וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אחת כבר יש לפיניקס

זאב אברהמי

5.5.2010 / 9:29

כשהסאנס חגגו עם המהגרים את ה-5 במאי, הם הראו חיבור אמיתי וחזק לקהילה, במיוחד בימים קשים של חוקים גזעניים באריזונה. זאב אברהמי מתמוגג

צריך להגיד מילה טובה בין כל הביקורות. מילה טובה לפיניקס סאנס, לבעלים שלה (יליד מדינת אריזונה), למנהליה, לשחקנים שקיבלו את ההחלטה הסופית להוסיף לגופיותיהם את המילים "לוס סאנס" במשחק השני נגד סן אנטוניו ספרס. צריך להגיד מילה טובה על כך שבאמצע מאבקי הפלייאוף, זכרו בפיניקס סאנס לכבד את 460 אלף ההיספנים שחיים במדינה (שמונה אחוזים מכלל האוכלוסיה) ביום חגם, ה-5 במאי.

אבל מה שבאמת חשוב הוא שפיניקס גרמה לנו ולציבור האמריקאי לזכור שהחליטה, כעסק, להגיד שהיא חלק בלתי נפרד מהחברה והתרבות שבה היא משחקת ואותה היא מייצגת, ושככזאת אינה יכולה להרשות לעצמה לבקש רק עזרה במיסים מיוחדים כדי לבנות אצטדיון חדש, אלא שהיא מחויבת גם לשפיות של אריזונה.

5 במאי התרחש גם בשנה שעברה, ואז בוודאי עשו ערב אנצ'ילדות בדולר באולם הביתי, אבל בשנה שעברה לא עבר עדיין החוק הגזעני, האנטי אמריקאי (למעשה, החותר נגד שורשיה של אמריקה בת המהגרים), שמרשה לעוקפי החוק (טעות במקור) לעצור כל אזרח שנראה להם כמו מהגר כדי שיוכיח שהשהות שלו באריזונה חוקית, כחלק מהמאבק במדינה נגד ההגירה הלא חוקית. תחשבו לשנייה על המהלך הזה, על הפרוצדורה שצריך עוקף החוק הזה לעבור כדי להחליט מיהו מהגר, ותקלטו שאריזונה הייתה יכולה לחיות בקלות תחת הרייך השלישי.

ככה שאני לא מתפלא שקבוצה שאותה מנהיג סטיב נאש, שחקן שמעולם לא ברח מהאחריות הציבורית שלו (לא כמודל לחיקוי לילדים, אלא כאחד שיכול להשפיע על דעת הקהל), היא הקבוצה הראשונה שמרימה את הדגל במאבק נגד החוק ההרסני הזה. גרג פופוביץ' כבר הבהיר שהוא תומך במאבק ושהספרס היו לובשים מסר דומה אם היו מספיקים לייצר את הגופיות בזמן למשחק השלישי. ואני רוצה לקוות שקבוצות אחרות יזכירו לעם האמריקאי את נכלוליותו של החוק הזה גם בתאריכים שהם לא ה-5 במאי, כי מי יודע, אולי בעוד שנה שוטר יעצור את אדוארדו נאחרה ברחוב בדאלאס ויבקש ממנו תעודות. ואת כל הפוסט הזה מלווה תקווה קטנה: שדייויד שטרן לא יעניש את פיניקס על עבירה על תקנון הלבוש של הליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully