וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: גרין ביי גברה על פיטסבורג 25:31 בסופרבול

הפאקרס המשיכו את המסע המופלא עם ניצחון ענק בסופרבול דרמטי. ארון רוג'רס נבחרת ל-MVP עם שלוש מסירות לטאצ'דאון

הריעו לארון רוג'רס. הקווטרבק של גרין ביי הוליך הלילה (ראשון) את קבוצתו לניצחון ענק בסופרבול 45, כשהפאקרס גברו 25:31 על פיטסבורג בגמר ה-NFL. למעלה מ-100 אלף צופים בדאלאס ומיליונים ברחבי העולם צפו במשחק דרמטי, שהוכרע רק בדקות הסיום של הרבע הרביעי, ובסיומו רוג'רס הניף את הגביע היוקרתי, הכל כך מתוק, עליו חלם כל חייו.

ארון רוג'רס, גרין ביי פאקרס, עם גביע ה-MVP. רויטרס
ארון רוג'רס, גרין ביי פאקרס, עם גביע ה-MVP/רויטרס

רוג'רס, שהוכתר ל-MVP של המשחק, מסר הלילה שלוש מסירות לטאצ'דאון, לא איבד אפילו כדור אחד, וחשוב מכך - הנהיג את קבוצתו לפתיחה מוחצת ושמר על קור רוח כשחבריו נראו מעט מבוהלים. ניק קוליסון הוסיף עוד חטיפה והחזרה לטאצ'דאון, והפאקרס המשיכו את המסע המופלא שלהם עד לניצחון הגדול, בזכייה הראשונה שלהם מאז סוף שנות ה-90 עם ברט פארב. הגביע הרביעי בהיסטוריה של גרין ביי מגיע בסיומו של של פלייאוף בלתי נשכח, בו הקבוצה מהמקום השישי בחטיבה השיגה שלושה ניצחונות חוץ והדהימה את אמריקה עד לתואר הנכסף.

רוג'רס סיים ערב מרגש שכלל 24 מסירות מדויקות מ-39 ניסיונות ל-304 יארד, ותואר ה-MVP שלו מציב אותו ברשימה מפוארת בהיסטוריה של גרין ביי, לצד בארט סטאר (1967, 1968) והתופס דזמונד הווארד (1997) כשחקני הפאקרס היחידים שזכו בכבוד.

זה אך סמלי שרוג'רס זוכה בכבוד בעונה שבה ברט פארב פורש. רוג'רס היה הבחירה הראשונה של גרין ביי בדראפט 2005, אך שימש שלוש שנים כמחליפו של פארב. עכשיו, כשהמנהיג הזקן הואיל בטובו לפרוש, המהפך הושלם, וכרגע לשניהם יש זכייה אחת במדים הירוקים. האורזים מסיימים את העונה עם שישה ניצחונות רצופים, וקשה שלא לשמוח עבור רוג'רס וקבוצתו, שהגיעה לשיאה בדיוק בזמן הנכון של העונה.

בן רותלסברגר, פיטסבורג סטילרס. GettyImages
כמה איבודים קריטיים שהכריעו את המשחק. רותלסברגר/GettyImages

גרין ביי, שניצלה במהלך המשחק שלושה איבודים של פיטסבורג, עלתה ליתרון 3:21 ברבע השני. שרשרת של שגיאות, עבירות ופציעות השאירו אותה על 21 נקודות לאורך כל המחצית השנייה, כשפיטסבורג מכרסמת ביתרון, אבל בסוף רוג'רס הצליח לספק כמה מסירות מדויקות שחתכו את ההגנה של הסטילרס ושמרו על היתרון הרעוע של הפאקרס. עוד בשורות המנצחים: ג'ורדי נלסון סיים עם 140 יארד וטאצ'דאון אחד, גרג ג'נינגס הוסיף 64 יארד ושני טאצ'דאונים.

ומנגד, בן רותלסברגר. הקווטרבק של פיטסבורג סיים משחק מאכזב מבחינתו, על אף שזרק ל-263 יארד (25 מ-40) ולשני טאצ'דאונים. מנגד, ביג בן איבד שני כדורים, ובמהלך האחרון, עם שתי דקות על השעון וכדור בידיים, לא הצליח לנפק את המהלך המנצח.

מחצית ראשונה

רייצל מ"גלי" שרה את "אמריקה", כריסטינה אגילרה עם טעות מביכה כששכחה שורה בהמנון, ויצאנו לדרך. אחרי שהידיים של רותלסברגר רעדו בדרייב הפותח, הפוזשן עבר לפאקרס, שהשיגו דאון ראשון אחד, אבל לא יותר מזה. מנדנהול התחיל לחדור את ההגנה של גרין ביי ועם שתי ריצות צבר יארדים יפים, אבל הכדור חזר לגרין ביי, שרשמו נקודות ראשונות. דרייב מצוין (9 מהלכים, 80 יארד) הסתיים במסירה של ארון רוג'רס לג'ורדי נלסון על 29 יארד, וגרין ביי עולה ל-0:7 עם 3:44 דקות לסיום הרבע.

מיד אחרי זה הגיעה מכה נוספת ל"ביג בן". רותלסברגר הלך על מסירה עמוקה, דווקא כשהוא חמישה יארד מהאנד זון שלו, ניק קולינס קלט באינטרספשן, דהר 37 יארד וקבע 0:14 מוקדם. איזו פתיחה לפאקרס.

חשבתם שפיטסבורג תיכנע? הצחקתם את הפלדות. דרייב נאה של 7:12 דקות (13 מהלכים, 49 יארד), כולל התאוששות מרשימה של רותלסברגר, נעצרה אומנם בסביבות קו ה-20, אבל שון סוישאם כבש שער שדה מ-33 יארד וצימק ל-3:14.

נדמה היה שהסטילרס זוכים במומנטום, אבל ברגע אחד שוב הכל התהפך. רותלסברגר סיפק עוד אינטרספשן (בוש עם החטיפה), ורוג'רס שיחרר טיל מדויק לאנד-זון, ועוד טאצ'דאון. גרג ג'נינגס התעופף וקלט אותו מ-21 יארד, והפאקרס עם 3:21 (דרייב של 2:04 דקות, 4 מהלכים ל-53 יארד) 2:31 דקות לפני המחצית.

הסטילרס ניסו להספיק משהו לפני ההפסקה, והצמד היינס את רותלסברגר החזירו אותם לחיים. דרייב של 10 מהלכים, 77 יארד ו-1:45 דקות הסתיים עם מסירה לטאצ'דאון של 8 יארד של הקווטרבק לראנינג בק שלו, ויש לנו משחק. 10:21 בלבד במחצית.

פרגי, בלק אייד פיז, לצד סלאש במהלך ההופעה במחצית הסופרבול. רויטרס
רגעים מרגשים גם במחצית. פרגי עם סלאש/רויטרס

מחצית שנייה

הסטילרס פתחו את המחצית עם הגנה חזקה, וכבר בפוזשן הראשון שלהם צימקו ל-17:21. רשארד מנדנהול, עם שתי ריצות עוצמתיות, סיים את הדרייב היעיל (5 מהלכים, 50 יארד, 2:20 דקות) עם ריצה ל-8 יארד לטאצ'דאון, ועם שני טאצ'דאונים רצופים, פיטסבורג נראתה לוהטת.

הפאקרס נראו מבוהלים, הפלדות יכלו לצמק עוד יותר את התוצאה, כשקיבלו את הכדור על קו ה-40 שלהם, אבל התקדמו 26 יארד בלבד, והחטיאו שער שדה מ-52 יארד.

הפאקרס המשיכו לעשות עבירות שטותיות ולאבד יארדים מיותרים, גם השופטים בהחלטה מפוקפקת מנעו מהם דאון ראשון, ופיטסבורג קיבלה את הכדור על קו ה-58 יארד, כשהם מריחים נקודות נוספות. אבל אז מנדנהול פגש את מתיוס, איבד את הכדור בתיקול אימתני, ובישופ השתלט על הכדור. יש פאמבל, הכדור עובר לגרין ביי מיד עם פתיחת הרבע האחרון. איזה איבוד קריטי לפיטסבורג, איזו חטיפה ענקית לגרין ביי.

בדיוק ברגע הנכון הגיע דרייב נפלא של הפאקרס שהחזיר אותה ליתרון בטוח. רוג'רס סיפק שתי מסירות גדולות, אחת לג'ורדי נלסון במהלך של 38 יארד, ובסיום הדרייב גרג ג'נינגס קיבל מסירה מ-8 יארד מהקווטרבק של גרין ביי לטאצ'דאון גדול. אחרי ארבעה דרייבים שהסתיימו בפאנט - הפאקרס סוף סוף משיגים נקודות (8 מהלכים, 55 יארד, 2:53 דקות), וגרין ביי מוליכה 17:28.

אבל בן רותלסברגר לא נכנע. מסירה של 25 יארד למייק וואלאס סיימה דרייב יעיל ומהיר (7 מהלכים, 66 יארד, 4:00 דקות). וואלאס גם השלים שתי נקודות בונוס, ועם 7:30 דקות לסיום, אנחנו ב-25:28, והסטילרס במרחק שער שדה קטן. וואו.

למרות הלחץ, רוג'רס לא נבהל. הקווטרבק של גרין ביי ניפק שתי מסירות מדויקות שביתרו את ההגנה של פיטסבורג בדיוק ברגעים הנכונים, אבל על סף האנד-זון הפאקרס העדיפו לשחק זהיר, ולכן נאלצו להסתפק בשער שדה. 25:31 לגרין ביי, שתי דקות לסיום.

הולכים למהלך המכריע. טאצ'דאון של הסטילרס יעניק להם את הניצחון. איך יגיב ביג בן? התשובה: לא משהו. רותלסברגר התקשה למצוא תופסים פנויים, נגרר לדאון רביעי, וגרין ביי השתלטה על הכדור התועה. הפאקרס מנצחים את הסופרבול, יש אלופה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully