וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיי נישיקורי: "אמצע הלילה ביפן, וכבר הטלפון שלי מלא בהודעות"

כל יפן נרגשת עם נישיקורי, שהפתיע את דג'וקוביץ' בדרך לגמר היו-אס אופן: "לא יודע מה קורה איתי". נולה: "פשוט לא הייתי אני"

קיי נישיקורי טניסאי יפני. רויטרס
מבסוט מהחיים. נישיקורי/רויטרס

מי היה מאמין? קיי נישיקורי היפני, המדורג 11 בעולם ו-10 באליפות ארצות הברית, עלה הערב (שבת) לגמר הטורניר לאחר 4:6, 6:1, 6:7 (4), 3:6 פשוט נהדר על פינליסט ארבע השנים האחרונות והמדורג ראשון בעולם, נובאק דג'וקוביץ'. נישיקורי הפך לאסייתי הראשון בהיסטוריה שעולה לגמר טורניר גרנד סלאם. בגמר הוא יפגוש את מארין צ'יליץ' הקרואטי, שהדהים את רוג'ר פדרר והשלים יום סנסציוני בפלשינג מדו.

מייקל צ'אנג מאמנו של קיי נישיקורי. AP
"מייקל עזר לי מאוד". צ'אנג ביציע/AP

לאחר הנקודה האחרונה והמכריעה, נישיקורי נראה נרגש במיוחד מטבע הדברים. לאחר מכן, הוא אמר בראיון על המגרש: "אני בכלל לא יודע מה קורה עכשיו. זה היה חצי הגמר הראשון שלי בגרנד סלאם, וזו הרגשה מדהימה לנצח את המדורג מספר אחת בעולם".

נישיקורי היה היפני הראשון ששיחק בחצי גמר אליפות ארה"ב מאז איצ'יה קומאגה ב-1918, אך הוא סיפר ש"שיחקתי אגרסיבי מאוד, לא חיכיתי לכדור. אפילו שהיריב שלי היה נובאק, שיחקתי את הטניס הרגיל שלי. זה היה מדהים. תחושה מדהימה לגבור על השחקן מספר 1 בעולם".

נישיקורי השלים 11 שעות ו-16 על המגרש בשלושת המשחקים האחרונים שלו, אחרי מרתונים מול ראוניץ' ו-ואוורינקה. "במיוחד במערכה השלישית והרביעית, לא יכולתי להשקיע מקסימום מאמץ בכל משחקון. ניסיתי לגייס אנרגיות ולהתרכז, ועכשיו אני מקווה שאגיע מוכן ואתאושש עד לגמר".

על תנאי מזג האוויר, שכללו רוח, חום ולחות גבוהה, אמר היפני המאושר: "היו תנאים קשים מאוד, היה חם והיה משחק ארוך. כנראה שאני אוהב את התנאים הקשים והמשחקים הארוכים. שיחקתי עקבי ואגרסיבי. ניסיתי לשכוח מהר מהמערכה השנייה ועשיתי את זה. אני מאושר".

על שיתוף הפעולה שלו עם מאמנו וטניסאי העבר מייקל צ'אנג, אמר נישיקורי: "מייקל עזר לי מאוד, ואני עובד מצוין. לכן אני כאן". על הבאזז סביבו ביפן אמר הטניסאי בן ה-24: "אלו חדשות גדולות ביפן. אני יודע שיש לי הרבה מעריצים במדינה שצופים בטלוויזיה. זה מוקדם מאוד בבוקר אצלנו, אבל אני בטוח שהרבה צפו בזה. זה הצד השני של העולם, זה אמצע הלילה, אבל כבר עכשיו יש לי עשרות הודעות בטלפון. מקווה שאנצח ואעשה עוד היסטוריה".

דג'וקוביץ' עצמו אמר במסיבת העיתונאים: "פרט למערכה השנייה, המשחק שלי לא היה אפילו קרוב למה שרציתי להציג. הרבה שגיאות לא מחויבות, הרבה כדורים קצרים. פשוט לא הייתי אני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
מאוכזב מעצמו. דג'וקוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully