וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ה"נכון" להתקפה של מכבי

23.12.2011 / 1:17

אם מאלט אכן יצטרף וישחק לצד לנגפורד, יהיו לבלאט שני גארדים שיודעים לייצר נקודות, אך לא ממש לרכז. בהנחה שמכבי ת"א תשאף לקצב מהיר, ההתקפה שלה צפויה להשתפר ולהיות מגוונת יותר

היה זה הגנרל האמריקאי ג'ורג' פטון שאמר, "תכנית טובה עכשיו עדיפה על תכנית מושלמת בעוד 10 דקות". נראה כי זו המחשבה שמנחה את מכבי תל אביב בעניין צירופו המסתמן של דמונט מאלט, נוכח מצב הקבוצה ועתידה ביורוליג בעונה כה מורכבת, שבה הכל משתנה ברגע.

במסיבת העיתונאים לפני המשחק של שרלרואה נגד מכבי תל אביב ביד אליהו, פנה לדייויד בלאט עיתונאי בלגי חיוור וממושקף - אכן, כמה בלגי מצדו - ושאל אותו מי משחקני שרלרואה מרשים אותו. בלאט התמקד בעיקר במאלט, שיבח אותו על הניסיון האירופי שלו, יכולותיו המגוונות, וציין כי לדעתו הוא גארד אירופאי ברמה הגבוהה ביותר. מחירו הסביר, יש להניח, וכן העובדה שהוא יודע לקלוע מבחוץ ולהוליך כדור, הופכים אותו להחתמה שנחשבת על הנייר טובה למכבי.

יחד עם לנגפורד, מאלט ירכיב קו אחורי מהיר, שמסוגל לאיים מבחוץ ולרווח את ההתקפה. במקום לחכות למאוכזבי מחנות האימונים של ה-NBA, לספוג עלות גבוהה וקשיי הסתגלות לכדורסל האירופי, מכבי מעדיפה אופציה "בטוחה" יותר. צירופו של מאלט, או כל גארד אחר, יפגע מן הסתם בדקות של יוגב אוחיון ותיאו פפאלוקאס, שהראה סימני חיים מול הבלגים, אבל אלו רק צרות טובות עבור בלאט, שכן עם הקו האחורי הנוכחי שלה מכבי לא יכולה להגיע רחוק.

בניצחון של מכבי על שרלרואה אפשר היה להתרשם שוב ממה שמאלט צפוי להביא איתו, לכשיוחתם - ניסיון, אגו קטן וקליעה טובה מבחוץ. מצד שני, הוא לא שומר גדול, לא מוסר גדול, עליו להתרגל ללחץ והציפיות הגבוהות במכבי, להסתגל לכך שאינו השחקן המרכזי בקבוצה, ובגיל 33 ברור שהוא לא החתמה לטווח ארוך, אלא יותר סתימת חור בטווח הקצר.

אבל מאלט צפוי להצטרף למכבי תל אביב בתזמון טוב יחסית - תקופה בה היא מלטשת את סגנונה ומתאימה אותו ליכולות של שחקניה. במשחק נגד שרלרואה מכבי דבקה בקצב המהיר שהכתיבה במחצית השנייה מול אפס אנדולו ובניצחון על דומז'אלה באדריאטית. זאת הסיבה שגם נגד הבלגים, הפורוורדים של מכבי – בלו, פניני וסמית – הובילו את רשימת הקלעים, ומכבי קלעה באחוזים נדירים מבחינתה לשלוש (7 מ-11, 63.6%). מאלט מתאים לסגנון הזה.

אם יצטרף, כפי שמסתמן, וישחק בצוותא עם לנגפורד, יהיו לבלאט שני קומבו-גארדים, שיודעים בעיקר לייצר נקודות ופחות לרכז במובן המסורתי של המילה. עם קו אחורי כזה, ובהנחה שמכבי תמשיך לנסות ולשחק מהר, ההתקפה של בלאט צפויה להשתפר ולהיות מגוונת יותר.

לבלאט יש כחודש לצרף גארד, לחבר אותו לקבוצה, ולתת למכבי את הכלים הנכונים להתמודד בהצלחה בשלב הבא. הנה עוד משהו שאמר גנרל פטון: "אף פעם אל תגיד לאנשים איך לבצע משהו. תגיד להם מה לעשות והם יפתיעו אותך במקוריות שלהם". למרות ההכנות המדוקדקות והחתירה למשמעת, בעונה שכזאת בלאט יקווה שבקרבות הטופ 16, שחקניו, ונראה שגם מאלט בתוכם, יפתיעו אותו במקוריות שלהם.

צפו בתקציר: מכבי ת”א ניצחה 69:86 את שרלרואה

מה מצפה למכבי תל אביב בטופ 16?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully