וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו 2012: אנגליה עלתה לטורניר הגמר

נבחרת שלושת האריות סיימה ב-2:2 מול מונטנגרו והבטיחה את הפסגה, אדום לרוני. ניצחונות לגרמניה, הולנד, ספרד ופורטוגל

יורו 2012 כבר ממש מעבר לפינה והערב (שישי) התקיימו רוב משחקי המחזור התשיעי במוקדמות. כל הנבחרות הגדולות עלו ושיחקו וגם כמעט כולן ניצחו. גרמניה חזרה מטורקיה עם 1:3, ספרד ניצחה בצ'כיה 0:2, הולנד גברה 0:1 על מולדובה ושלושתן נותרו מושלמות. במשחקים החשובים יותר, אנגליה סיימה ב-2:2 במונטנגרו והבטיחה את הכרטיס ליורו 2012. צרפת טיילה ל-0:3 על אלבניה ותפגוש את בוסניה למשחק קריטי על המקום הראשון ביום שלישי הקרוב. בבית של הולנד, שבדיה ניצחה 1:2 בפינלנד והבטיחה את המקום השני.

עם כל הכבוד לכל שאר הבתים, המצב הכי מעניין הוא בבית ח'. זאת לאחר שפורטוגל ניצחה 3:5 את איסלנד וזקוקה לתיקו בדנמרק (ניצחה 1:4 בקפריסין) במחזור הסיום כדי לעלות ישירות ליורו. אלא שתיקו יכול להעלות גם את דנמרק, במידה ששבדיה לא תנצח את הולנד בבית. נורבגיה השלישית בבית ח' צריכה לנצח את קפריסין ולקוות לניצחון דני כדי לסיים שנייה ולעלות לפלייאוף.

בית א'

טורקיה - גרמניה 3:1

מסוט אוזיל צפה במשחק מהיציע לאחר שביקש לא לשחק מול הנבחרת שמייצגת את המדינה ממנה הגיע אביו. גם מירוסלב קלוזה קיבל מנוחה, אבל גם כך גרמניה הסתדרה ורשמה ניצחון תשיעי בתשעה מחזורים במוקדמות היורו. למרות ההפסד, טורקיה עדיין בעמדת זינוק לא רעה בקרב על המקום השני בבית. הנבחרת של חוס הידינק צריכה לנצח את אזרבייג'אן בבית ולקוות שבלגיה לא תנצח בגרמניה, כדי לסיים כסגנית. במקרה של שוויון נקודות, כלומר אם טורקיה תסיים רק בתיקו מול אזרבייג'אן ובלגיה תפסיד לגרמניה, אז טורקיה תסיים במקום השני.

מריו גומז הלוהט כבש את הראשון של גרמניה בדקה ה-35 לאחר שקיבל כדור עומק מתומאס מולר, ביצע מהלך אישי נהדר ובעט ברגל שמאל לפינה הרחוקה. בדקה ה-66 הפך המבשל לכובש כשמולר הגיע ראשון למסירת רוחב של מריו גצה ובעט בנגיעה פנימה. הנבחרת הביתית לא ויתרה וצימקה בדקה ה-79 מבעיטה של הקאן קאדיר בלטה מקרוב. טורקיה עוד הפעילה לחץ, אך גם זה לא עזר לה, בטח לאחר שתומאס מולר הוכשל ברחבה בדקה ה-85. בסטיאן שווינשטייגר בעט את הפנדל נהדר וקבע 1:3.

בלגיה - קזחסטן 1:4

הנבחרת הביתית אמנם עלתה אל המקום השני, אך תצטרך לנצח במשחק החוץ הבלתי אפשרי מול גרמניה כדי להבטיח לעצמה את המקום השני בבית. לבלגיה, שטיילה ל-1:4 מול קזחסטן משערים של טימי סימונס בפנדל, אדן הזארד, וינסנט קומפני ומרווין אוגונג'ימי, יש 15 נקודות, אחת בלבד יותר מאשר טורקיה, שתארח את אזרבייג'אן ביום שלישי. הסיכויים של בלגיה לא נראים מבטיחים במיוחד, אבל אי אפשר לדעת.

משחק נוסף:

אזרבייג'אן - אוסטריה 4:1
כבש לאזרבייג'אן: ווגאר נדירוב (74), כבשו לאוסטריה: אנדראס איבנשיץ (34), מרק ינקו (52 ו-62), זלאטקו יונוזוביץ' (90).

בית ב'

סלובקיה - רוסיה 1:0

דיק אדבוקט אמר שהוא עלול להתפטר אם לא יצליח להעלות את נבחרת רוסיה ליורו 2012 למרות הבית הדי נוח אליו הוגרלה. המאמן ההולנדי כבר לא יצטרך לעמוד במילה שלו. כנראה. רוסיה ניצחה 0:1 את סלובקיה בחוץ, שיפרה את מאזנה ל-20 נקודות, שלוש יותר מעל המקום השני בבית כשבאמצע השבוע אדבוקט ושחקניו יארחו את אנדורה האומללה, למשחק שאמור להיות באנקר מוחלט.

חלוץ צסק"א מוסקבה המצוין אלן דזאגוייב כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-71 והכריע את התוצאה לטובת רוסיה. מה שיכול להוסיף עוד קצת פלפל למחזור האחרון הוא שבמידה ששבדיה לא תנצח את הולנד והמשחק בין דנמרק לפורטוגל יסתיים בתיקו, רוסיה תבטיח את מקומה כסגנית הטובה ביותר בלי כל קשר לתוצאת המשחק שלה.

אנדורה - אירלנד 2:0

הנבחרת האורחת ניצחה 0:2 קליל את אנדורה החלשה משערים של קווין דויל בדקה השמינית ואיידן מקגידי בדקה ה-20. אירלנד למעשה תיאבק על המקום השני בבית בקרב ישיר וביתי מול ארמניה במחזור האחרון, גם שתי הנבחרות הללו בטח לא מאמינות שרוסיה לא תנצח את אנדורה. כרגע, לאירלנד יש 18 נקודות ואם היא לא תפסיד לארמניה, היא תסיים את הבית במקום השני. ארמניה תהיה חייבת ניצחון.

ארמניה - מקדוניה 1:4

האם הנבחרת של ורדאן מינסייאן יכולה להפוך לסנסציה של מוקדמות יורו 2012? ארמניה הביסה 1:4 את מקדוניה, שיפרה את מאזנה ל-17 נקודות ותהיה חייבת לנצח באירלנד במחזור הסיום כדי לסיים במקום השני. מרכוס פיניירו פיזלי, הנריך מחטריאן, גבורג' גזריאן וארתור סרקיסוב כבשו למארחת, ונסה סיקוב צימק מעט. מקדוניה, החמישית בבית, נותרה ב-10 שחקנים לאחר שוליצ'ה סומוליקובסקי הורחק בדקה ה-54.

בית ג'

סרביה - איטליה 1:1

הנבחרת של צ'זארה פראנדלי, שכבר הבטיחה את המקום הראשון והעלייה ליורו, סיימה ב-1:1 בסרביה, ושיפרה את מאזנה ל-23 נקודות אחרי תשעה מחזורים. סרביה, לה יש 15 נקודות, זקוקה לניצחון במחזור הסיום מול סלובניה בחוץ כדי לסיים במקום השני, כל תוצאה אחרת תשלח את אסטוניה המפתיעה לפלייאוף.

האיטלקים עלו ליתרון אחרי 55 שניות לאחר שקלאודיו מרקיזיו קיבל כדור עומק מצוין מג'וזפה רוסי ובעט מצוין פנימה את ה-0:1. שער מצוין של קשר יובנטוס, שכבש צמד מול מילאן בתחילת השבוע וקינח עם שער בכורה באזורי בסיום השבוע. ברניסלב איבנוביץ' איזן את התוצאה לאחר שבעיטה אדירה של זוראן טושיץ' פגעה בו וקבעה 1:1 בדקה ה-26.

צפון אירלנד - אסטוניה 2:1

אחת הנבחרות המפתיעות של טורניר המוקדמות הצליחה להפתיע גם הפעם ולחזור מפיגור לניצחון אחרי דרמה גדולה. דווקא הנבחרת המקומית עלתה ליתרון בדקה ה-22 לאחר שער של סטיבן דייויס, אך צמד של קונסטנטין ואסילייב בפנדל בדקה ה-77 ואחד נוסף בדקה ה-84 סידר לאסטונים ניצחון חמישי בקמפיין ואת המקום השני. עכשיו יתפללו באסטוניה שסרביה לא תנצח את סלובניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בית ד'

צרפת - אלבניה 0:3

הלה בלו הצליחו לעשות את העבודה שלהם כמו שצריך עם 0:3 חלק וקלאסי על אלבניה האומללה וחזרו למקום הראשון בבית ד' עם 20 נקודות, אחת יותר מבוסניה, שניצחה מוקדם יותר. הנבחרת של לורן בלאן תסגור את הקמפיין במשחק ביתי ומסקרן במיוחד מול בוסניה, כשתיקו יספיק לצרפתים כדי להבטיח את המקום הראשון והכרטיס ליורו.

הנבחרת הביתית, שסבלה מחיסורים רבים, עלתה ליתרון כבר בדקה ה-11 משער של קשר צ'לסי פלורן מאלודה. לוק רמי הכפיל את התוצאה בדקה ה-38 וקבע 0:2. דווקא אנתוני רבלייה השלים את החגיגה בדקה ה-67 וקבע שביום שלישי נקבל קרב אמיתי ומרתק.

בוסניה - לוקסמבורג 0:5

הנבחרת של סאפט סושיץ', שלא הצליחה לעלות למונדיאל לאחר שהפסידה בפלייאוף לפורטוגל, הבטיחה לעצמה השתתפות נוספת בפלייאוף. בוסניה ניצחה 0:5 קל את לוקסמבורג והבטיחה את המקום השני בבית עם 19 נקודות.

הנבחרת הביתית טיילה בקלות מול נמושת בית ד' עם 0:5. בוסניה הובילה 0:3 כבר אחרי 22 דקות כשאדין דז'קו כובש את הראשון בדקה ה-12 ובעקבותיו מגיע צמד של זביידאן מיסימוביץ' (16 ו-22). מיראלם פיאניץ' הנהדר, שעבר בקיץ מליון לרומא, כבש את הרביעי בדקה ה-36. בדקה ה-61 חגגה בוסניה את החמישי כשמיודענו האריס מדוניאנין כובש.

משחק נוסף:

רומניה - בלארוס 2:2
כבש לרומניה: אדריאן מוטו (19 ו-61 בפנדל), כבשו לבלארוס: סרגיי קורנילנקו (45), סטניסלב דראגון (84).

בית ה'

הולנד - מולדובה 0:1

בנבחרת האורנג' דיברו לפני המשחק רק על דבר אחד: לשפר את מאזן הכיבושים של קלאס יאן הונטלאר, שהוליך את טבלת הכובשים במוקדמות עם 10 כאלה, אחד יותר ממירוסלב קלוזה הגרמני. דיברו על זה וגם הצליחו להשיג את המשימה. חלוץ שאלקה כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-40 וסידר לסגנית אלופת העולם ניצחון תשיעי בתשעה משחקים, בהתמודדות שהייתה מבחינתה חסרת כל חשיבות כיוון שהיא הבטיחה את עלייתה ליורו כבר במחזור שעבר.

פינלנד - שבדיה 2:1

הסקנדינבים הבטיחו את המקום השני בבית ועשו צעד משמעותי אפילו לעלייה ליורו 2012 דרך הסגנית הטובה ביותר. שבדיה ניצחה 1:2 את פינלנד בהלסינקי ושיפרה את מאזנה ל-21 נקודות, שלוש יותר מהונגריה השלישית, אך היא עדיפה על פניה בשל מאזן השערים הטוב ביותר בהתמודדות בין השתיים, כששבדיה ניצחה 0:2 בבית והפסידה 2:1 בהונגריה. כדי לעלות ישירות ליורו כסגנית הטובה ביותר, שבדיה צריכה לנצח את הולנד או לקוות שהמשחק בין דנמרק לפורטוגל לא יסתיים בתיקו.

השבדים עלו ליתרון כבר בדקה השמינית כשמסירת עומק של קים קלסטרום בתזמון מושלם מצאה את סבסטיאן לארסון, שהצליח לגבור בקלות על מלכודת הנבדל והשוער וקבע 0:1. האורחת הצליחה לעלות ל-0:2 בדקה ה-52 לאחר שזלאטן איברהימוביץ' לא הצליח להגיע לכדור רוחב של לארסון, אך מרטין אולסון הגיע ראשון ודחק פנימה. הפינים עוד צימקו משער של יונה טואיביו לפינה הרחוקה, אך זה לא הספיק לה ובסוף היא הפסידה מול הקהל הביתי.

בית ז'

מונטנגרו - אנגליה 2:2

מי אמר שווין רוני השתנה? חלוץ נבחרת אנגליה ספג כרטיס אדום מיותר במיוחד, שהותיר את חבריו עם 10 שחקנים ועלה להם בניצחון מול מונטנגרו, במשחק שהסתיים ב-2:2 עם שער של המארחת בדקה ה-90. למרות זאת, ולמזלו של חלוץ מנצ'סטר יונייטד, אנגליה הבטיחה את המקום הראשון והכרטיס ליורו 2012. לרוני, לעומת זאת, ההרחקה תעלה ביוקר והוא יחמיץ בוודאות את משחק הפתיחה של הטורניר באוקראינה ופולין. אולי אפילו מעבר לכך.

נבחרת שלושת האריות עלתה ליתרון בדקה ה-10 כשמסירת רוחב של תיאו וולקוט מצאה את אשלי יאנג, שנגח מקרוב פנימה את ה-0:1. השער השני הגיע בדקה ה-31 כשמסירת עומק של רוני מצאה את יאנג, שיישר למרכז, שם המתין דארן בנט שדחק פנימה מקרוב את ה-0:2.

אלסד זברוטיץ' הצליח לצמק בדקה ה-45 וכאן הוא עוד לא ידע איזו מתנה מחכה לנבחרת שלו מווין רוני. חלוץ מנצ'סטר יונייטד ספג כרטיס אדום ישיר לאחר בעיטה גסה באחד משחקני מונטנגרו בדקה ה-73 והותיר את חבריו ב-10 שחקנים. אנגליה גם שילמה על כך כשבדקה ה-90 אנדרייה דליבאסיץ' איזן בנגיחה משני מטר לאחר הגבהה של סטפן סאביץ'. אנגליה סוגרת קמפיין עם 18 נקודות במקום הראשון, מונטנגרו תסיים במקום השני.

משחק נוסף:

ווילס - שוויץ 0:2
כבשו לווילס: ארון ראמזי (60, פנדל), גארת בייל (72).

בית ח'

פורטוגל - איסלנד 3:5

איזו דרמה צפויה לנו במחזור האחרון של הבית הזה. פורטוגל, שניצחה 2:5 את איסלנד היום, תצא למשחק חוץ מול דנמרק כשלשתיהן יש 16 נקודות ולמעשה הן יתחרו על כרטיס הכניסה ליורו 2012. תיקו יעשה את העבודה מבחינת פורטוגל, ועשוי להעלות גם את דנמרק ישירות, זאת במידה ששבדיה לא תנצח את הולנד. נורבגיה, שתארח את קפריסין, איבדה סיכוי ממשי לעלות וזקוקה לניצחונות אסטרונומי שלה ושל דנמרק.

הנבחרת של פאולו בנטו הגיעה למשחק עם הרבה ביטחון ולאחר ארבעה ניצחונות רצופים בטורניר וגם פתחה כך. פורטוגל עלתה ל-0:3 מוחץ כבר במחצית הראשונה. נאני הנהדר כבש צמד תוך שמונה דקות בלבד (13 ו-21) והלדר פוסטיגה הרשית בדקה ה-45. אלא שהנבחרת האורחת לא הרימה ידיים, התאוששה במחצית השנייה עם צמד של האלגרימור יונאסון (48 ו-68) וכבר הריחה סנסציה, אבל אז הגיע שער של ז'ואאו מוטיניו בדקה ה-81 וסגר את הסיפור עם 2:4 לפורטוגל. אליסאו השלים את החגיגה בדקה ה-87 וזה 2:5. גילפי סיגורדסון חתם את המשחק המטורף עם פנדל בתוספת הזמן, 3:5 לפורטוגל.

קפריסין - דנמרק 4:1

הנבחרת הסקנדינבית השיגה ניצחון רביעי בחמשת המחזורים האחרונים ואולי הקל שבהם. דנמרק טיילה לקפריסין וגם במשחק עצמו טיילה מול הנבחרת של האי החביב. לארס יאקובסן עלה את האורחת ליתרון כבר בדקה השביעית, דניס רומדהאל עם צמד (11 ו-22) ואחד נוסף של מיכאל קרוהן דהלי (20) סידרו לדנים 0:4 מהיר במיוחד. אנדראס אבראם עוד צימק בדקה ה-45, אבל זה רק המתיק את ההשפלה של הקפריסאים. דנמרק תלויה רק בעצמה כשניצחון ביתי על פורטוגל יסדר לה את המקום הראשון והכרטיס ליורו. גם תיקו, כאמור, יכול להספיק לה, במידה ששבדיה לא תנצח את הולנד.

בית ט'

צ'כיה - ספרד 2:0

אפילו כשאלופת העולם ואירופה לא באמת חייבת לנצח ופוגשת יריבה שצריכה את הנקודות, היא עושה את העבודה בקלות. ספרד ניצחה 0:2 את צ'כיה בחוץ משערים של חואן מאטה וצ'אבי אלונסו ושמרה כמובן על המקום הראשון ועל מאזן מושלם עם 21 נקודות אחרי שבעה מחזורים. צ'כיה, לה יש 10 נקודות, צריכה להתפלל שסקוטלנד, לה יש שמונה נקודות, לא תנצח את ליכטנשטיין החלשה מחר.

ספרד כבשה את הראשון בדקה השישית לאחר שחואן מאטה קיבל מסירת עומק גאונית מצ'אבי ובעט ברגל שמאל מאגף ימין פנימה את ה-0:1. הלה רוחה כבשו את השני בדקה ה-22 כשדויד סילבה קיבל כדור באגף ימין מפרננדו טורס והעביר מסירת רוחב עם הפאלש לפינה הרחוקה בתוך הרחבה, שם המתין צ'אבי אלונסו שבעט בנגיעה אחת פנימה את ה-0:2. צ'כיה נותרה ב-10 שחקנים לאחר שתומאס הובשמן ספג כרטיס אדום בדקה ה-70.

מוקדמות יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully