וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: בולטימור זכתה בסופרבול

משחק מדהים בניו אורלינס הסתיים בניצחון הרייבנס 31:34 על סן פרנסיסקו. העורבים כבר הובילו 6:28 בתחילת המחצית השנייה, אבל הפסקת חשמל של חצי שעה שינתה את המומנטום והניינרס ענו בקאמבק ענק, שלא הספיק. ריי לואיס פרש מפוטבול עם טבעת אליפות שנייה

אם יש עוד מישהו שלא ידע זאת, או שהעדיף להתעלם, אחרי סופרבול 47 שנערך הלילה (בין ראשון לשני) בניו אורלינס, כבר אי אפשר: הפוטבול הוא ענף הספורט הכי משוגע שיש. בולטימור רייבנס זכתה באליפות ה-NFL, עם 31:34 על סן פרנסיסקו פורטי ניינרס, במשחק מדהים, בו קרה כמעט כל דבר אפשרי. בסיומו של ערב סוער, ג'ון הארבו, מאמן הרייבנס, ניצח את אחיו הצעיר ג'ים, מאמן הניינרס ואילו ריי לואיס, מגדולי שחקני ההגנה בכל הזמנים, פרש עם טבעת אליפות שנייה בקריירה.

ג'ון הארבו עם ג'ים הארבו. רויטרס
סיפקו קרב מוחות ענק. האחים הארבו/רויטרס
הסופרדום לפני משחק הסופרבול. רויטרס
הסופרדום היפהפה התמרק לכבוד האירוע, אבל פישל ברגע האמת/רויטרס

אז מה היה לנו בסופרדום? הרייבנס, שהגיעו למעמד בפעם השנייה בתולדות המועדון והראשונה מזה 12 שנים, פתחו עם הגנה קשוחה ואופיינית, כמו זו שמלווה את המועדון מאז ומתמיד. ברבע השני גם ההתקפה החלה לעבוד, בראשותו של ה-MVP של המשחק ולמעשה גם של הפלייאוף כולו, הקוורטרבק ג'ו פלאקו (שסיים את הפלייאוף עם 11 טאצ'דאונים, שלושה מהם בסופרבול ואפס איבודים) ועם פתיחת המחצית השנייה, ג'קובי ג'ונס החזיר את בעיטת הפתיחה ל-108 יארד, המהלך הארוך בתולדות הסופרבולים, מה שהעלה את הרייבנס ל-6:28 מהמם.

אלא שמיד לאחר מכן, הגיע הרגע ששינה את המשחק. האורות באצטדיון כבו והמשחק הופסק ל-36 דקות. בתוספת הפסקת המחצית הארוכה, שקדמה להפסקת החשמל וכללה הופעה נאה של ביונסה, הקבוצות התקררו לחלוטין וכשהחשמל חזר, רק הניינרס חזרו איתו. סן פרנסיסקו שמה 17 נקודות על הלוח תוך ארבע דקות ונראה היה שהמהפך הוא רק עניין של זמן. אבל בולטימור הפגינה המון אופי, השיגה נקודות חשובות ושמרה היטב בהגנה, כל הדרך אל הניצחון והאליפות המתוקה. איזה משחק!

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלישה קיז שרה את ההמנון האמריקאי בסופרבול. רויטרס
ביצוע מלא רגש ונקי מטעויות. אלישה קיז שרה את ההימנון האמריקאי/רויטרס
ריי לואיס בולטימור רייבנס עם גביע לומברדי. רויטרס
פורש כמו גדול. ריי לואיס/רויטרס

רבע 1: 3:7 לבולטימור

בולטימור זכתה בהטלת המטבע ובחרה להגן, מה ששלח את הכדור הראשון במשחק לסן פרנסיסקו.

קולין קפרניק פתח עם מסירה מצוינת, אבל זו בוטלה בשל עבירה והכדור חזר לאחור. ההגנה של הרייבנס עבדה היטב וסן פרנסיסקו לא הצליחה להשיג דאון ראשון ונאלצה להרחיק.

פלאקו החל לקדם את בולטימור ומסירה שלו מצאה את טורי סמית' ל-20 יארד. ההתקפה הסתבכה, אבל נעזרה בטעות של הגנת הניינרס, שעשתה אופסייד בדאון שלישי ותשעה יארד. פלאקו לא היה צריך יותר מזה ומצא את אנקואן בולדין ל-13 יארד ולטאצ'דאון הראשון של המשחק. 0:7 מהיר לבולטימור, 10:42 לסיום הרבע.

לאיתן (ג'איינטס): אכן פתיחה מסחררת, אבל אסור לשכוח שהניינרס חזרו מ-17:0 לפני שבועיים באטלנטה.

והנה בר רפאלי מתנקשת עם ג'סי הייזמן ב-METV, בזמן שבם בם והפנתר הורוד משגעות את השכל בפוקס. הפרסומות למי שמעוניין, אצל החברים מהמזרח התיכון.

סן פרנסיסקו עלתה לניסיון שני ואחרי קצת מכות בין הצדדים, מייקל קראבטרי תפס כדור יפה ל-18 יארד. פרנק גור סופסוף מצא פירצה ומיד אחריו גם קפרניק ייצר יארדים על הקרקע. הקוורטרבק מצא את ורנון דייויס (שגם נפצע במהלך) ל-24 יארד, אבל קפרניק לא מצא אף אחד משני התופסים שלו, שהיו פנויים לגמרי באנדזון, חטף סאק והניינרס הסתפקו בשער שדה. 3:7 לבולטימור, 3:58 לסיום הרבע.

יוסי מודאג (ובצדק בינתיים) משני הפלאגים המיותרים של החבורה מהמערב, שנראית די לחוצה בפתיחה.

על פי הדיווחים, נראה שדייויס יחזור לשחק ומי שירד לחדרי ההלבשה בגלל פציעה הוא אד ריד, שבעצמו חזר מהר מאוד.

ההגנה של הניינרס הראתה שיפור, אבל פלאקו הציל את הדרייב עם מסירה מטורפת ל-25 יארד לבולדין. גם זה לא ממש עזר, הקוורטרבק ספג סאק, שהרחיק את הרייבנס מטווח בעיטת שדה והרבע הראשון הסתיים ב-3:7 לבולטימור.

יוסי סוגר את הרבע עם: "בינתיים פלאקו שולט במשחק לצערי למרות שההגנה שלנו מתחילה לייצר לחץ".

ג'ו פלאקו בולטימור רייבנס. רויטרס
פתיחה מושלמת. פלאקו/רויטרס
אנקואן בולדין בולטימור רייבנס תופס טאצ'דאון. רויטרס
בולדין מעלה את הרייבנס ליתרון/רויטרס

רבע 2: 6:21 לבולטימור

דייויס חזר ובגדול, עם שתי תפיסות שהכניסו את הניינרס לחצי המגרש של בולטימור. כאן הגיע רגע קריטי במיוחד, כאשר להמייקל ג'יימס תוקל היטב ופימבל את הכדור, מה שהעביר אותו לידי הרייבנס.

בולטימור סיפקה דרייב מצוין, שכלל מהלכים מגוונים, כולל מסירת עומק נהדרת של פלאקו לטייט אנד אד דיקסון ל-23 יארד. מסירה נוספת לדיקסון הציבה את בולטימור מרחק חמישה יארד מהאנדזון, בעוד הסקנדרי של סן פרנסיסקו לא ממש הופיע למשחק עד כה.

בניסיון השני למצוא את הטאצ'דאון, פלאקו מסר מדויק לדניס פיטה ליארד בודד וזה כבר 3:14 לבולטימור, 7:10 למחצית. אגב, הניינרס נקלעו לפיגור 11 נקודות והסטטיסטיקה אומרת שאף קבוצה לא חזרה מפיגור גדול מעשר נקודות לניצחון בתולדות הסופרבולים. בקיצור, סן פרנסיסקו בצרות.

והצרות הללו נמשכו. הכדור חזר לקפרניק, שמסר אותו היישר לידיים של אד ריד, אחד החוטפים הגדולים בהיסטוריה (האיבוד האווירי הראשון אי פעם מצד קוורטרבק של הניינרס בסופרבול). האיבוד הזה הוביל למהומה רצינית, במהלכה קארי וויליאמס דחף שופט ואיכשהו יצא מזה בלי עונש חמור. העניינים נרגעו ובולטימור יצאה לדרייב נוסף מעמדה טובה.

הרייבנס התקרבו, אבל הגנת הניינרס השיגה עצירה קריטית והרייבנס הסתדרו לבעיטה, אבל ניסו לבצע הטעייה ולרוץ עם הבועט ג'סטין טאקר במצב של דאון רביעי ותשעה יארד. טאקר היה קרוב, אבל נעצר אחרי שמונה יארד, הטריק נכשל והכדור עבר לסן פרנסיסקו, שניצלה מפיגור גדול מאוד ואיכשהו יצאה בלי נזק בכלל.

קפרניק כמעט רשם עוד איבוד והגנת הרייבנס המשיכה לחסל כל ניסיון, מה שהחזיר במהרה את הכדור לעורבים.

לליאור העצבני: שנים התלוננו על ג'ון שהוא מקובע מדי והחמיאו לג'ים על החדשנות. הקנאה, אוי הקנאה, אוכלת ומעוורת. ניסה ולא יצא, אבל זו יכולה הייתה להיות מכת מחץ מנטלית לטובת הרייבנס.

המהלך של המשחק הגיע מיד לאחר הפסקת שתי הדקות. פלאקו ירה פצצה לג'קובי ג'ונס, שנפל כשבעה יארד מהאנדזון, אבל הבין שאיש לא נגע בו, קם והצליח להגיע לאנדזון. 56 יארד, טאצ'דאון שלישי של פלאקו במחצית הראשונה ו-3:21 עצום לבולטימור, 1:58 למחצית.

זה היה הטאצ'דאון ה-11 של פלאקו בפלייאוף הזה. שווה לשיא כל הזמנים לפלייאוף בודד של ג'ו מונטנה (1989) וקורט וורנר (2008).

הלוטי נאטה ביצע טעות ונכנס בקפרניק מאחור מדי, מה שקידם את הניינרס 29 יארד במהלך בודד. קפרניק שלח פצצה לכיוון דלייני ווקר ופתאום, הניינרס רחוקים רק 17 יארד מהאנדזון. גם זה לא הספיק לסן פרנסיסקו וקפרניק, במקום למסור, ניסה לרוץ וכשל, מה שאילץ את הניינרס להסתפק בשער שדה עם הבאזר. 6:21 לבולטימור במחצית וזמן לביונסה.

קולין קפרניק סן פרנסיסקו פורטי ניינרס בורח מהלוטי נאטה ריי לואיס בולטימור רייבנס. רויטרס
קפרניק מנסה לחמוק מנאטה ולואיס/רויטרס
דניס פיטה בולטימור רייבנס. רויטרס
דניס פיטה זוכה לאהבה אחרי הטאצ'דאון שלו/רויטרס
אד ריד בולטימור רייבנס רנדי מוס סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. רויטרס
אד ריד חוטף, רנדי מוס רק משקיף/רויטרס
ג'קובי ג'ונס בולטימור רייבנס. רויטרס
שני מהלכים מדהימים. ג'קובי ג'ונס/רויטרס

מספרי המחצית הראשונה:

בולטימור: פלאקו עם 192 יארד, 13 מ-20 ושלושער. ג'ונס תפס ל-56 יארד, תפיסה אחת בלבד, שהייתה הטאצ'דאון שלו. בולדין עם 43 יארד וטאצ'דאון משלו. ריי רייס עם 31 יארד בריצה. בולטימור במאזן 2:25 (כולל ניצחונות בכל 25 המשחקים האחרונים שלה) כשהיא מובילה במחצית ב-15 נקודות ומעלה.

סן פרנסיסקו: קפרניק מסר ל-139 יארד, 8 מ-13 ואיבוד בלי טאצ'דאון. 72 מהיארדים באוויר הלכו לורנון דייויס, 42 נוספים לדלייני ווקר. פרנק גור רץ ל-29 יארד וקפרניק ל-16 נוספים. הניינרס מחזיקים לאורך ההיסטוריה במאזן לא מחמיא של 70:1:2 במשחקים בהם פיגרו ב-15 נקודות ומעלה במחצית. שני הניצחונות היחידים שלהם במצבים כאלה היו ב-1980 וב-2011.

רק עשר קבוצות מתוך ה-44 שפיגרו במחציות הסופרבולים למיניהם הצליחו לבצע מהפך ולנצח.

ביונסה בהופעת המחצית בסופרבול. רויטרס
אחלה שואו. ביונסה/רויטרס
ביונסה בהופעת המחצית בסופרבול. רויטרס
ביונסה בהופעת המחצית בסופרבול/רויטרס

רבע 3: 23:28 לבולטימור

מה נאמר ומה נגיד? עוד לא הספקנו לעכל את האיחוד המרגש של דסטניז צ'יילד עם ביונסה במחצית וג'קובי ג'ונס נשא את בעיטת הפתיחה ל-108 יארד, המהלך הארוך בתולדות הסופרבול (!) וטאצ'דאון מדהים. 6:28 לבולטימור וגיים אובר?

קפרניק ניסה להעיר את החברים ומצא את קראבטרי, אבל מיד לאחר מכן ספג עוד סאק. כנראה שגם האצטדיון לא עמד במצב, החשמל נפל ואיתו כל התאורה, מה שהוביל לעצירת המשחק. כן, מסתבר שזה קורה גם בארצות הברית.

אורן: כנראה שבסן פרנסיסקו ישמחו לקבל את ההצעה שלך למשחק חדש. אולי הם אפילו יעדיפו להמשיך לשחק בחושך כמו שהם נראים. מעניין אם יעשו כמו בליגה הספרדית, שם המשחק נמשך בפעם אחרת, מהנקודה בה הופסק.

אחרי הפסקה מאוד, מאוד ארוכה, של 36 דקות, בה ניסו השחקנים לשמור על ריכוז ולהישאר חמים, המשחק חודש. אנו מתנצלים על התקלה הטכנית, אולי הפסקת החשמל השפיעה גם עלינו.

בכל מקרה, המשחק חודש ורק הניינרס היו על המגרש. קפרניק הוביל את סן פרנסיסקו קדימה וסיים עם מסירה לקראבטרי, שעשה סיבוב גדול על שני מגנים ורץ לאנדזון, 16 יארד מסירה, 15 לקראבטרי אחרי התפיסה וזה רק 28:13, 7:28 לסיום הרבע השלישי.

זה לא נגמר שם. בולטימור נעצרה מהר מאוד, כשפלאקו חוטף סאק ליד האנדזון שלו. הפאנט היה גרוע והוחזר ממחצית המגרש לקו ה-20 של הרייבנס. פרנק גור השלים עם ריצה לשישה יארד וטאצ'דאון שני לניינרס תוך שתיים וחצי דקות ופתאום אנחנו ב-20:28 בלבד לרייבנס, 5:05 לסוף הרבע. יש משחק בניו אורלינס.

לא להאמין. ריי רייס תפס כדור וניסה לרוץ, אבל טרל בראון היה שם כדי לתקל ולגרום לפאמבל, עליו גם השתלט שחקן ההגנה של סן פרנסיסקו. איבוד של רייס והניינרס שוב קרובים לאנדזון. איזו דרמה.

הטירוף נמשך. סן פרנסיסקו הלכה על בעיטת שדה מ-39 יארד, אבל דייויד אייקרס החטיא, כמו שקרה לו לא מעט לאחרונה. אלא שהשופטים פסקו שאחד משחקני בולטימור התנגש בו במהלך הבעיטה, פסיקה גבולית משהו ובניסיון השני שלו, אייקרס צלף. 23:28 לרייבנס, 3:14 לסיום הרבע. איזה קאמבק ענק של סן פרנסיסקו.

הרייבנס שוב התקשו, אבל ידעו להמיר פעמיים דאון שלישי, תחילה עם מסירה של פלאקו לבולדין ואחר כך במהלך גדול של ברנרד פירס והרבע הסתיים כשבולטימור ברדזון וביתרון 23:28. הולכים ל-15 דקות של מאני טיים.

למרות שרוב היתרון שלהם נמחק מהר מאוד, הרייבנס עדיין יכולים להיות אופטימיים: רק שתיים מבין 35 הקבוצות שהוליכו בחמש נקודות ומעלה בכניסה לרבע האחרון בסופרבול לא ניצחו את המשחק.

הפסקת חשמל במהלך הסופרבול. רויטרס
לא רק באצטדיון רמת גן. הסופרדום חשוך בשל הפסקת החשמל/רויטרס
מייקל קראבטרי סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. רויטרס
קאמבק אדיר. קראבטרי/רויטרס
פרנק גור סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. רויטרס
גם הוא השיג טאצ'דאון. גור/רויטרס

רבע 4: 31:34 לבולטימור

ההתקפה של בולטימור לא הצליחה להיכנס לאנדזון ממרחק שני יארדים, פלאקו הסתבך והניינרס נאלצו להסתפק בשער שדה של טאקר מ-19 יארד. 23:31, 12:55 לסיום.

קפרניק מצא את מוס ל-32 יארד וגור נשא את הכדור ל-21 נוספים מול ההגנה העייפה בלבן-סגול. קפרניק לא היה צריך יותר מזה. הוא יצא לריצה של 15 יארד שהסתיימה באנדזון, אבל ההמרה כשלה והיתרון נשאר של בולטימור, 29:31 בלבד לרייבנס, 9:57 לסיום. זו היה הטאצ'דאון הקרקעי הכי ארוך של קוורטרבק בתולדות הסופרבול.

הרייבנס הגיעו לדאון שלישי ותשעה ונעזרו בעבירה של כריס קוליבר על מנת להאריך את הדרייב הקריטי הזה. הרייבנס הגיעו לעוד דאון שלישי, אחרי צ'לאנג' מוצלח של ג'ים הארבו, אבל פלאקו מצא את בולדין, שתפס בצורה וירטואוזית. הגנת סן פרנסיסקו שוב עשתה שטויות וביצעה עבירת אופסייד, אבל הפעם הרייבנס לא השיגו כלום ונאלצו להסתפק בשער שדה נוסף של טאקר, 29:34, 4:19 לסיום.

הניינרס קיבלו את הכדור על קו ה-20 שלהם. קפרניק ניסה למצוא את דייויס במסירה טובה, אבל הטייט אנד שמט. המסירה הבאה הלכה לקראבטרי והוא השיג 24 יארד. גור פירפר את ההגנה ורץ ל-32 יארד נוספים, עד שנעצר על קו ה-7 יארד. לניינרס היו מספר הזדמנויות ובחלקן השופטים אף היו יכולים ללכת עם ההתקפה ולשרוק לעבירה, אבל המשרוקיות נדמו והניינרס איבדו את הכדור בדאונים, במצב קורץ. 1:46 לסיום, כדור של בולטימור.

הרייבנס בזבזו זמן ובמקום להרחיק בדאון רביעי עם שניות ספורות על השעון, הם ביצעו סייפטי מכוון שצימק ל-31:34, אבל השאיר ארבע שניות לבאזר. בולטימור הרחיקה, ההחזרה לא הלכה לשום מקום והמשחק הסתיים. בולטימור אלופת ה-NFL!

ורנון דייויס סן פרנסיסקו פורטי ניינרס מול קורטני אפשו קארי וויליאמס בולטימור רייבנס. רויטרס
קצב מסחרר בניו אורלינס. ורנון דייויס מנסה לברוח/רויטרס
רנדי מוס סן פרנסיסקו פורטי ניינרס מול ברנרד פולארד בולטימור רייבנס. רויטרס
שוב נשאר בלי הטבעת. רנדי מוס בורח מברנרד פולארד/רויטרס

מספרים:

בולטימור: פלאקו סיים עם 287 יארד ב-22 מ-33 ושלושת הטאצ'דאונים מהמחצית הראשונה, בלי איבודים. הוא מצא את בולדין ל-104 יארד ואת ג'ונס ל-56. ריי רייס רץ ל-59 יארד ופאמבל.

סן פרנסיסקו: קפרניק סיים עם 302 יארד ב-16 מ-28, טאצ'דאון ואיבוד. הוא רץ ל-62 יארד נוספים. קראבטרי תפס ל-109 יארד וטאצ'דאון, ורנון דייויס ל-104 נוספים. פרנק גור רץ ל-110 יארד.

ג'ו פלאקו בולטימור רייבנס חוגג. רויטרס
MVP ובצדק רב. פלאקו/רויטרס
אד ריד בולטימור רייבנס עם גביע לומברדי. רויטרס
אד ריד, שסיפק חטיפה גדולה, נהנה מהתהילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully