וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה שנעלה למונדיאל?

המשחק המתקרב מול יוון מעלה מחדש את הרעיון שנגיע למונדיאל. פז חסדאי ודוד רוזנטל מנהלים דיון: האם זה בכלל כדאי לנו? מדור יומי

אני בעד ברזיל (דוד רוזנטל)

ערב ההכרעות בבית ג' של המונדיאל, ברזיל פוגשת את חוף השנהב למשחק המכריע. תיקו – וברזיל בשלב הבא; ניצחון של חוף השנהב שולח את הסלסאו הביתה. מי שעשויה להעפיל על חשבון החבר'ה של דונגה היא נבחרת יוון, שמתמודדת באותה שעה עם נבחרת ישראל. כן, אותה יוון שניצחנו ברמת גן 0:1 ברמת גן והוצאנו נגדה תיקו 0:0 בכרתים ב-180 דקות שגרמו לנו לרצות לתלות את עצמנו. לנו, כמובן, כבר אין סיכוי בשלב הזה לשום דבר חוץ מניצחון ראשון אי פעם בטורניר, אבל אחרי ה-2:0 ה"מכובד" מול ברזיל וה-5:0 מהחברים של דרוגבה – כל מה שאנחנו רוצים זה כבר ללכת הביתה. על ניצחון אף אחד לא מדבר.


מכיוון שזהו המשחק האחרון בבית המוקדם, שני המפגשים ייערכו במקביל. אז איזה משחק נראה? השכל הישר אומר שאת המותחן בין ברזיל לחוף השנהב, אבל לו היה לנו שכל ישר, הרי לא היינו אוהדי כדורגל. קחו אותי, לדוגמה, חיית כורסה שמנה, פנאטית וחסרת היגיון, שבחרה לראות בשבת את הכח נגד מכבי ת"א כשבערוץ המקביל פולהאם הדהימה את יונייטד. ואתם כמובן תגידו עכשיו שתעדיפו לראות את ברזיל, שאתכם לא מעניינת ישראל, שאתם לא הולכים לסבול ערב שלם כשיש לכם כזה משחק. רוצים להתערב?

אני בעד יצחקי (פז חסדאי)

תתעלמו מהפטריוטיות, תשכחו מאהבת המולדת, רוב הסיבות לתמוך בהעפלה ישראלית למונדיאל הן מקצועיות ואובייקטיביות לחלוטין. כחובבי כדורגל אמיתיים, כמעריצים מסורתיים של המשחק, כאניני טעם ואוהבי ספורט – חובה עלינו להעדיף שנבחרת כמו ישראל תעפיל למונדיאל על חשבונן של שוויץ או יוון. זה לא שנגזול את מקומן של אנגליה האהובה או של פורטוגל המלהיבה, בסך הכל נעפיל על חשבונן של שתי נבחרות אפרוריות, אלו שעושות כבר שנים ככל שביכולתן על מנת להחריב את הכדורגל האירופי. לא מיצינו כבר את השמרנות השוויצרית? האין מאסנו בבונקר היווני הכוחני? למה לא לרענן את המונדיאל עם כוכבים חדשים ואלמוניים, עם נבחרת אנדרדוגית מובהקת, עם טיפוסים צנומים ומסתוריים, עם נבחרת אקזוטית שמשלבת כדורגלנים ממוצא תימני, פולני, גרמני וטוניסאי? בדמיוני אני רואה את יצחקי הופך ללהיט של הבית המוקדם וכובש בפשטותו את העיתונאים הזרים; את ברוכיאן מדהים את הסקאוטים האיטלקים שתוהים כיצד לא גילו אותו עד עתה; את התמונות של הסלטה של ברדה מעטרות את כל שערי העיתונים בסין. המונדיאל, רבותיי, זקוק לרוח חדשה, לנבחרת טכנית וחצופה, לקבוצה נועזת ונרגשת שיודעת שהיא עושה היסטוריה, ומתמוגגת מכל רגע. העולם דורש ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully