וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הולכים על ביצים

23.11.2012 / 6:33

יוסטון והאשכים של מאט שאוב ניצלו ב-31:34 בדטרויט, וושינגטון וגריפין ניצחו 28:38 בדאלאס. ג'טס-פטריוטס 49:19

חג ההודיה אומר הרבה לאמריקאים, אבל עבור אוהדי הפוטבול שלא מתגוררים בארצות הברית יש לו רק משמעות אחת: מנת פתיחה מקדימה למחזור. וכך, שלושה משחקים מתקיימים כבר הלילה, כשבראשון שבהם, בין דטרויט ליוסטון, קיבלנו הכל: מתח, מהלכים יפים, הארכה וגם שערוריות. בסופו של דבר ניצחו הטקסאנס 31:34 משער שדה של שיין גרהאם וקברו את העונה של הליונס. רוברט גריפין השלישי חזר לטקסס, בה בילה את מיטב שנותיו, ונתן הצגה עם וושינגטון, שניצחה בדאלאס 31:38. המשחק השלישי בין ניו יורק ג'טס לניו אינגלנד היה כבר הרבה פחות מרתק מהשניים האחרים והסתיים בניצחון הפטריוטס 19:49.

מאט שאוב שחקן יוסטון טקסאנס. Paul Sancya, AP
אופס, לא נעים. מאט שאוב מתקפל מהבעיטה של נדמוקונג סו/AP, Paul Sancya

דטרויט (7:4) - יוסטון (1:10) 34:31 (הארכה)

המשחק הראשון נערך, כמיטב המסורת, בעיר המכוניות, וסיפק הרבה דרמה וגם ניצחון שני בהארכה ליוסטון בתוך חמישה ימים. זה החל בעבירה מכוערת ובלתי נסלחת של נדמוקונג סו מהליונס, נמשך בעבירה בירוקרטית של מאמן הליונס ג'ים שוורץ, שהחזירה את הטקסאנס למשחק ונגמר בהארכה דרמטית.

סו בעט כבר בפתיחה באשכיו של מאט שאוב מהטקסאנס בלי תגובת השופטים. התאקל, שהורחק בשנה שעברה באותו מעמד בגלל עבירה מכוערת במשחק מול גרין ביי, חמק הפעם מעונש, אולם אם ה-NFL תחליט שהבעיטה הייתה מכוונת מעבר לכל ספק, הוא צפוי לספוג קנס ואולי גם השעיה.

המהלך הספורטיבי השערורייתי של המשחק הגיע ברבע השלישי, כשבמצב של 14:24 קיבל ג'סטין פורסט מיוסטון את הכדור, הופל ומרפקו נגע בבירור בקרקע. השופטים לא שרקו ופורסט המשיך מהלך של 81 יארד לאנדזון. שוורץ זרק דגל כדי לערער, אבל טאצ'דאון הוא מהלך שעליו מערער תא השיפוט למעלה, ועל פי החוקים החדשים אם מאמן זורק דגל על מהלך כזה, הוא לא רק סופג עונש של 15 יארד, אלא גם מאבד את זכות הערעור. יוסטון צימקה ל-24:21 והדביקה בהמשך את ההפרש כדי לכפות הארכה.

קלווין ג'ונסון שחקן דטרויט ליונס. Carlos Osorio, AP
משחק גדול, אבל בסיום קלווין נכנע לאנדרה בקרב הג'ונסונים/AP, Carlos Osorio

מייקל לשור פתח את מסכת ההבקעות והעלה את הליונס ל-0:7, ומכאן נרשם זיגזג שבו רשמה כל קבוצה שני טאצ'דאונים. המחצית הסתיימה ב-14:21 לדטרויט. לאחר שער שדה של ג'ייסון הנסון שהעלה את הליונס ל-14:24 הגיע המהלך של פורסט, דטרויט המשיכה להוביל, עד שאריאן פוסטר רשם טאצ'דאון, השני שלו, פחות משתי דקות לסיום וכפה הארכה. הטקסאנס גילו יותר אופי (כפו שני איבודים שלא הצליחו לנצל) ונעזרו בהחטאה של הנסון כדי להציב את עצמם בעמדת ניצחון. 2:21 דקות לסיום ההארכה בעט שיין גרהאם בהצלחה מ-32 יארד והעניק את הניצחון לאורחים.

השאלה המרכזית שעולה בחמשת הימים האחרונים היא לאן נעלמה הגנת המחץ של הטקסאנס, שספגה ביום ראשון 37 נקודות מג'קסונוויל וכעת חטפה 31 מהליונס. דטרויט התעללה ביוסטון באוויר, ובמיוחד אמורים הדברים לגבי קלווין ג'ונסון, שקטף שמונה כדורים ל-140 יארד וטאצ'דאון. אלא שלטקסאנס יש תופס טוב משלהם, אנדרה ג'ונסון, שרשם בתשע תפיסות 188 יארד, האחרונה שבהן ל-23 יארד סידרה לטקסאנס את שער השדה המנצח. שאוב סיים עם 315 יארד, טאצ'דאון ואיבוד, אריאן פוסטר סגר משחק יפה של 102 יארד ושני טאצ'ים על הקרקע. בדטרויט, 441 יארד וצמד טאצ'ים למתיו סטאפורד, 126 יארד וטאצ'דאון לריאן ברוילס, שזרח באוויר לצד מגהטרון.

אנדרה ג'ונסון שחקן יוסטון טקסאנס. GettyImages
עוד תפיסה ענקית מבית היוצר של אנדרה ג'ונסון. איזה שחקן/GettyImages

דאלאס (6:5) - וושינגטון (6:5) 38:31

הקאובויס נכנסו למשחק הזה במומנטום חיובי - אחרי הפסדים כואבים לבולטימור והג'איינטס הגיעו שני ניצחונות רצופים, שיחד עם הדעיכה המוחלטת של הכחולים מניו יורק בישרו, אולי, על שינוי מומנטום בצמרת ה-NFC מזרח. לדאלאס הייתה הזדמנות לעלות, לראשונה מאז המחזור השלישי, למאזן חיובי.

אלא שלרוברט גריפין השלישי היו תוכניות אחרות.

גריפין השלישי, שצפוי, אם לא יהיו בדרך תקלות, להיות רוקי העונה, חזר למדינה שבה בילה את מרבית ימיו כנער וכסטודנט ונתן שיעור לבוקרים הזחוחים. ביום ראשון דאלאס נחלצה מבור שכרתה לעצמה נגד קליבלנד, הפעם הוא כבר היה עמוק מדי. גריפין סיים עם משחק עצום של 20 מ-28 ל-311 יארד, ארבעה טאצ'דאונים ואיבוד אווירי אחד. הוא עשה זאת בעזרתם של אלפרד מוריס (113 יארד וטאצ'דאון על הקרקע) וארבעה תופסים שונים שקלטו לטאצ'דאון, אותם הוביל פייר גארסון עם 92 יארד.

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Matt Strassen, AP
בלתי עציר. רוברט גריפין השלישי/AP, Matt Strassen

לאחר שהקאובויס עלו ליתרון 0:3 החלה ברבע השני ההצגה של גריפין השלישי וההגנה של הרדסקינס, שחטפה שני כדורים מטוני רומו (שיא אישי של 441 יארד באוויר, שלושה טאצ'דאונים ושני איבודים). זה נפתח עם הומראן ל-68 יארד מהידיים של הקוורטרבק לאלדריק רובינסון, דרך ריצה של אלפרד מוריס ליארד אחד ועוד גזונגה לפייר גארסון, שריטש 59 יארד לאורך המגרש. הפינאלה של המחצית היה שייך לסנטנה מוס, שקטף את הטאצ'דאון השלישי מידיו של גריפין - 3:28 מדהים לאדומי העור בהפסקה.

אם יש משהו שמאפיין את הקאובויס של העונה, זו היכולת שלהם להחזיר את המשחק לחיים. לאחר שער שדה של דן ביילי השלימו רומו ודז בריאנט מהלך של 85 יארד לאנדזון - 13:28, טאצ'דאון ראשון מבין שניים לבריאנט, שסיים עם 145 יארד באוויר. גריפין מסר לניילס פול בתחילת הרבע הרביעי, אבל גם ב-13:35 לרדסקינס המשחק לא היה גמור, משום שהקאובויס הגיבו עם טאצ'דאון של פליקס ג'ונס והשני של רומו-בריאנט. במצב של 28:35 בעט קייל פורבאת' (איזה שם של גיבור מלחמה ב"אטארי" או שחקן משנה ב"שליחות קטלנית") מ-48 יארד וקבר את המשחק. בסיום - 31:38, הרדסקינס שוב במירוץ לראשות ה-NFC מזרח.

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Tim Sharp, AP
יודע לעשות את הקאמבק, פחות יודע להשלים אותו. רומו/AP, Tim Sharp

ניו יורק ג'טס (7:4) - ניו אינגלנד (3:8) 49:19

טוב, על המשחק הזה יש הרבה פחות לכתוב, פשוט משום שהוא התחיל ונגמר ברבע השני, שבו ניו אינגלנד שמה על הלוח 35 נקודות, 14 מהן של ההגנה בתוך תשע שניות. כן, עד כדי כך מארק סאנצ'ז והג'טס נוראיים. למעשה, קשה לקבוע מה היה המאפיין המרכזי - משחק טוב של הפטריוטס או משחק נורא של הסילונים, שאיבדו ברבע הקטלני מבחינתם ארבעה כדורים. דבר אחד בטוח: ניו יורק מתחילה לחשוב כבר מעכשיו על העונה הבאה, וכפי שנראים פני הדברים, לא בטוח שרקס ריאן יהיה חלק מהתוכנית שם.

ווס וולקר פתח את מסכת ההבקעות עם קבלת כדור מטום בריידי שש שניות בתוך הרבע השני, ואחר כך החלו הטאצ'דאונים לזרום - אחד ממסירה רוחבית של בריידי לשיין ורין, שרץ 83 יארד לאנדזון, אחר כך החזרת פאמבל של סטיב גרגורי, שלוותה בפאמבל נוסף שצנח כפרי בשל לידיו של ג'וליאן אדלמן. אותו אדלמן קיבל מבריידי מסירה לטאצ'דאון נוסף, הפעם התקפי, מ-56 יארד ובמצב של 3:35 בהפסקה זה היה גמור.

בריידי סיים עם 323 יארד, שלושה טאצ'דאונים באוויר ואחד בגיחה, סטיבן רידלי הניח 97 יארד וטאצ'דאון על הקרקע. סאנצ'ז סיים עם 301 יארד, טאצ'דאון, איבוד אווירי והשמטה, אבל היה הרבה יותר גרוע מהמספרים האלה ושיחק כל המשחק (טים טיבו לא שותף כלל). 86 יארד באוויר לג'רמי קרלי הכשרוני.

ג'וליאן אדלמן ניו אינגלנד פטריוטס מול לרון לנדרי ניו יורק ג'טס. GettyImages
לא כוחות. אדלמן לא סופר את לרון לנדרי והג'טס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully