וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צ'יליץ' הדיח את פדרר, נישיקורי גבר על דג'וקוביץ'

צמד הפייבוריטים הודחו בחצי הגמר: פדרר פספס הזדמנות נדירה לתואר 18 כשהפסיד בשלוש מערכות חלקות לצ'יליץ', נישיקורי הדהים את דג'וקוביץ' בתצוגת טניס מרהיבה. יש יורשים לדור הנפילים

הטניסאי היפני קיי נישיקורי. GettyImages
קשה שלא לשמוח בשבילו. נישיקורי/GettyImages
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
קשה שלא להיעצב עבורו. פדרר/AP

איזה ערב ענק של טניס בניו יורק. זה התחיל בקיי נישיקורי היפני, המדורג 10 בטורניר, שהדהים את המדורג ראשון בעולם ופינליסט ארבע השנים האחרונות נובאק דג'וקוביץ' בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. נישיקורי ניצח 4:6, 6:1, 6:7 (4), 3:6 את דג'וקוביץ' ועלה לגמר, כשהוא הופך לאסייתי הראשון בהיסטוריה שמעפיל לגמר טורניר גרנד סלאם.

מיד לאחר מכן הקורבן היה רוג'ר פדרר, שפשוט הובס ללא תנאי על יידי מארין צ'יליץ' הקרואטי, שגבר עליו 3:6, 4:6, 4:6 בתצוגת טניס מרשימה. לפני פתיחת המשחקים חובבי הטניס פנטזו על עוד קלאסיקו בין פדרר לדג'וקוביץ', אבל נישיקורי וצ'יליץ' הוכיחו בעזרת יכולת מרהיבה שיש אלטרנטיבה לדור הנפילים. לאור היכולת שהשניים הציגו היום, זה בהחלט מגיע להם.

לראשונה מאז ינואר 2005, בגמר אוסטרליה (סאפין נגד יואיט), לא יופיעו בטורניר גרנד סלאם אחד מהארבעת הגדולים (פדרר, נדאל, מארי, דג'וקוביץ').

פדרר נכנע בהשלמה: התגובות וההיסטוריה של צ'יליץ'

נישיקורי מרגש את יפן, דג'וקוביץ' התקשה למצוא הסבר

בלוג אליפות ארה"ב על השינוי המנטלי של נישיקורי, והשינוי המקצועי של צ'יליץ'

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. GettyImages
התקשה להתמודד עם התנאים. דג'וקוביץ'/GettyImages

נובאק דג'וקוביץ' (1) - קיי נישיקורי (10) 6:4, 1:6, 7:6 (4), 6:3

מי ידע ומי ציפה? נובאק דג'וקוביץ', פינליסט ארבע השנים האחרונות והמדורג מספר אחת בעולם, הודח מאליפות ארצות הברית בחצי הגמר על ידי לא אחר מקיי נישיקורי היפני, המדורג 10 בטורניר ו-11 בעולם. היפני הנהדר נזקק לשעתיים ועוד 52 דקות על מנת להשיג את הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו, שהפך אותו לאסייתי הראשון בהיסטוריה שעולה לגמר של טורניר גרנד סלאם.

הלוחם היפני, שעבר שני קרבות קשים של חמש מערכות מול שחקנים מהטופ העולמי כמו מילוש ראוניץ' וסטניסלס ואוורינקה בסיבובים הקודמים, נראה פשוט מצוין לאורך כל המשחק (חוץ מהמערכה השנייה כמובן). הוא לא נלחץ, גילה תעוזה בנקודות החשובות והפתיע מאוד יחסית למי שרשם הופעה ראשונה בקריירה שלו בחצי גמר גרנד סלאם. דג'וקוביץ', מנגד, נראה עצבני, חסר סבלנות ולא הצליח לגלות את הרמה הקבועה והגבוהה שלו. מי היה מאמין שדווקא נישיקורי, שהרבה לסבול מפציעות בקריירה שלו, ינצח את האיש הבלתי פגיע בקרב פיזי. בעקבות הניצחון, יעלה נישיקורי למקום השמיני בעולם. אם יזכה בטורניר, הוא יתמקם במקום החמישי.

הטניסאי היפני קיי נישיקורי. GettyImages
הטניסאי היפני קיי נישיקורי/GettyImages

מהלך המשחק:

דג'וקוביץ' פתח עם משחקון על האפס, אבל לא הצליח לשבור את היפני למרות משחקון ארוך. נישיקורי, לעומת זאת, הצליח לשבור ולעלות ל-1:2 מהיר. נולה הגיב מיד עם שבירה על האפס, 2:2. נישיקורי המשיך להיראות מצוין וניצל הססנות וחוסר סבלנות של הסרבי כדי לזכות בשלושה משחקונים ברציפות ולעלות ל-3:5 מ-3:2. נולה שמר על ההגשות, אבל נישיקורי לא נלחץ והצליח להגיש למערכה ולסגור אותה עם 4:6 אחרי 39 דקות.

בפתיחת המערכה השנייה דג'וקוביץ' נראה קצת יותר רגוע, שמר על ההגשות שלו והשיג שבירה מוקדמת כדי לעלות ל-1:3. במשחקון הבא הוא הצליח לשמור על ההגשות שלו למרות טניס מצוין של היפני כדי לעלות ל-1:4 אחרי 21 דקות במערכה. נישיקורי המשיך להיראות חלש יותר ודג'וקוביץ' ניצל את זה לשבירה נוספת ול-1:5. המדורג מספר אחת בעולם לא ממש התקשה לסגור סיפור עם 1:6 תוך חצי שעה בלבד, וכשהוא רושם 10 ווינרים לעומת 4 שגיאות לא מחויבות בלבד.

המערכה השלישית נפתחה צמוד מאוד, כששני הטניסאים שומרים על ההגשות שלהם. המשחקון השלישי היה צמוד ביותר, וכלל ארבע אפשרויות שבירה לזכות הסרבי, אבל בסופו של דבר נישיקורי הצליח לשמור על ההגשות ולעלות ל-1:2 יקר. השניים המשיכו לשמור על ההגשות עד שדווקא נישיקורי (שהחליף חולצה ללבן) הצליח להשיג את השבירה ל-3:5 עם שתי נקודות מדהימות: אחת בקהנד-העברה ממצב קשה והשנייה עם ווינר אדיר בחבטת כף היד להגשה. דווקא במצב הזה , כשהיפני מגיש לניצחון המערכה, הצליח דג'וקוביץ' לשבור בחזרה כשנישיקורי מפשל עם שגיאה כפולה, 4:5. השניים שמרו על ההגשות והמערכה הלכה לשובר שוויון. נישיקורי עלה כבר ל-0:4 שם, דג'וקוביץ' צימק ל-4:2 ודווקא אז ביצע שגיאה כפולה. היפני היה ב-2:5 עם שתי הגשות, אבל איבד את שתי הנקודות, כשבאחת מהאפשרויות הוא מבצע שגיאה כפולה וזה 4:5. דווקא במצב הזה הצליח נישיקורי לסגור את המערכה עם שתי מיני-שבירות ו-4:7, ושאג בשמחה אדירה. 6:7 במערכה השלישית, 1:2 ליפני. נולה סיים את שובר השוויון עם 6 (!) שגיאות לא מחויבות.

בפתיחת המערכה הרביעית נישיקורי המשיך את המומנטום שלו, כששבר את ההגשה של יריבו ועלה ל-0:1 עם טניס אגרסיבי. דג'וקוביץ' כבר היה קרוב לשוויון ועלה ל-40:0, אבל נישיקורי זכה בחמש נקודות ברציפות כדי למחוק שלוש נקודות שבירה ולעלות ל-0:2. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם בצורה די נינוחה עד 3:4 לנישיקורי. היפני שמר על ההגשות שלו בצורה די קלה ונולה הגיש בפיגור 5:3 כדי להישאר במשחק. גם במשחקון הזה היפני נראה טוב יותר ועלה ל-40:15. דג'וקוביץ' עוד הגיש סרב אדיר כדי לצמק ל-40:30, אבל בנקודה הבאה היפני היה יציב מאוד מהקו האחורי והצליח לסגור את המשחקון, המערכה, המשחק והכרטיס לגמר.

מספרים:

אייסים: קיי נישיקורי - 5, נובאק דג'וקוביץ' - 13
שגיאות כפולות: נישיקורי - 4, דג'וקוביץ' - 4
ווינרים: נישיקורי - 37, דג'וקוביץ' - 38
שגיאות לא מחויבות: נישיקורי - 34, דג'וקוביץ' - 35
שבירות: נישיקורי - 5 מ-7, דג'וקוביץ' - 4 מ-13
נקודות: נישיקורי - 117, דג'וקוביץ' - 120

מארין צ'יליץ' טניסאי קרואטי. AP
חד ואגרסיבי. צ'יליץ'/AP

רוג'ר פדרר (2) - מארין צ'יליץ' (14) 3:6, 4:6, 4:6

איזו אכזבה עצומה לרוג'ר פדרר. אחרי ההדחה המפתיעה של דג'וקוביץ', ולאור ההיעדרות והפציעה של נדאל, ולנוכח ההפסדים של מארי וברדיך ושאר היריבים מהצמרת העולמית - השוויצרי ידע שזו ההזדמנות האידיאלית עבורו לזכות בתואר גרנד סלאם מספר 18 בקריירה. אבל למארין צ'יליץ' הקרואטי היו תוכניות אחרות. צ'יליץ' סיפק משחק פשוט אדיר, וניצל את הלחץ הגדול שהיה על השוויצרי, בדרך לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה של הקרואטי.

פדרר לא זכה בתואר גרנד סלאם מאז ווימבלדון לפני שנתיים, ולטורניר הזה הוא הגיע בכושר מצוין ועם הרבה אופטימיות. הוא הוכיח הרבה אופי כשיצא מבור ברבע הגמר מול מונפיס, אבל הפעם צ'יליץ' היה פשוט טוב מדי. הוא הגיש בצורה מושלמת, שלח מכות החזרה בצורה מושלמת, שיחק בצורה אגרסיבית ומדויקת, ולא הותיר סיכוי ליריבו. אין ספק שחובבי הטניס מסתכלים על הפספוס של פדרר, אבל כל המחמאות מגיעות לקרואטי. זה היה הניצחון הראשון של צ'יליץ' על פדרר בשישה מפגשים בין השניים, כשהוא משלם את הניצחון בשעה ו-47 דקות.

מהלך המשחק:

שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם במשחקונים הראשונים, עד שצ'יליץ' הצליח לשבור את פדרר במשחקון הרביעי ודווקא אחרי שהשוויצרי היה ב-0:40. הקרואטי עלה ל-1:3. במשחקון הבא הצליח פדרר להשיג נקודת שבירה, אבל הקרואטי הפגין קור רוח ושמר על משחקון ההגשה עם אייס ענק כדי לעלות ל-1:4. פדרר שמר על ההגשות שלו, אבל צ'יליץ' לא השאיר לו שום סיכוי עם משחקון הגשה מושלם כדי לעלות ל-2:5. פדרר שמר על ההגשות שלו, אבל צ'יליץ' שוב לקח את משחקון ההגשות שלו על האפס עם אייס בסיומו ולקח את המערכה הראשונה עם 3:6 אחרי 28 דקות.

המערכה השנייה נפתחה רע מאוד מבחינת פדרר. הוא נקלע לפיגור 40:0, הצליח לזכות בשתי הנקודות הבאות, אבל אז איבד את המכריעה ונשבר. צ'יליץ' שמר על ההגשות שלו ועלה ל-0:2. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם והקרואטי עלה ל-3:5. פדרר הצליח לשמור על ההגשה שלו אחרי לא מעט קשיים, וצ'יליץ' שמר על ההגשות שלו בקלות כדי לסגור את המערכה השנייה עם 4:6.

בפתיחת המערכה השלישית פדרר נראה חד ואגרסיבי, והצליח להשיג נקודת שבירה ראשונה במשחק. השוויצרי הצליח לעמוד במשימה שנראתה בלתי אפשרית, ובעזרת דחיפת הקהל עלה ל-0:2, אבל צ'יליץ' לא נבהל והשיג מיד שבירה משלו כדי לצמק ל-2:1 ולהשוות ל-2:2. במצב של 3:3 צ'יליץ' שוב הסתער, ועם מכת החזרה חזקה ומדויקת שבר את ההגשה של פדרר כדי לעלות ל-3:4 ו-3:5. פדרר עוד צימק ל-5:4, אבל צ'יליץ' הפגיז שלושה אייסים בזה אחר זה, והשלים את המשימה.

מספרים:

אייסים: מארין צ'יליץ' - 13, רוג'ר פדרר - 12
שגיאות כפולות: מארין צ'יליץ' - 1, רוג'ר פדרר - 1
ווינרים: מארין צ'יליץ' - 43, רוג'ר פדרר - 28
שגיאות לא מחויבות: מארין צ'יליץ' - 23, רוג'ר פדרר - 17
שבירות: מארין צ'יליץ' - 4 מ-8, רוג'ר פדרר - 1 מ-2
נקודות: מארין צ'יליץ' - 91, רוג'ר פדרר - 74

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
איזה פספוס. פדרר/GettyImages
מייקל ג'ורדן שחקן כדורסל לשעבר. רויטרס
גם מייקל ג'ורדן הגיע כדי לצפות בפדרר/רויטרס
קיי נישיקורי טניסאי יפני. GettyImages
איזו הופעה. נישיקורי/GettyImages
ארי נישיקורי אמו של קיי נישיקורי (ימין) עם קיושי נישיקורי. GettyImages
הוריו של נישיקורי, ארי וקיושי, הגיעו לתמוך בו ונהנו מכל שנייה/GettyImages
קיי נישיקורי טניסאי יפני. רויטרס
כמה שהוא מבסוט. נישיקורי/רויטרס
בוריס בקר מאמנו של נובאק דג'וקוביץ'. AP
הקליינט שלו לא גרם לו לנחת. בקר/AP
מייקל צ'אנג מאמנו של קיי נישיקורי. AP
מייקל צ'אנג יכול לחייך/AP
קווין ספייסי שחקן. AP
גם קווין ספייסי הגיע לצפות בדרמה/AP
וודי אלן מפיק סרטים (ימין) עם בת זוגו. רויטרס
וודי אלן נראה מרוכז במתרחש/רויטרס
מרטינה נברטילובה טניסאית עבר (ימין) עם בת זוגה. רויטרס
מרטינה נברטילובה הציעה נישואין לבת הזוג שלה בשידור ישיר/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
יחזור לניו יורק ובגדול בשנה הבאה. דג'וקוביץ' נפרד מהקהל בארתור אש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully