וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל השיא של אולגה לנסקי, הושעתה עד סוף 2014

12.6.2014 / 11:44

עונש חמור לאצנית שלא התייצבה לבדיקת סמים אחרי ששברה את שיאה של שחמורוב. לנסקי פרצה בבכי, עורך דינה: ”נערער”

צילום: מגד גוזני, עריכה: טל רזניק

פרשת אולגה לנסקי הגיעה היום (חמישי) לסיומה, ונחתמה בעונש כבד לאצנית: ביטול שיא ישראל והשעיה עד סוף 2014 מכל פעילות. האתלטית עמדה לדין במשרדי הוועד האולימפי, תוצאה לכך שלא התייצבה לבדיקות הסמים לאחר ששברה את שיאה של אסתר רוט שחמורוב בריצה ל-100 מטר. לנסקי קבעה זמן של 11.42 שניות, וניפצה את השיא שהחזיק מעמד 42 שנה.

לנסקי ניסתה לשכנע את הדיינים לגבי הסיבות שמנעו ממנה להגיע לבדיקה שאליה נקראה לאחר התחרות. עורך דינה עו"ד אייל יפה כבר הודיע ש"נערער על העונש". עם ההרשעה, לנסקי פרצה בבכי.

כזכור, לנסקי עברה הליך שימוע בן שני דיונים שבו טענה כי לא השתמשה בסמים ונאלצה לטוס לאוקראינה מיד לאחר התחרות כדי לבקר את סבתה החולה. הטיעונים שלא התקבלו על ידי הוועדה למניעת סימום בראשותו של ד"ר ג'קי אשארוב נשמעו היום פעם נוספת במעמד של שלושה דיינים: אב בית הדין, פרופ' יעקב ברג, ד"ר בנימין אשכנזי ומאמן העבר רני כהנא. כאמור, בסוף התהליך הוחלט על העונש.

האצנית אולגה לנסקי בוכה (משמאל) עם אמה אירנה לנסקי. מגד גוזני
עונש כבד. אולגה לנסקי ואמה אירנה/מגד גוזני
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית הדין שדן בעניינה של האצנית אולגה לנסקי. מגד גוזני
הדיינים שיכריעו בעניינה של לנסקי. כהנא, ברג ואשכנזי/מגד גוזני

יפה טען בתחילת הדיון כי ההליך כפי שביצעה הוועדה למניעת סימום: "בכל שנותיי לא נתקלתי בדבר כזה. ביקשתי לדעת מי מינה אתכם הדיינים ומי מינה את חברי ועדת השימוע". עו"ד כרמל נפתלי מטעם התביעה הדגיש בדבריו: "אנחנו פועלים על פי התקנון. כתב האישום נמסר לפני יומיים". בתגובה לטענות של יפה הוחלט כי אם יפה סבור שהמינוי של הדיינים אינו ראוי, זכותה של הספורטאית לערער בפני בית הדין לערעורים על ההליך.

יפה הבהיר כי לנסקי כופרת בטענות שהועלו בכתב האישום נגדה. בין השאר הוא הכחיש כי אמרו ללנסקי שחייבים לבצע את בדיקת הסמים 24 שעות לאחר התחרות וכי אף אחד לא הבהיר שחייבים לבצע את הבדיקה עד השעה 10:00 בבוקר. "כל טענה שניסו ליצור איתה קשר מוכחשת", אמר. נפתלי הדגיש כי "אין מחלוקת אלא הודאה בשם בא כוחה שצריך לעשות את הבדיקה ביום ראשון. אין מחלוקת שהבדיקה לא נעשתה ביום ראשון".

מי שסיפקה עדות בדיון היא האחראית על הבודקים בוועדה שהשיבה לשאלותיו של יפה, והדגישה: "לא נשלחה אף בדיקה בכתב. על פי חוקי הוועדה אנו מזמנים מועמדים באופן טלפוני. פעלנו על פי החוקים וההזמנה נעשתה טלפונית בלבד. אמנם לא נקבעה שעה מדויקת, אבל אולגה ידעה שעד 10:00 היא צריכה להגיע לבדיקה".

עו"ד כרמל נפתלי, ג'ק אשארוב. מגד גוזני
התביעה בדיון של לנסקי. עו"ד כרמל נפתלי וג'ק אשארוב במרכז/מגד גוזני

מאיגוד האתלטיקה נמסר בתגובה: "באיגוד ימתינו לקבלת פרוטוקול הדיון וכן להחלטה שניתנה ע"י בית הדין, ילמדו אותם, ורק לאחר שתתקבל התמונה המלאה, ניתן יהיה להגיב בהתאם. אולגה לנסקי היא אתלטית צעירה ומוכשרת שתשוב להתחרות בשנת 2015 ואנו מקווים כי נזכה לראות ממנה בעתיד תוצאות איכותיות ושיאים חדשים. אך יחד עם זאת ראוי שמקרה זה ישמש שיעור חשוב לאתלטים בדבר עמדת איגוד האתלטיקה בכל הנוגע לתחרות הוגנת והתנאים שמחובתם של האתלטים לעמוד בהם, בין היתר, על מנת ששיאים לאומיים שייקבעו בעתיד, יאושרו בהתאם לאמות המידה הראויות. בשולי הדברים יצוין כי, ככל הנראה, הייתה בדיון ובהחלטה התייחסות לנושא של אישור השיא שנקבע ע"י אולגה לנסקי, אולם, עם כל הכבוד הראוי, שאלת אישור שיאים באתלטיקה הישראלית בכלל ושיאה של אולגה לנסקי בפרט, נמצאים באופן בלעדי בתחום סמכותו של איגוד האתלטיקה אשר לא יסכים לשום התערבות חיצונית בסמכויותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully