וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת גרמניה העפילה ליורו 2012

שחקניו של יואכים לב הרשימו עם 2:6 אדיר באוסטריה. עוד במוק': הולנד מחצה את סן מרינו 0:11. אנגליה ניצחה 0:3 בבולגריה

מלבד האכזבה הגדולה והטיפוסית של נבחרת ישראל הערב (שישי), התקיימו שלל משחקים נוסף במסגרת מוקדמות יורו 2012. ובתום מבול שערים ברחבי היבשת, קיבלנו גם את העולה הראשונה לטורניר הגדול הבא: מדובר בגרמניה הנהדרת, שהביסה את אוסטריה 2:6 אחרי משחק חוץ מצוין ומלא אירועים. ספרד, שלא שיחקה הערב במסגרת רשמית, תוכל להצטרף לגרמנים בשבוע הבא.

כאמור, מבול של שערים היה הערב באירופה, וחלק לא קטן שלו הגיע מהולנד, שם מחצה נבחרת האוראנג' 0:11 (!) את סן מרינו המסכנה ועשתה צעד נוסף אל עבר יורו 2012 מפסגת בית ה'. איטליה קיוותה לתצואה דומה מול איי פארו החלשה בבית ג', אך הסתפקה בסופו של דבר ב-0:1 מביך משהו, שבכל זאת קירב אותה גם כן להעפלה. גם צרפת לא ממש הרשימה עם 1:2 על אלבניה, בעוד נבחרת גדולה אחרת שדווקא כן נראתה מצוין היא אנגליה, שמחצה את לותר מתיאוס ובולגריה 0:3 בסופיה. ניצחון חוץ גדול רשמה גם פורטוגל, שהביסה את קפריסין 0:4 בניקוסיה.

שחקני נבחרת הולנד רובין ואן פרסי, קלאס יאן הונלטאר. BAS CZERWINSKI, AP
שישה שערים משותפים, 11 לנבחרת. ואן פרסי/AP, BAS CZERWINSKI

בית א'

גרמניה - אוסטריה 2:6

גרמניה ידעה שניצחון על היריבה המושבעת יעניק לה באופן סופי, רשמי וחגיגי את הכרטיס ליורו 2012, והיא נראתה בהתאם. שחקניו של יואכים לב הציגו את אחד המשחקים הטובים ביותר שלהם בשנים האחרונות, והראו את הכישרון העצום של הדור הנוכחי בגרמניה. מסוט אוזיל, שנמצא בכושר מצוין, הדהים עם שלושער בדקות 8, 23 ו-47 וסייע לנבחרתו לדרוס את השכנה. לוקאס פודולסקי הוסיף בדקה ה-28, בעוד מרקו ארנאוטוביץ' השערורייתי ומרטין הארניק רק צימקו בדקות 42 ו-51 בהתאמה, ובמצב של 4:2 עוד חשבה אוסטריה שמא תצליח לבצע קאמבק. גם התקוות הללו נגוזו אחרי שערים של אנדרה שרלה (84) ומריו גצה (89), שהשלימו ערב גרמני בלתי רגיל.

אזרבייג'אן - בלגיה 1:1

בלגיה מלאת הכישרון - שמות כמו קומפאני, הזארד, ויטסל ולוקאקו בהרכב - איבדה נקודות חשובות מאוד בבאקו במסגרת המאבק שלה על המקום השני וג'ורג' ליקנס ושחקניו עשויים לשלם על כך ביוקר בהמשך הקמפיין. טימי סימונס ניצל הכשלה על דריס מרטנס בדקה ה-55 כדי לכבוש מהנקודה הלבנה ולהעלות את האורחת ל-0:1, אבל ראוף אלייב השווה בדקה ה-86.

טורקיה - קזחסטן 1:2

דרמה גדולה באיסטנבול. טורקיה ניצלה את המעידה של בלגיה באזרבייג'אן כדי לכבוש את המקום השני, אבל זה לקח לה 97 דקות. בוראק יילמאז ניצל יציאה לא טובה של השוער האורח אלכסנדר מוקין כדי לכבוש בדקה ה-31, אבל אולן קוניסבאייב השווה בדקה ה-55. בוראק יכול היה לכבוש את השני שלו כעבור שבע דקות, אבל החמיץ פנדל ואינאן סלצ'וק המקומי הורחק בתוספת הזמן. הטורקים היו בדרך לפאדיחה, אבל ארדה טוראן כבש שבע דקות בתוך תוספת הזמן וקבע 1:2 למקומיים.

בית ב'

אירלנד - סלובקיה 0:0

אחד הבתים הצמודים והפתוחים מכולם ממשיך להיות צמוד. וכמו שני המפגשים הקודמים בין הנבחרות, גם הפעם לא זכו הצופים לראות הכרעה, ומי שמרוויחה מכך היא כמובן רוסיה אליה נגיע בפסקה הבאה. הסלובקים היו יותר מסוכנים הערב ואיימו לא פחות מ-10 פעמים על המסגרת של שי גיבן, אך השוער הוותיק תפס ערב גדול והעניק לנבחרתו נקודה חשובה מאוד.

רוסיה - מקדוניה 0:1

רוסיה הגיעה למשחק נגד מקדוניה עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות משלושה משחקים ואחרי שמעולם לא ספגה נגד היריבה הבלקאנית, ולמרות שדיק אדבוקאט חסר את השוער איגור אקינפייב ואת הבלם הוותיק סרגיי איגנשביץ', השחקנים על המגרש לא התכוונו להרוס את הסטטיסטיקה וניצחו באצטדיון לוז'ניקי. איגור סמשוב כבש את השער היחיד במשחק בבעיטה מ-16 מטר בדקה ה-41. הרוסים היו יכולים לכבוש עוד בהמשך, החמיצו, אבל יצאו מרוצים מאיסוף של שלוש נקודות.

אנדורה - ארמניה 3:0
לארמניה: מרכוס פיזלי (35), גבורג גזריאן (75), הנריק מחטריאן (90, פנדל).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

בית ג'

איי פארו - איטליה 1:0

הנבחרת של צז'ארה פראנדלי נותרה ללא הפסד בבית ג', וכעת היא רחוקה ניצחון אחד על סלובקיה ביום שלישי מהעפלה ליורו 2012. היכולת של הכחולים היתה רחוקה מזו שפראנדלי בוודאי היה שמח לראות, אך אם האיטלקים ראויים למעט הנחות בשל השביתה שעדיין מתחוללת לה בליגה המקומית. השער היחיד במשחק הגיע כבר בדקה ה-11, כשבעיטה חזקה של אנטוניו קסאנו העניקה לאזורי את הניצחון, ומנעה מהכחולים מבוכה גדולה.

צפון אירלנד - סרביה 1:0

המאבק על המקום השני בבית ג' עדיין פתוח, וסרביה המאכזבת עשתה הערב צעד חשוב אליו עם ניצחון חוץ קשה מאוד בבלפסט. הסרבים שלטו במשחק ובעטו 20 פעמים לשער (ו-14 למסגרת) של השוער המארח לי קאמפ, כאשר היחיד שהצליח לפרוץ את הסכר היה מרקו פאנטליץ', עם בעיטה נאה מקצה הרחבה שהעניקה לנבחרתו שלוש נקודות חשובות במיוחד.

סלובניה - אסטוניה 2:1

אמרנו שהמאבק בבית ג' פתוח? ובכן, הערב גם אסטוניה הצטרפה למירוץ למקום השני עם ניצחון חוץ ענק. קונסטנטין וסיליאב העלה את האסטונים ל-0:1 מפנדל בדקה ה-29, ולאחר שטים מטבז' השווה בדקה ה-77 הגיע אטס פוריה (80), והעניק לנבחרתו את אחד הנצחונות הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות. האסטונים נמצאים כעת במקום הרביעי בבית עם 10 נקודות - נקודה אחת פחות מאסטוניה וסרביה.

בית ד'

אלבניה - צרפת 2:1

גם נבחרת הטריקולור עשתה צעד נוסף לעבר יורו 2012, והרצף של לורן בלאן עם משחקים רצופים ללא הפסד מאז מונה לתפקיד עלה ל-12. קארים בנזמה, איש המשחק, פתח את המשחק עם בעיטה חזקה ושטוחה בדקה ה-11, ושבע דקות מאוחר יותר בישל ליאן מ'ווילה, שהצטרף מאחור ובבעיטה נהדרת לחיבורים קבע 0:2. האלבנים החביבים עוד הצליחו לצמק מרגלי אריון בוגדני (46), ולא היו רחוקים ממציאת שער השוויון הסנסציוני, אך לשווא. הצרפתים רושמים ניצחון חשוב, וכעת קרובים מאוד להבטחת המקום הראשון.

בלארוס - בוסניה 2:0

בלארוס שימשה כהפתעת הבית עד הערב, אבל חסרה מספר שחקני מפתח ביניהם אלכסנדר חלב, וירדה מנוצחת. אדין דז'קו שנמצא בכושר מצוין אמנם לא כבש, אבל סחט פנדל בדקה ה-22 אותו סיאד סליחוביץ' ניצל כדי לכבוש את הראשון. האריס מדוניאנין הכפיל אחרי שתי דקות בלבד ולמעשה חתם את התוצאה. תוצאה מצוינת לבוסנים, שעברו את בלארוס ונחתו במקום השני.

לוקסמבורג - רומניה 2:0
לרומניה: גבריאל טורז'ה (34, 45)

בית ה'

הולנד - סן מרינו 0:11

וואו. הולנד הגיעה למשחק כנבחרת שמדורגת ראשונה בעולם, וכדי לחגוג את זה היא נתנה את אחת ההצגות הגדולות ביותר שלה בשנים האחרונות. רובין ואן פרסי, בערב בלתי נשכח, פתח את הסכר בדקה ה-7, ווסלי סניידר הכפיל (12) וג'וני הייטינחה השלים את הבליץ (17). נבחרת האורנג' עברה למצב מנוחה עד סיום המחצית, אולם העלתה הילוך שוב במחצית השנייה.

דירק קאוט הצטרף לחגיגה בדקה ה-47 וקלאס יאן הונטלאר חלף על פני מירוסלב קלוזה בטבלת מלך שערי המוקדמות עם צמד (55, 77). ואן פרסי הוסיף שלושער על מנת להשלים רביעייה (65, 68, 79), ועד הסיום הוסיף סניידר עוד אחד משלו (87), וג'ורג'יניו ווינאלדום סגר את החגיגה עם הדובדבן בתוספת הזמן. אגב, השופט במשחק היה לא אחר מלירן ליאני הישראלי.

הונגריה - שבדיה 1:2

אם בשבדיה עוד חלמו על מקום ראשון על חשבון הולנד, הרי שהיום נראה שהחלומות הללו התנפצו ושהם יהיו מרוצים ממקום שני. אימרה שאביץ הוותיק כבש בדקה ה-44, כריסטיאן וילהלמסון השווה בדקה ה-78, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לגרגלי רודולף, שהשבוע הושאל מגנואה לפנאתינייקוס ושקבע 1:2 להונגריה בדקה ה-90. תמאש היינאל המקומי החמיץ פנדל בדקה ה-19, אבל זה לא מנע מהנבחרת שלו לקטוע רצף של שישה הפסדים ליריבה הסקנדינבית ולהשיג שלוש נקודות יקרות שמחזירות אותה למאבק על המקום השני בבית.

פינלנד - מולדובה 1:4
לפינלנד: קספר האמליינן (11, 43), מיקאל פורסל (52, פנדל), איגור ארמאס (71, עצמי). למולדובה: סרגיי אלכסייב (85).

בית ז'

בולגריה - אנגליה 3:0

אנגליה פתחה את המשחק נהדר, כשגארת' בארי בישל לגארי קייהיל (13) וסטיוארט דאונינג הכין לווין רוני (19) כדי להעלות את נבחרת שלושת האריות ל-0:2 מהיר. האנגלים הורידו רגל מהגז בהמשך, אבל רגע לפני השריקה למחצית יצאו למתפרצת ואשלי יאנג בישל לרוני את השני שלו. שער תוצרת מנצ'סטר יונייטד וזה כבר 0:3. לאחר היתרון הגדול החבורה של קאפלו הורידה הילוך, ושמרה על מאזנה המושלם מול הבולגרים. החבורה של לותר מתיאוס, שכבר איבדה סיכוי להעפיל ליורו ערב הטורניר, רושמת משחק ביתי נוסף ללא שער זכות. ניצחון של האנגלים על ווילס ביום שלישי ככל הנראה יבטיח להם כרטיס ליורו 2012 באופן רשמי.

וויילס - מונטנגרו 1:2

ערב גדול בבריטניה. במקביל להצגה של אנגליה בסופיה, רשמה האחות הקטנה ווילס ניצחון ביתי מרשים על מונטנגרו והשיגה נקודות ראשונות בקמפיין - דווקא מול הנבחרת שעד כה לא הפסידה. סטיב מוריסון העלה את הוולשים ליתרון מפתיע בדקה ה-29, ארון ראמזי הכפיל בדקה ה-50, וסטיבן יובטיץ' רק הצליח לצמק בדקה ה-71.

בית ח'

קפריסין - פורטוגל 4:0

פרישתו המפתיעה מהנבחרת של ריקרדו קרבאליו לא זעזעה את המחנה הפורטוגלי, שעשה הערב צעד חשוב מאוד אל הבטחת פסגת הביתה. בשנה שעברה הסתיים המפגש בין השתיים ב-4:4 מדהים, והערב דאגה פורטוגל להבקיע רביעייה אך לשמור בו בזמן על שער נקי. כריסטיאנו רונאלדו כיכב עם צמד (36, 82), הוגו אלמיידה ודני (90) הוסיפו.

נורבגיה - איסלנד 0:1

אגיל אולסן ושחקניו הגיעו כפייבוריטים ברורים לדרבי הסקנדינבי, התקשו מאוד, אבל לבסוף ניפצו את הנתון הסטטיסטי לפיו נורבגיה לא ניצחה את יריבתה בבית מאז יולי 1980. הנורבגים שלטו במשחק, בעטו לשער, אבל לא הצליחו להכניע את סטפן מגנוסון עד שהאחרון הכשיל את ג'ון קארו ברחבה בדקה ה-88 ומוחמד עבדלאווי כבש מהנקודה הלבנה. ניצחון דחוק, אך חשוב לנורבגיה שנאבקת עם דנמרק ופורטוגל על המקומות 1 ו-2.

בית ט'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully