וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: פורטוגל ניצחה 0:2 את אזרבייג'אן

ללא רונאלדו המוצהב, הנבחרת הלחוצה של בנטו השיגה שלוש נקודות בבאקו. אלבש (63) ואלמיידה (79) נגחו לזכות האורחים. האזרים נותרו בעשרה שחקנים לאחר הרחקת אלייב (55)

מלבד משחקה של נבחרת ישראל, שאמור להיערך בצפון אירלנד הערב (שלישי), התקיים משחק נוסף בבית "הישראלי", בית ו', ובו פורטוגל סוף סוף רשמה ניצחון, כשגברה בבאקו על אזרבייג'אן 0:2. הניצחון הזה הושג ללא כריסטיאנו רונאלדו שספג צהוב שני ברמת גן ביום שישי.

הפורטוגלים הלחוצים הגיעו למשחק עם שמונה נקודות בלבד מחמישה משחקים, כשהם רק במקום השלישי בבית, וללא ניצחון זה חמישה משחקים רצופים, מאז ה-0:3 על האזרים בסיבוב הקודם. אבל היכולת הפושרת פינתה את מקומה לשליטה מוחלטת של פורטוגל במשחק, וניצחון שנותן לה הרבה אוויר במאבק על אחד משני המקומות הראשונים של בית ו'.

שחקן נבחרת פורטוגל ברונו אלבש. רויטרס
נגיחה ששחררה הרבה לחץ בשורות פורטוגל. אלבש/רויטרס

אזרבייג'אן פתחה את הקמפיין עם תיקו ביתי מול ישראל, אולם מאז השיגה רק עוד שתי נקודות, שתיהן היו בחוץ, מול צפון אירלנד ולוקסמבורג. הנבחרת של ברטי פוגטס לא הפסידה שבעה משחקי בית רצופים, אבל פורטוגל הייתה גדולה עליה, והשאירה את אזרבייג'אן מאוכזבת מכך שניצחונה הביתי האחרון במוקדמות המונדיאל היה ביוני 2001.

פורטוגל שלטה בכדור ואילו האזרים הסתמכו על מתפרצות שהביכו את הגנת האורחים, אך ללא איום ממשי בדקות הראשונות על שערו של רוי פטריסיו. ככל שנקפו הדקות פורטוגל הגבירה את הלחץ, תקפה מהאגפים עם פריירה וקונטראו, אולם למרות שהכדור טייל ברחבה האזרית ופושטיגה הגיע לשני מצבים מצוינים בתיבת החמש, הרשת של קמרן אגייב המצוין לא זזה, והמחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0.

השליטה של פורטוגל בפתיחת המחצית השנייה הייתה מוחלטת, אזרבייג'אן התקשתה לעבור את קו מחצית המגרש והסתגרה ברחבה. בדקה ה-55 האזרים נותרו בעשרה שחקנים לאחר שראוף אלייב הורחק בצהוב שני ובעקבותיו כרטיס אדום לאחר פגיעה בפפה. בדקה ה-63 סוף סוף נעשה צדק, ופורטוגל עלתה ל-0:1 משער נגיחה מצוין של ברונו אלבש. האזרים העייפים המשיכו להתגונן, ופרוטוגל חיפשה את השער השני שיבטיח לה ניצחון. היא קיבלה אותו בדקה ה-79 מראשו של המחליף הוגו אלמיידה, שנגח מקרוב וקבע 0:2. עד לסיום המשחק התנהל בחצי המגרש של המארחת, פורטוגל הורידה הילוך ויצאה מבאקו עם שלוש הנקודות החשובות מבחינתה.

רוסלן אבישוב אזרבייג'אן מול הלדר פושטיגה פורטוגל. רויטרס
שליטה פורטוגלית מוחלטת לאורך 90 דקות. אבישוב מול פושטיגה/רויטרס

דקה 90 +3 - החמצה מסמרת שיער של ז'ואאו פריירה, שנותר חופשי מול אגייב ומחמישה מטרים בעט ברשלנות החוצה.

דקה 79 - גול! פורטוגל הכפילה את יתרונה לאחר שקונטראו הגביה כדור מדוד מאגף שמאל, והמחליף הוגו אלמיידה נגח פנימה מקרוב וקבע 0:2 לפורטוגל.

דקה ה-63 - גול! ברונו אלבש נגח מצוין פנימה כדור קרן שהרים מוטינו, וקבע 0:1 לפורטוגל. זהו שערו השמיני של אלבש במדים הלאומיים.

דקה 55 - מכה לאזרבייג'אן, כשראוף אלייב ספג צהוב שני ובעקבותיו הורחק בכרטיס אדום, לאחר שפגע בפפה עם מרפקו כשהשניים עלו יחד לכדור גובה. המארחים בעשרה שחקנים.

דקה 47 - המחצית השנייה נפתחה ודני בעט חזק מרחוק, אך שוער אזרבייג'ן אגייב קלט.

פאביו קואנטראו פורטוגל מול אפרן איסמאילוב מאהיר שוקורוב אזרבייג'אן. רויטרס
מחצית ראשונה מתסכלת מבחינת האורחים. קונטראו מול איסמעילוב ושוקורוב/רויטרס

דקה 45+2 - עוד החמצה גדולה של פורטוגל, כשולוסו בעט, ופושטיגה נגח מחמישה מטר כשהוא חופשי מול אגייב, אבל השוער האזרי שוב הדף נפלא.

דקה 40 - כדור חופשי אדיר של ברונו אלבש פגש במשקוף של אגייב, ואזרבייג'ן ניצלה משער.

דקה 30 - כדור חופשי של ולוסו חלף בסמוך לקורת שערו של אגייב.

דקה 27 - החמצה גדולה לפורטוגל. דני הכניס כדור נהדר לפריירה, שמסר רוחב לפוסטיגה שעמד בתיבת החמש, אך סאדיגוב הכניס רגל והציל את אזרבייג'ן מפיגור.

דקה 22 - פושטיגה נגח ממרכז הרחבה, אך אגייב קלט היטב.

דקה 16 - פושטיגה בעט נהדר מחוץ לרחבה וסחט הדיפה
מאגייב שהדף לקרן.

דקה 15 - פאביו קואנטראו פרץ לרחבת המארחים בכדרור יפהפה אבל נתקל בקפטן האזרי סאדיגוב, השופט לא שרק לפנדל.

דקה 10 - ז'ואאו מוטיניו באיום ראשון על שערו של אגייב, אך הכדור טס גבוה מעל השער.

דקה 1 - השופט האנגלי אנדרה מארינר הוציא את המשחק לדרך.

נבחרת אזרבייג'אן: קמרן אגייב, ראסים ראמאלדנוב, מאהיר שוקורוב, אלווין ממדוב (פרדיס פרג'אד-אזאד, 69), ראוף אלייב, רשאד סאדיגוב, רוסלאן אביסוב, קאביד חוסנוב, וקאר נדירוב (לדימיר לוין, 62), מקסים מדבדב, אפרן איסמעילוב.

נבחרת פורטוגל: רוי פטריסיו, ז'ואאו פריירה, ברונו אלבש, פפה, פאביו קואנטראו, מיגל ולוסו, וייריניה, ראול מיירלש (הוגו אלמיידה, 58), ז'ואאו מוטיניו, דני (סילבסטרה ורלה, 73), הלדר פושטיגה (קושטידיו, 82).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully