסטאר. לשמחתה של אוקלנד, רגע לפני האולסטאר, הוא שוב מתעורר והשבוע סיים חמישה מתוך שישה משחקים עם חבטה אחת לפחות, כשהוא מכניס שבע ריצות. עוד שיפור קל וסספדס יעזור לאוקלנד לאיים ברצינות על האליפות.

אאוטפילדר: האנטר פנס (סן פרנסיסקו) - העונה של האלופה היוצאת כבר נגמרה מזמן, אבל פנס ניצל את השבוע החולף כדי להזכיר איזה כישרון יש לו עם המחבט. הג'איינטס האומללין ניצחו ארבעה משישה משחקים (כולל שלושת האחרונים ברצף נגד הדודג'רס) בעיקר בזכות האאוטפילדר, שסיים את השבוע עם משחק בו הכניס שש ריצות מול קולורדו ומשחק בו הכניס שבע מול לוס אנג'לס ובסך הכול: 13 מ-25, שישה הומראנים ו-19 הכנסות רצים.

אאוטפילדר: וויל מאיירס (טמפה ביי) - הילד של הרייז ממשיך לספק קבלות. הקבוצה מפלורידה הייתה בסלאמפ רציני ונראה היה שהיא עומדת להישאר מחוץ לפלייאוף, אבל מאיירס הציל את טמפה מסוויפ ביתי מול בוסטון עם דאבל מכריע באינינג השמיני וביומיים האחרונים הוסיף הומראן ושתי הכנסות רצים נגד מינסוטה והומראן ושלוש הכנסות נגד טקסס, במשחק שהעלה את הרייז למקום הראשון במירוץ הווילד קארד. המתח עולה ודווקא מאיירס הצעיר הוא זה שמתפקד יותר טוב מכולם.

האנטר פנס שחקן סן פרנסיסקו ג'איינטס. Justin Edmonds, GettyImages
שבוע גדול עבר עליו. פנס/GettyImages, Justin Edmonds

מגיש: אנדרו קאשנר (סן דייגו) - 16 אינינגים ושני שליש של עבודה, 14 הכשות, חמש חבטות חובה בלבד ושתי ריצות שנכנסו על חשבונו. וכמובן, שני ניצחונות. השבוע של המגיש הימני כלל שני משחקים אדירים בפנסליבניה, בהם הפאדרס ניצחו את פילדלפיה ופיטסבורג (לה הוא איפשר חבטה בודדת במשחק שלם) ובעונתו הראשונה כפותח, קאשנר מראה שיש לו יכולות גבוהות.

מגיש שני/רליבר: ריק פורסלו (דטרויט) - הטייגרס מתקשים לסגור סופית את ה-AL מרכז, אבל הם מתקרבים לשם בזכות שני הניצחונות של פורסלו השבוע. תחילה הוא זרק משחק מלא והשאיר את הווייט סוקס על ריצה בודדת ולאחר מכן הסתפק בשישה אינינגים, בהם הכיש עשרה משחקני סיאטל, כשהוא שוב מרשה רק ריצה אחת. בעונה בינונית של ג'סטין ורלאנדר, פורסלו מספק את הערך המוסף והוא כבר עם 13 ניצחונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully