וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השייט יעמיד את גידי קליגר לדין משמעתי

28.8.2012 / 16:05

הגולש שהתחרה על דגם 470 יחד עם ערן סלע, סירב לחזור מלונדון לישראל במועד שנקבע, יחד עם כלל המשלחת הישראלית

הוועד האולימפי בישראל זימן את השייט האולימפי בדגם 470 גידי קליגר, שדורג במשחקים האולימפיים בלונדון במקום ה-15, לדיון בועדת משמעת, שייערך ביום ב-11 בספטמבר, בגין הפרת משמעת חמורה שביצע במשחקים האולימפיים בלונדון. על פי כתב האישום, קליגר היה אמור לחזור לארץ יחד עם חברו לצוות ערן סלע, מאמנם וגור שטיינברג, מנהל ההכנות של השייט למשחקים האולימפיים, אך סירב לחזור מלונדון לישראל עם חברי המשלחת.

על פי כתב האישום, קליגר, באמצעות גור שטיינברג, העביר בקשה לאפרים זינגר ראש המשלחת ללונדון זינגר, שלא לחזור לישראל עם משלחת השייט, אך בקשתו סורבה בנימוק שבהיותו חבר משלחת ישראל הוא מחוייב לחזור עם הצוות לארץ במועד שנקבע. ואולם, למפגש בכפר האולימפי לפני היציאה לנתב"ג, הגיע קליגר ללא מזוודות ואמר כי השאיר את המזוודות והדרכון באתר השייט מכיוון שהבין כי יוכל לחזור לארץ יומיים לאחר מכן ב-13 בחודש.

במקום התפתח ויכוח בין ראש משלחת השייט, יו"ר איגוד השייט יהודה מעיין, וגידי קליגר . מעיין טען כי הספורטאי פעל על דעת עצמו, בניגוד מוחלט לדרישת ראש המשלחת ללונדון ואישור איגוד השייט. אפרים זינגר ראש משלחת ישראל למשחקים האולימפיים, פעל מיידית להסדרת טיסה חזרה לקליגר ל- 14 באוגוסט יחד עם חברי משלחת נוספים והורה לקליגר לחזור לארץ בטיסה הזאת. במענה לכך, השיב קליגר כי הוא אינו רואה עצמו חלק מהמשלחת האולימפית וכי אינו רואה עצמו מחוייב למלא אחר הנחיותיה.

יצויין כי כמו כל יתר חברי המשלחת, קליגר חתם על כללים המחייבים את כל חברי המשלחת במסגרת אמנת הספורטאים החברים במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים בלונדון, ולפיה התחייב לפעול בהתאם הנחיות ראש שמשלחת ולעזוב את המגורים בתקופת המשחקים בתאריכים ובאופן שיקבע או יאושר על ידי הוועד האולימפי או כפי שיורה לו ראש המשלחת. קליגר יועמד לדין משמעתי בגין שלוש עבירות המיוחסות לו: התנהגות שאינה הולמת, ביזוי מוסדות ואו ממלאי תפקידים והפרת חובה ואי קיום הוראה מחייבת.

גור שטיינברג אמר בתגובה להאשמות: "גידי הוא ספורטאי מחונן, אדם ערכי מהמעלה הראשונה ואישיות יוצאת דופן לטובה בספורט הישראלי. אני חש שועדת המשמעת הזאת היא סגירת חשבונות לא ראויה בעקבות הכישלון המקצועי באולימפיאדהף אותה מוביל יו"ר איגוד השייט שגרר אחריו את הועד האולימפי לנושא. יש דרך ראויה יותר לשפר את ההתנהלות והמחויבות הארגונית גם ברמת הספורטאים לקראת העתיד. גם אם טעה גידי באי הבנתו את חשיבות הדרישה הארגונית לחזור לארץ ורק משם לטוס לצרפת, יש מקום להעמיד אותו על טעותו באופן מידתי ,ראוי ובהתחשב בנסיבות מוקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully