וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו חדרה-כפר גלים

11.12.2009 / 13:43

צחי תייר הביא לעירוני חדרה את פליטי מכבי חיפה במטרה לעלות ולהפוך לקבוצה לגיטימית בלאומית. בינתיים זה מצליח לו

בהפועל חדרה מספרים שההישגים של מכבי חיפה בעונה האחרונה, לפחות באופן עקיף, הם הבסיס למהפך התפישתי שעובר העונה על הקבוצה, קבוצה מליגה א' שעדיין לא מקבלת כמעט חשיפה, אבל יכולה להתהדר בנוצות של מסורת עתיקה עם קבוצה נוסטלגית משנות ה-70' וניסיון לייצר דור חדש של שחקנים שכבר קיבלו את הבסיס הנכון – אימון במחלקת הנוער מספר אחת בארץ.

הפועל חדרה מובילה העונה את ליגה א' דרום (למה דרום? תשאלו את אבי לוזון), כשהיא קרובה מתמיד להגשים את החלום שלה מאז 1979, קבוצה בליגת העל. בסגל שלה תוכלו למצוא לא מעט שחקנים מנוסים, או שחקנים שכבר עברו את הבסיס האיכותי ביותר שהכדורגל שלנו יכול לתת. חלק גדול מההרכב של חדרה הוא תוצר מחלקת הנוער של חיפה - יוני אוחיון, איציק זפרני, אבי כהן (אחיו של החלוץ רפי כהן), אדינו ימרן ואבישי אטיאס, כולם שחקנים בעלי משמעות שגדלו בכפר גלים. הקשר גל מנשה והחלוצים לירון וילנר ועידן דוד, שיצאו ממחלקת הנוער של מכבי נתניה, בלם מ.ס אשדוד בעבר גל פיבך והבלם ואסים אגבריה משלימים את הפאזל.

את חדרה מאמן העונה צחי תייר, 37, שגדל במחלקת הנוער של מכבי נתניה ואפילו נמנה בסגל הקבוצה הבוגרת בשנת 1990, שאותה אימנו מוטל'ה שפיגלר ואבי כהן, שכללה שחקנים כמו אסי דומב, שי הולצמן ואלון חלפון. פציעה בגיל 26 קטעה את הקריירה לאחר ששיחק במכבי כפר קנא, הפועל עפולה והפועל אשקלון, אבל קורס מאמנים שמימנו לו אשר אלון וקובי בלדב במכבי נתניה, ניתב אותו לקריירת אימון בקבוצת הנוער (אימן את אסי וסיהון, תומר תייר ורביד גזל) ומשם לקבוצות הבוגרים של מג'דל כרום, הפועל מקר, הפועל עפולה והפועל הרצליה.

בעונה שעברה הגיע תייר להפועל חדרה, לקח אתה מהמקום הלפני אחרון בליגה א' (בעונה שעברה ליגה רביעית, העונה זו הליגה השלישית בגלל השינוי במבנה הליגות), רשם שבעה ניצחונות רצופים וכמעט עלה ליגה. העונה, הוא מאמין שהבסיס החיפאי יעניק לו את הכרטיס לליגת הלאומית, ואולי יעלה זיכרונות בקרב שחקני העבר בקבוצה הנוסטלגית של שנות ה-70 – שלום שוורץ, זוהר סלומון ודוד פיזנטי. "רוב השחקנים כאן הם בוגרי מחלקת הנוער של מכבי חיפה, מגיעים עם בסיס רחב של ידע - משמעת, יכולות טכניות וטקטיות. באופן כללי, אני מעדיף שחקנים תוצרת כחול-לבן", מסביר תייר. "בחירת השחקנים נעשית על פי האופי. שחקנים בעייתים, שהבעיות בחוץ משפיעות להם על הכדורגל וזקוקים לשיחות, קשה מאוד לעבוד איתם. לכן, העדפתי שחקנים שעברו את כור ההיתוך".

חדרה פתחה את העונה עם ששה ניצחונות רצופים, לא כולל שני ניצחונות בגביע המדינה על מכבי יבנה והפועל אילת. בסיבוב הבא היא תפגוש את מכבי קביליו יפו, בתקווה שאולי כבר העונה היא תקבל את הכרת הציבור. עד אז, בחדרה התחילו גם לאמץ את השיטות של מכבי חיפה – אבל בקטן. מאמן מנטלי (מואיז בן דוד עובד שלוש שנים בצמוד למאמן), תזונאית צמודה לשחקנים, משכורות בזמן (נדיר לליגה שלישית), מתקן אימונים ברמה גבוהה יחסית לליגה א' וניסיון ליצור מחלקת נוער שמגדלת שחקנים. עד שהיא תגלה כאלה, יותר ויותר שחקנים יעשו את הדרך על הכביש הישן, חלקם מתוך חלום לנצח יום אחד את הקבוצה שפלטה אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully