וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שרץ עשרה מרתונים ברצף

22.10.2013 / 14:50

תקראו לקובי אורן משוגע, אבל הפסיכולוג בן ה-42 השלים ריצה של 424 קילומטר במרוץ סובב עמק למרות שסבל מהזיות. צפו בתופעה המטורפת

יוסי ציפקיס

צילום: יוסי ציפקיס, קובי אליהו, אולפני הזורע

עריכה: רן צימט


קהילת רצי האולטרה מרתון בארץ (כל ריצה מעל למרחק של מרתון 42.2 קילומטר) היא אמנם קטנה, אך הולכת וגודלת בשנים האחרונות. אחרי הכל, בדיוק כפי ש"אנשים רגילים" הבינו שאפשר לרוץ מרתון, כך רצי מרתון מנוסים יותר מבינים שאפשר למתוח את הגבולות עוד קצת, ואפילו עוד הרבה. אם תשאלו את קובי אורן, פסיכולוג בן 42 מטבעון, "גבולות" זו מילה שככל הנראה הוא לא מזכיר יותר מדי, ספק אם היא בכלל קיימת בלקסיקון שלו. קובי אורן עוסק בתחום בתוך ריצות האולטרה מרתון שנקרא ריצות רב יומיות. המטרה היא להשלים כמה שיותר מרחק בפרק זמן מסויים, שיכול להגיע מ-24 שעות ועד לשישה ימים, כפי שעשה לאחרונה באוקספורד שבאנגליה, שם רץ כמעט שבוע במסלול אתלטיקה אולימפי של 400 מטרים.

כאן בארץ, אורן ניצל את מרוץ האולטרה מרתון בשטח, "סובב עמק" כדי לרוץ את המרחק הרצוף הגדול ביותר שרצו אי פעם בארץ. בזמן שמירוץ סובב עמק עצמו התקיים בימים חמישי ושישי, הוא זינק כבר ביום שני בבוקר למסלול מעגלי של 33 קילומטרים ברמות מנשה, כדי לסיים מרחק של 420 קילומטרים כשהכוונה הייתה להגיע לקו הסיום ביום שישי בבוקר. בסופו של דבר הוא השלים לא פחות מ-424 קילומטרים, והקדים בכמה שעות את ההגעה לקו הסיום. איך הוא עשה את זה, למה? איך מרגיש אדם ששרף עשרות אלפי קלוריות בפחות מארבעה ימים? ליווינו אותו לפני ואחרי המירוץ כדי לנסות ולהבין.

  • עוד באותו נושא:
  • קובי אורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully