וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב חמישי לפרנקלין, שיאי עולם ללדקי ומיילוטיטה

פרנקלין ניצחה ב-200 גב, לדקי השלימה את ההשתלטות על המרחקים הארוכים עם זהב רביעי. 29.48 ש' לליטאית ב-50 חזה

עריכת וידאו: יותם בן דוד
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באדיבות הערוץ הראשון

אליפות העולם בשחייה שנערכת בברצלונה קרובה לסיומה, והיום השביעי של התחרויות זימן לנו הערב חמישה משחי גמר מרתקים: 50 מטר פרפר לנשים, 50 מטר חופשי לגברים, 200 מטר גב לנשים, 100 מטר פרפר לגברים ו-800 מטר חופשי לנשים.


האמריקאית מיסי פרנקלין השוותה את שיא המדליות לנשים באליפויות העולם, כשניצחה בגמר 200 מטר גב וקטפה את הזהב החמישי שלה בתחרויות. בכך השוותה את שיאה של האמריקאית טרייסי קולקינס מתחרויות ברלין 1978.

ילדת הפלא בת ה-16 קייטי לדקי, קבעה שיא עולם בגמר 800 מטר חופשי, זכתה במדליית זהב רביעית באליפות והשלימה את ההשתלטות שלה על המרחקים הארוכים בבריכה.

ילדת פלא בת 16 נוספת, הליטאית רותה מיילוטיטה קבעה שיא עולם ב-50 מטר חזה, כשעצרה את השעון על 29.48 שניות, במסגרת חצי הגמר במשחה. אגב, השיא הקודם ב-50 מטר חזה נקבע הבוקר על ידי הרוסייה יוליה אפימובה, ששחתה את המרחק ב-29.78 שניות.


גם לישראל הייתה נציגות במשחים הערב (שבת) כשגיא ברנע ויונתן קופלב העפילו לגמר אליפות העולם ב-50 מטר גב לגברים. משחה הגמר יתקיים ביום ראשון, בו יינעלו התחרויות, ויהיה הגמר הפותח.

השחיינית האמריקאית מיסי פרנקלין. רויטרס
מלכת הבריכה. פרנקלין/רויטרס

50 מטר פרפר, נשים

המשחה שפתח את תחרויות הגמר העניק לדנמרק מדליית זהב, כשיאנט אוטסן סיימה ראשונה עם 25.24 שניות, והקדימה את לו אינג הסינית, שזכתה במדליית הכסף עם 25.42 שניות. רנומי קרומווידג'וג'ו מהולנד, שזכתה במשחה הזה בזהב באולימפיאדת לונדון, סיימה שלישית ואספה לחיקה את הארד עם 25.53 שניות.

השחיינית הדנית יאנט אוטסן גריי. רויטרס
ריחפה אל הזהב. אוטסן/רויטרס

50 מטר חופשי, גברים

הספרינט של עולם המים סיפק, כצפוי, דרמה גדולה, בסיומה האלוף האולימפי מבייג'ינג ושיאן העולם, הברזילאי סזאר סיילו, ניצח במקצה כששחה את המרחק ב-21.32 שניות. סיילו הפך לראשון אי פעם שזוכה שלוש פעמים ב-50 מטר חופשי. במדליית הכסף זכה ולדימיר מורוזוב הרוסי, כשעצר את השעון על 21.47 שניות, במקום השלישי ההגיע ג'ורג' בובל מטרינידד וטובגו עם 21.51 שניות. בובל נכנס להיסטוריה של טרינידד וטובגו, כשהעניק למדינתו מדליה ראשונה אי פעם באליפות העולם בשחייה.

סזאר סיילו, שחיין ברזילאי. רויטרס
עשה היסטוריה כשהפך לראשון שמנצח בספרינט של עולם השחייה. סיילו חוגג/רויטרס

200 מטר גב, נשים

מלכת הבריכה, האמריקאית מיסי פרנקלין, שוב עשתה את זה. השחיינית הגדולה זכתה הערב במדליה החמישית שלה בברצלונה, אחרי שניצחה בגמר והשוותה את שיא התחרות עם 2:04.76 דקות. פרנלקין הקדימה את בלינדה הוקינג האוסטרלית, שזכתה בכסף עם 2:06.66 דקות. במדליית הארד זכתה הילרי קולדוול הקנדית עם 2:06.80 דקות.

מיסי פרנקלין, שחיינית אמריקנית. רויטרס
מדליה חמישית על הצוואר. פרנקלין/רויטרס

100 מטר פרפר, גברים

הגמר סידר לנו סוף דרמטי, כשהדרום אפריקאי צ'אד לה קלוס סיפק סיומת מצוינת, וזכה במדליית הזהב עם 51.06 שניות. הגרמני סטפן דייבלר הסתובב ראשון, אבל הוא וריאן לוכטה נחלשו ב-50 המטרים האחרונים, כשלה קלוס, שהסתובב חמישי, הגביר את הקצב. בסיום הדרום אפריקאי קטף את הזהב, והפך לשני בהיסטוריה של דרום אפריקה שזוכה בשתי מדליות זהב באליפות עולם. ההונגרי לאסלו צ'ה זכה במדליית הכסף עם 54.45 שניות והפולני קונראד ז'רניאק פספס את המקום השני במאית שנייה בלבד וסיים שלישי עם 51.46 שניות.

השחיין הדרום אפריקאי צ'אד לה קלוס. רויטרס
פיניש מהסרטים. צ'אד לה קלוס/רויטרס

800 מטר חופשי, נשים

אחרי שניפצה את שיא העולם ב-1,500 מטר, קייטי לדקי הנפלאה עשתה זאת גם ב-800. האמריקנית בת ה-16 מוושינגטון די סי עצרה את השעון על 8:13.86 דקות ושברה את השיא שהיה שייך לרבקה אדלינגטון הבריטית - 8:14.10 דקות. לדקי השלימה את ההשתלטות שלה על הבריכה אחרי שכבר זכתה לפני כן ב-400 מטר וב-1,500 מטר. זו הייתה מדליית הזהב הרביעית שלה אחרי שהיא טיפסה לראש הפודיום גם ב-4X200 חופשי. לוטה פריס הדנית שוב נאלצה להסתפק בכסף (8:16.32 דקות) ולורן בויל הניו זילנדית זכתה במדליית ארד שלישית שלה באליפות הנוכחית (4:18.58 דקות - שיא יבשתי).

קייטי לדקי, שחיינית אמריקנית. רויטרס
סגרה את הערב עם עוד הצגה. לדקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully