וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אתם שתרדו עליו?

22.1.2010 / 10:21

העובדה שהתקשורת קבעה שעסקת דה רידר היא פספוס עוד לפני שהשחקן נחת ממחישה את השחצנות הישראלית ואת הדו פרצופיות שלנו. ממתי אנחנו גדולים על שחקנים שמגיעים מהפרמיירליג?

צחקתם עליו וגיחכתם על הקבוצה שהביאה אותו. קראתם לו "חתול בשק" או לפחות ציירתם אותו ככה. החלטתם שהוא ייכשל עוד לפני שהוא סיכם, טענתם שזה פספוס ענק לפני שראיתם אותו מתאמן. לפני שהוא הוציא רגל מנתב"ג, לפני שהוא אפילו עלה על המטוס, כבר חרצתם גורלות ופסקתם על שחקן בעייתי ועצלן, רכש מוטעה ומטעה. דניאל דה רידר, אתה אולי לא יודע את זה, אבל בישראל כבר הפכו אותך ואת העסקה שהנחיתה אותך כאן לבדיחה.

פעם נוספת תקשורת הכדורגל הישראלי הוכיחה בימים האחרונים כמה עליבות זורמת לה בעורקים. זו היא שתזכיר לכולנו שאבי לוזון אמר ש"הליגה הישראלית היא השישית בטיבה באירופה" ותהפוך אותו, בצדק, לנלעג וטיפש, אבל מצד שני זו היא שתחבוט בשחקן שמעולם לא דרך כאן, בגלל שהוא ישב על הספסל באנגליה. הרי מי הוא השחקן הכושל הזה שמגיע לכאן? מצד אחד אנחנו מעריצים את העולם ושונאים את עצמנו, מצד שני ביום בו שחקן או מאמן יגיעו אלינו מאותן יבשות כדורגל עשירות וקסומות, חכו תראו מה אנחנו מכינים לו, אינעל העולם.

תקשורת הכדורגל הישראלי אמרה שיש לנו ליגה חרא, אבל בעמוד הבא סיפרה לכולנו שאם לא נעלה למונדיאל זה יהיה כישלון. ביום ראשון היא היללה את מכבי חיפה על עצם ההעפלה לליגת האלופות, אבל ביום שני הפציצה את הקמפיין שלה בשלב הבתים בצבעי בושה וביזיון. ועכשיו היא עושה את זה עם דה רידר. העיסוק בו בימים האחרונים היה תזזיתי, כמעט אובססיבי. כלי התקשורת גירו את עצמם ביד אחת מכל דיווח בן שתי שורות בהולנדית, אבל ביד השנייה כבר אחזו את השוט.

זו הדו פרצופיות, המוסר הכפול של תקשורת הכדורגל הישראלי ומוסר ההשכל שלעולם לא נלמד. אנחנו משוכנעים שאנחנו קטנים על אירופה, אבל היינו צריכים להיות גדולים על יוון ושוויץ, שאנחנו קטנים על היבשת המפחידה הזו, אבל גדולים על שחקן שמגיע מקבוצת פרמיירליג. למה? כי ככה קראנו בתחרות הלא רשמית "מי יכתוב הכי הרבה טינופת על השחקן החדש שמגיע".

יכול להיות שדה רידר לא יצליח כאן, אבל אחרי רצח האופי שביצעו לו כאן בימים האחרונים, גם אין לו ולהפועל תל אביב מה להפסיד חוץ מדמי השאלה, על אף שאלו לא יושפעו מטורים ורכילויות. הפרשנים והעיתונאים ימשיכו בינתיים להפליג בתיאוריות מרחיקות לכת ובמילים גבוהות, ואנחנו נלך שבי אחריהם ונתרשם מסיפורים ריקים בעטיפה נוצצת של תחקירים וכתבות עומק. מנגד, יהיו גם אלו שאין להם לא מחשבות מעמיקות על מהות, וגם לא טלפון של עיתונאי אנגלי שישפוך את פח האשפה שלו היכן שסימנו לו, אבל יש להם כבוד וסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully