וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוצ'י: טרנסג'נדר מאיטליה נופפה בצבעי הגאווה ונעצרה

"אני בכלא, עזרו לי", ביקשה חברת פרלמנט לשעבר מאיטליה לאחר שהצטלמה בסוצ'י וכתבה: "צבעי הקשת בפנים של פוטין". לאחר שחרורה אמרה: "מחר אצפה במשחקים"

הטרנסצ'נדר ולדימיר לוקסוריה בעיר סוצ'י. מתוך חשבון הטוויטר של ולדימיר לוקסוריה, צילום מסך
לוקסוריה עם מניפה בצבעי הגאווה במתחם האולימפי בסוצ'י/צילום מסך, מתוך חשבון הטוויטר של ולדימיר לוקסוריה

ייתכן שהסובלנות הרוסית נגמרה? לפי דיווח בתקשורת האמריקאית, משטרת רוסיה עצרה את הטרנסג'נדר ולדימיר לוקסוריה, לשעבר חברת פרלמנט באיטליה, משום שצילמה עצמה ברחובות סוצ'י עם מניפה בצבעי דגל הגאווה של הקהילה ההומו-לסבית. לוקסוריה אף הוסיפה מתחת לתמונה את הכיתוב: "אני בסוצ'י! ברכות עם הצבעי הקשת, בפנים של פוטין!". לוקסוריה בת ה-48 שוחררה אחרי מספר שעות בהן הוחזקה במעצר.

חברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר, הטרנסג'נדרית ולדימיר לוקסוריה. ALESSANDRA TARANTINO, AP
"לבדה בתא, מנורה מכוונת לפניה, והיא מחוזקת בידי המשטרה". לוקסוריה/AP, ALESSANDRA TARANTINO

לפי האתר האמריקאי mcclatchydc.com, שדיווח על המקרה, לוקסוריה נעצרה בשל מחאתה, ולאחר מכן היא התקשרה לארגון למען זכויות ההומואים והלסביות בארצה ודיווחה על כך שהיא מוחזקת בידי הרשויות ברוסיה. אימה בטאליה, פעילת בארגון, אמרה ל"גארדיאן" הבריטי: "לוקסוריה לבדה בתא, מנורה מכוונת לפניה, והיא מחוזקת בידי המשטרה. היא נעצרה בזמן שצפתה במשחקים בסוצ'י. היא הלכה עם הכיתוב 'גיי זה אוקיי'. היא שלחה לנו הודעה ובה כתבה 'עזרו לי, אני בכלא ולבד". לפי הדיווחים באיטליה, משרד החוץ האיטלקי טיפל במקרה. לאחר שחרורה אמרה לוקסוריה: "שוחררתי ומחר אצפה במשחקים". משרד החוץ האיטלקי הודיע: "ולדימיר לוקסוריה מרגישה בסדר. היא לא הייתה מאוימת ולא נהגו כלפיה באלימות, היא אמרה לנו בטלפון שהיא מרגישה טוב".

לוקסוריה היא אחת הפעילות הבולטות באיטליה למען זכויות ההומואים והלסביות, והיא הטרנסג'נדר הראשונה שהייתה לחברת פרלמנט באירופה. לפני כן היא הייתה אשת תקשורת ושחקנית. במהלך כהונתה כחברת פרלמנט באיטליה בין השנים 2006 ל-2008 היא פעלה בעיקר למען זכויות הקהילה הגאה בארץ המגף.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • סוצ'י 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully