וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שראפובה הודחה ממלבורן. נדאל, פדרר ומארי ברבע הגמר

ציבולקובה ניצחה את הרוסייה, הספרדי התקשה נגד נישיקורי אך ניצח, פדרר הרשים במפגש עם צונגה ויפגוש את הבריטי

אחרי הסנסציה הראשונה הגדולה של הטורניר שנפלה עם הדחתה של סרינה וויליאמס, נפתח הלילה (בין ראשון לשני) יומה השמיני של אליפות אוסטרליה עם השלמת משחקי שמינית הגמר עם עוד הפתעה. מריה שראפובה, אחת הפייבוריטיות לזכייה, הודחה בשלב שמינית הגמר לאחר שהפסידה לדומיניקה ציבולקובה הסלובקית בשלוש מערכות. בגברים, רפאל נדאל הזיע מול קיי נישיקורי היפני לפני שניצח אותו 6:7, 5:7, 6:7 במשחק נהדר. משחק אחד ענק כבר מחכה לנו ברבע הגמר, בו ייפגשו אנדי מארי ורוג'ר פדרר. השוויצרי טרם שמט מערכה בטורניר, הרשים מול ג'ו-ווילפריד צונגה וניצח 3:6, 5:7, 4:6, ואילו הבריטי מעט התקשה מול סטפן רובר אך חלף על פניו.

רפאל נדאל סובל מפצעים בכף היד: "זה מגביל"

אתמול: איבנוביץ' הדהימה את סרינה, דג'וקוביץ' מחץ

סרינה ניתחה: "לא פספסתי חבטות כאלה משנות ה-80"

מריה שראפובה מודחת בשמינית גמר אליפות אוסטרליה. AP
ביי ביי מריה/AP

רבע הגמר בגברים:

רפאל נדאל (ספרד, 1) - גריגוב דימיטרוב (בולגריה, 22)
אנדי מארי (בריטניה, 4) - רוג'ר פדרר (שוויץ, 6)
דויד פרר (ספרד, 3) - תומאס ברדיך (צ'כיה, 7)
נובאק דג'וקוביץ' (סרביה, 3) - סטניסלס ואוורינקה (שוויץ, 8)


רבע הגמר בנשים:

ויקטוריה אזרנקה (בלארוס, 2) - אגניישקה רדוואנסקה (פולין, 5)
סימונה האלפ (רומניה, 11) - דומיניקה ציבולקובה (סלובקיה, 20)
נה לי (סין, 4) - פלאביה פנטה (איטליה, 28)
אנה איבנוביץ' (סרביה 14) - יוג'ני בושאר (קנדה, 30)

רפאל נדאל. AP
מתח את עצמו לרבע הגמר. נדאל/AP

גברים

רפאל נדאל הרשים עד כה בשלושת משחקיו הראשונים, כשלא שמט אף מערכה ונראה דומיננטי כמו שהוא יודע. מול קיי נישיקורי היפני (16), המדורג 1, שמכוון לזכייה שנייה בטורניר בו ניצח ב-2009, שוב ניצח בשלוש מערכות, אך הפעם הזיע רבות לפני שעלה לרבע הגמר, ובסיום אף חשף את הבעיה בכף היד ממנה הוא סובל. היפני שהגיע לפני שנתיים לרבע הגמר במלבורן להט בסיבוב הקודם בו מחץ את דונלד יאנג, אבל רשם הפסד שישי לספרדי, כשהשור ממאיורקה ניצח אותו 6:7, 5:7, 6:7.

זה היה קרב ענק. המערכה הראשונה ארכה 65 דקות, בה כל אחד מהטניסאים רשם שבירה אחת ובסיומה הלכו השניים לשובר שוויון, שם נדאל טיפס ל-2:6 וסגר את שובר השוויון עם 3:7, וניצחון 6:7 במערכה. 62 דקות נאבקו השניים במערכה השנייה. נדאל נאלץ לא אחת להתגונן מול היפני, שדחף קדימה ואף גרם לנדאל לזנק לכדור אבוד. השור ממאיורקה שבר בעיתוי מצוין במשחקון ה-12 וניצח 5:7 במערכה. בהפסקה בין המערכות נדאל טופל ברגלו, לא בפעם הראשונה בטורניר, וחזר למגרש.

המערכה השלישית הייתה צמודה אף היא. נדאל לא הפגין טניס מבריק והתנועה שלו במגרש לא הייתה אופיינית ונראתה מוגבלת. השניים שברו זה את זה ושוב נישיקורי כפה על נדאל שובר שוויון. נדאל התעלה, שבר פעמיים את יריבו העיקש, השלים 3:7 בשובר השוויון ו-0:3 במערכות. המשחק נמשך שלוש שעות ו-17 דקות, במהלכן נדאל איבד את ההגשה ארבע פעמים, אבל תמיד ידע להתעלות ברגעי האמת ובנקודות ההכרעה. נדאל יכול להיות מרוצה מ-12 אייסים, אבל גם להביט בחשש על 39 אחוזי הצלחה בלבד בהגשה השנייה. נישיקורי סיים את המשחק עם 51 שגיאות לא מחויבות.

בשלב הבא מחכה לנדאל הבולגרי המוכשר גריגוב דימיטרוב (22), שגבר על הספרדי רוברטו באטיסטה אגוט 3:6, 6:3, 2:6, 4:6 אחרי קרב שארך 2:27 שעות.

נדאל סובל מפצעים בכף היד: "זה מגביל"

הטניסאי היפני קיי נישיקורי. Scott Barbour, GettyImages
שבר ארבע פעמים את נדאל, זה לא הספיק. נישיקורי/GettyImages, Scott Barbour
רפאל נדאל. AP
כמה שיותר קשה, ככה יותר מתוק. נדאל/AP

אנדי מארי (4), שהפסיד בגמר הטורניר בשלוש מארבע השנים האחרונות ונראה טוב בשלושת המשחקים שלו עד כה מבלי לשמוט מערכה, התקשה נגד סטפן רובר המפתיע, אך לא מעד. לצרפתי בן ה-33, שמעולם לא עבר סיבוב שני בטורניר גרנד סלאם עד השנה והגיע כל הדרך מהמוקדמות, לא נשאר מספיק כוח והסקוטי גבר עליו 1:6, 2:6, 7:6, 2:6 בדרך לרבע הגמר. הפתיחה של מארי הייתה דורסנית, והוא שייט ל-1:6 בתוך 26 דקות בלבד. גם במערכה השנייה רובר לא היווה יריב קשה, ומארי ניצח 2:6 בתוך 39 דקות. המערכה השלישית הייתה סיפור אחר לגמרי. למארי כבר היו שתי נקודות משחק אך הסקוטי שמט אותן ונוצח בשובר שוויון הפכפך בו הצרפתי רשם 6:8 וניצח 6:7 במערכה. במערכה הרביעית מארי שוב נטל את השליטה, ניצח 2:6 והמשיך לרבע הגמר בו יתמודד מול רוג'ר פדרר.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי. Rick Rycroft, AP
לא היה לו קל. מארי/AP, Rick Rycroft
רוג'ר פדרר. Andrew Brownbill, AP
נראה טוב. פדרר/AP, Andrew Brownbill

במשחק המסקרן של היום נפגשו רוג'ר פדרר (6) וג'ו ווילפריד צונגה (10), והדו-קרב נגמר באופן חד-צדדי עם 3:6, 5:7, 4:6 לשוויצרי. זה לא היה קל לפדרר, אבל הוא הציג טניס נהדר, הראה שהוא בכושר מצוין ואחרי שנעצר שלוש שנים ברציפות בחצי הגמר הוא יודע שיהיה קשה להגיע לשם כי אנדי מארי מחכה לו ברבע הגמר.

פדרר "נקם" בצונגה על ההדחה ברבע גמר הרולאן גארוס האחרון. פדרר פתח מצוין את המערכה הראשונה ועלה ל-0:3 והמשיך במומנטום החיובי עד לניצחון 3:6 במערכה הראשונה. צונגה עלה לחד למערכה השנייה, אבל פדרר המשיך להציג טניס מצוין, ובעזרת חבטות דרופ שוט וגב היד האלגנטית שלו שלט בקצב. צונגה החזיק מעמד אבל השוויצרי שבר בעיתוי מצוין במשחקון ה-11 והמשיך ל-5:7 במערכה. צונגה לא שיחק טוב בתחילת המערכה השלישית ופדרר ניצל זאת לשבירה במשחקון השלישי. הצרפתי לא הצליח למצוא מענה להגשות המדויקות של יריבו, והתקשה בהגשות שלו, אולם נשאר צמוד כשפיגר 4:3. צונגה כמעט שבר במשחקון השמיני אבל פדרר המשיך ל-3:5 וסיים עם ניצחון 4:6 במערכה ו-0:3 חלק.

הטניסאי הצרפתי ג'ו-ווילפריד צונגה. Andrew Brownbill, AP
פדרר ייאש אותו. צונגה/AP, Andrew Brownbill

נשים

ויקטוריה אזרנקה, המדורגת 2 ואלופת השנתיים האחרונות, התעודדה בוודאי מהדחתה של סרינה, ולא מעדה מול האמריקאית המבטיחה סלואן סטיבנס (13), כשניצחה אותה 2:6, 3:6. עתה האלופה מחכה בסיבוב הבא לאגניישקה רדוואנסקה (5), שהייתה האחרונה לעלות לרבע הגמר הייתה אחרי שגברה 1:6, 3:6 על גרסין מוגורוסה הספרדייה (38 בעולם) תוך שעה ו-16 דקות. רדוואנסקה ניצחה למרות שחבטה רק 9 ווינרים, כשהיא מנצלת 44 שגיאות לא מחויבות של יריבתה.

את ההפתעה של היום קיבלנו מהמשחק שפתח את יום המשחקים ברוד לייבר ארינה, בו מריה שראפובה (3), ששרדה בקושי את שני הסיבובים הקודמים, נשלחה הביתה על ידי דומיניקה ציבולקובה הסלובקית (20 בטורניר) לאחר שנוצחה 3:6, 6:4, 6:1. הרוסייה הנאווה ניצחה 3:6 במערכה הראשונה ונראה היה כי היא תמשיך הלאה, אבל במערכה השנייה שתי השחקניות התקשו להחזיק בהגשות והסלובקית המנוסה שברה במשחקון השמיני והמשיכה ל-4:6 ו-1:1 במערכות. במערכה השלישית והמכרעת שראפובה קרסה ושלוש שבירות של ציבולקובה הובילו אותה ל-1:6 מרשים וניצחון במשחק כולו. ציבולקובה תפגוש ברבע הגמר את סימונה האלפ הרומניה (11), שניצחה את ילנה ינקוביץ' הסרבית (8) בתוצאה 4:6, 6:2, 0:6.

הטניסאית דומיניקה ציבולקובה. AP
הפכה פיגור לניצחון גדול. ציבולקובה/AP
מריה שראפובה לאחר הדחתה בשמינית גמר אליפות אוסטרליה. AP
אולי ברולאן גארוס. שראפובה/AP

עדכון ראשון: 07:53

טניס בוואלה! ספורט

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה. Matt King, GettyImages
הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה/GettyImages, Matt King
הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. Quinn Rooney, GettyImages
הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ/GettyImages, Quinn Rooney
רדפו, ידידה של ויקטוריה אזרנקה. Ryan Pierse, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages)/GettyImages, Ryan Pierse

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully