וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי. אפשר

29.3.2009 / 11:39

העברת המשחק מול יוון לאצטדיון המיושן בכרתים נותנת תקווה לשתי הנבחרת. ליוון, כי אחרי היחס הנורא שקיבלו השחקנים מאוהדי ההצלחות בערים הגדולות הם סופסוף ייהנו מקהל חם. ולישראל, כי האווירה עדיין רחוקה ממה שראינו ביוון באלופות. אל תצפו להר געש, אל תפחדו לנצח

בחודש שעבר אירחה יוון את דנמרק למשחק הידידות האחרון לפני צמד המשחקים נגד ישראל. למרות היריבה האטרקטיבית והמחירים הזולים, 7,000 צופים בלבד הטריחו עצמם לאצטדיון קראיסקאקי, ביתה של אולימפיאקוס. שלושה חודשים קודם לכן הייתה זו אלופת העולם, איטליה, שהגיעה לפיראוס למשחק אימון. גם אז כמות הקהל ביציעים הייתה זהה. בהתאחדות כעסו מאוד, קיימו פגישה, התייעצו עם השחקנים וקיבלו החלטה משותפת: עוברים לשחק בערים הקטנות. לבקשת השחקנים, נקבע שהמשחק נגד ישראל יתקיים באצטדיון פנקריטיו בעיר היראקליו, בירת האי כרתים.

אלא שמאחורי ההחלטה להעברת המשחק לפריפריה מסתתרת סיבה גדולה יותר. משבר אמון חריף שמתפתח בין נבחרת יוון לקהל המקומי. בקרב השחקנים שורר תסכול רב מחוסר העידוד אותו הם מקבלים כאשר הם משחקים באתונה, פיראוס או סלוניקי. האוהדים בערים הגדולות מכונים בקרב השחקנים ואנשי התקשורת "אוהדי הצלחות", שמעודדים רק בתקופה טובה. גם בהתאחדות לא אוהבים את יחס הקהל לנבחרת והאדישות לקראת המשחקים. מי שמצפה להר געש בכרתים, נוסח התמונות ממשחקי אולימפיאקוס או פנאתינייקוס, עוד עשוי להתאכזב. מי שמפחד נוכח הזיכרונות שלו ממשחקי היווניות בליגת האלופות, יכול בהחלט להירגע.

אצטדיון מיושן

כבר במהלך שנות ה-80 החלה בנייתו של אצטדיון פנקריטיו. בעיות כלכליות הקפיאו את התהליך עד שנת 2001, אז החליטה הוועדה המארגנת של אולימפיאדת אתונה להשלים את העבודה ולקיים במקום משחקים במסגרת טורניר הכדורגל האולימפי. בחודש מארס 2004 הושלמה העבודה על האצטדיון בו הושקעו 50 מיליון יורו. לצידו הוקדם קומפלקס ספורט חדש שכולל גם מגרשי אימונים, בריכת שחייה, אולם אתלטיקה ומגרש חנייה ענק שיכול להכיל בתוכו כ-11 אלף מכוניות.

בשל העובדה שהיסודות הונחו כבר בשנות ה-80, פנקריטיו נחשב לאצטדיון מיושן, לא מודרני ולא ידידותי לקהל. בדומה לאצטדיון רמת גן, מסלול ריצה מקיף את כר הדשא וחוצץ בין הקהל לבין המשטח. בנוסף, הוא מכיל 26,240 מושבים בלבד, מה שהופך אותו לקטן מהאצטדיונים בערים הגדולות. יחד עם זאת, המיקום שלו פשוט פנטסטי. מרוחק ממרכז העיר וקרוב מאוד לחוף הים של היראקליו. שתי קבוצות הכדורגל של האי, אופי כרתים וארגוטליס, משתמשות בו במהלך העונה, למרות שרשמית לא מדובר במגרש שלהן והוא נמצא בבעלות הועד האולימפי היווני.

יוון שיחקה פעמיים בפנקריטיו במשחקים רשמיים. היה זה בחודש נובמבר 2007 במסגרת מוקדמות יורו 2008 בניצחונות על הונגריה (0:2) ומולדובה (1:2). החלוץ, תאופאניס גקאס, נזכר השבוע במשחקים בראיון לשבועון היווני "ספינה": "האווירה הייתה חמה והאצטדיון היה מפוצץ. זה דחף אותנו לשני ניצחונות". הזיכרונות הטובים משני המשחקים בפנקריטיו הם אלה שהובילו את השחקנים לבקש מההתאחדות להעביר את המשחק נגד ישראל מפיראוס להיראקליון.

אוהדי הצלחות

עד הזכייה ההיסטורית ביורו 2004, יוון סבלה מאוד ממשחקי הבית. המפגשים הפכו לזירת התגוששות בין אוהדי הקבוצות. שחקני פנאתינייקוס וא.א.ק אתונה סבלו מקללות במשחקים שנערכו בפיראוס, ותופעה דומה קרתה כאשר המשחקים התקיימו באתונה או בסלוניקי. השנאה בין מחנות האוהדים של הקבוצות הייתה חזקה מהאהבה לנבחרת. "יורו 2004 שינה את את הכל", מסביר העיתונאי יואנו פרגקיסקוס. "אחרי הזכייה אי אפשר היה להשיג כרטיס למשחק של הנבחרת. קמו ארגוני אוהדים והקללות לשחקנים נעלמו".

אלא ששחקני נבחרת יוון קמו למשבר חדש. "ההתאחדות מאמינה שהאוהדים מהערים הגדולות רוצים רק הצלחה, לכן חשוב לה לנסות לראות איך זה לשחק במקום אחר. אחרי הכישלון ביורו 2008, האצטדיון נותר ריק. השחקנים וההתאחדות הבינו שאין מנוס אלא לעבור לשחק בערים הקטנות". גקאס הוסיף בעניין: "האוהדים בערים הגדולות לא יודעים להתנהג בכבוד לנבחרת. כשהתוצאות לא טובות, הם חייבים לעודד אותנו ואנחנו לא מרגישים שהם עושים את זה".

ואכן, הכישלון ביורו 2008 פגע קשות במספרים ובעידוד הנבחרת. 13 אלף צופים בלבד הגיעו למשחק הפתיחה בקמפיין מול מולדובה בפיראוס. גם במשחק הגורלי מול שוויץ האצטדיון לא היה מלא, והקהל שרק בוז לשחקנים שירדו עם הפסד 2:1. כשגם משחקי הידידות נגד איטליה ודנמרק לא הצליחו להוציא את האדישות, ההחלטה התקבלה באופן סופי. עוברים למקום בו תקבל הנבחרת, בתקווה, סוף סוף אווירה ביתית אמיתית.

מחכים לרגע האחרון

אלא שגם בהחלטה הזו לא תמו הבעיות של הנבחרת היוונית. אמנם ההתאחדות הוציאה כרטיסים במחירים זולים (15-30 יורו) ואף מוכרת אותם באמצעות אתר האינטרנט שלה, אך בינתיים ההתעניינות אינה בשיאה. נכון ליום שישי, נמכרו רק 12 אלף כרטיסים למשחק. פרגקיסקוס: "ההערכה היא שהאצטדיון יהיה מלא ביום רביעי, אבל הקהל ביוון ידוע ככזה שאוהב לחכות לרגע האחרון. הכל תלוי בתוצאת המשחק בישראל". בכל מקרה, ארגון אוהדי הנבחרת, לו סניפים באתונה ובכרתים, הבטיח כי יגיע בהרכב מלא.

המעבר לכרתים אמנם יעזור לפתור בעיה אחת, אבל גרם לבעיה מסוג אחר. בעיית האבטחה. באי מתגוררים פלסטינאים רבים, ובזמן מבצע "עופרת יצוקה" התקיימו בו הפגנות אנטי ישראליות. הרשויות המקומיות בהיראקליו חוששות ממהומות. כבר עתה ברור כי כוח שיטור רב יאבטח את המשחק. המשטרה לא תאפשר הכנסת כרזות פוליטיות לאצטדיון ומפרי חוק הוזהרו מפני עונשים חמורים. במשחק ביום רביעי, אל תתפלאו אם תראו דגלי פלסטין ביציעים. עידוד מאסיבי ואווירה חמה ביציעים? ההתאחדות היוונית והשחקנים מקווים שכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully