וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסו למלכודת דבש

6.11.2009 / 9:03

גרשון ושחקניו לא הפכו בן לילה לקבוצה טובה יותר, אך הפוטנציאל הגלום בהם מצא את צסק"א כיריבה הנכונה בזמן הנכון. אחרי שמכבי ת"א ניצחה דרך ההגנה ונוכח חולשת היריבות, כל מקום מלבד הראשון בבית ייחשב לכישלון מקצועי

במשך שנים, ראשי מכבי תל אביב כיסו וחיפו על בעיות שחקניהם. הם טיפלו באולסי פרי החולה, גירדו את בריסקר מהעץ בו התנגש, נתנו גב לשלף שתקף אוהד הפועל תל אביב, שלפו את ביינום מתא המעצר וחבשו את פצעיו של פישר לאחר שהסתבך בקטטה. מכבי הנוכחית, המסובכת בחקירות ועטופה בענני חשד, רחוקה מאותה מכבי משפחתית של 1977, כמרחק המפגש הרומנטי ההוא עם צסק"א מזה הנוכחי. עם התפוצצות פרשת פנאן, הפעם זו מכבי שזקוקה לכיסוי ולחיפוי מצד שחקניה, כדי שההצלחה על הפארקט תוריד מסדר היום לפחות את כאב הראש הספורטיבי. בניצחון על צסק"א, הוכיחו השחקנים שיש סיכוי לקבל שקט תעשייתי בגזרה הזאת, לפחות בתקופה הקרובה.

פיני גרשון ושחקניו לא הפכו בן לילה לקבוצה טובה יותר, אך הפוטנציאל הגלום בהם מצא את היריבה הנכונה בזמן הנכון. צסק"א החלשה, ללא סמודיש הפצוע, הציגה קו קדמי חיוור וחסר נוכחות, ואיפשרה למכבי לקחת 14 ריבאונדים בהתקפה ולקלוע 30 נקודות בצבע.

ברגע שהגבוהים של מכבי הפכו לפקטור התקפי מתחת לסל, וצ'אק אידסון סיפק את המצופה ממנו, הכל הפך קל יותר, אבל אם מחפשים את הסיבה האמיתית לניצחון, היא מצויה בצד השני, בהגנה. הלחץ שהפעילו הגארדים על הולדן ושיסקאוסקאס, השמירה הכפולה על חריאפה, החיפוי של לאזמה והחטיפות של אידסון גרמו לצסק"א לאבד 24 כדורים ויחד איתם, גם את הראש ואת האחוזים משלוש.

למזלה, מכבי הוגרלה לבית בו שתי יריבותיה על המקום הראשון, ויטוריה וצסק"א, עברו קיץ מלא תהפוכות, בדיוק כמותה. למזלה, לא מדובר בקבוצות שיכולות להעניש אותה על הטעויות שלה ולנצל את החסרונות שלה, אם זה בהיעדר המאסה והפיסיות בקו הקדמי או במשחק האנוכי שהיא מציגה כשאנדרסון יחד עם פרקינס על אותו פארקט. הבית של מכבי הוא החלש ביותר מבין הארבעה, וגם הפתוח ביותר, ודי להציץ במאזנה של רומא המוליכה כדי לגלות שכל אחת יכולה לזכות בראשותו.

החידוש הגדול בניצחון על צסק"א זה שהוא הושג בזכות ההגנה, שנבעה מגישה שונה למשחק, לוחמנית ונחושה יותר. עד כה, מכבי הציגה קבוצה בה השלם נמוך מסך חלקיו, אך בניצחון אתמול הוכיחה מה השלם יכול לעשות כשחלקיו מתחברים. כדי לקחת את המקום הראשון בבית כה חלש זה צריך להספיק, אך כדי להתמודד מול קבוצות עמוקות וכישרוניות בשלבים הגבוהים, מכבי תידרש ליותר. נוכח חולשת היריבות והעובדה שמכבי הוכיחה כי היא מסוגלת לנצח דרך ההגנה, כל מקום מלבד הראשון בבית ייחשב לכישלון. כל מקום אחר יגרום לראשי הקבוצה כאב ראש גדול כבר בשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully