וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריון ברטולי: "חלמתי על הרגע מאז שהייתי בת שש"

הצרפתיה חגגה את הזכיה ההיסטורית בווימבלדון: "אני פשוט לא מאמינה". ליזיקי הודתה: "כל הסיטואציה הזאת היתה גדולה עלי"

מריון ברטולי עשתה הערב (שבת) היסטוריה גדולה, כאשר זכתה לראשונה בקריירה בטורניר גרנד סלאם. הצרפתיה בת ה-28 ניצחה בגמר ווימבלדון 1:6, 4:6 את סבין ליזיקי אחרי תצוגת טניס נפלאה, סגרה מעגל אחרי ההפסד בגמר אול אינגלנד ב-2007, והשלימה טורניר מפתיע וצבעוני לחובבי הענף.

הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי חוגגת זכיה בטורניר ווימבלדון. GettyImages
סיום ענק לטורניר ענק. ברטולי/GettyImages

מספרי הגמר

* כמובן שמדובר בתואר גרנד סלאם ראשון עבור הצרפתיה הוותיקה. הישג השיא שלה עד היום בווימבלדון היה הגעה לגמר ב-2007, אז הפסידה לונוס וויליאמס בשלוש מערכות.

* ברטולי הפכה לצרפתיה הראשונה שמעפילה לגמר ווימבלדון יותר מפעם אחת, מאז סוזן לנלאן שעשתה זאת שש פעמים ברציפות בין השנים 1919-1925. כמו כן, היא הצרפתיה השניה שזוכה בווימבלדון בעידן הפתוח, אחרי שאמילי מורזמו עשתה זאת ב-2006.

* ברטולי לא הפסידה מערכה כל הטורניר. האחרונה שזכתה באול אינגלנד בלי להפסיד מערכה היתה סרינה וויליאמס ב-2010.

* הצרפתיה הצטרפה לשראפובה (2004) ו-ונוס וויליאמס (2005, 2007) כיחידות מחוץ לטופ 10 שזכו בווימבלדון בעידן המודרני.

* עד הערב, המאזן בין השתיים היה בכלל 1:3 לליזיקי. הניצחון היחיד של ברטולי על הגרמניה? בווימבלדון, איך לא, אי שם ב-2008.

* סבין ליזיקי הפכה לגרמניה הראשונה שמגיעה לגמר גרנד סלאם מאז שטפי גראף ב-1999.

הטניסאית הגרמניה סבין ליזיקי. רויטרס
בכל זאת, הגרמניה הראשונה שמגיעה לגמר ווימבלדון מאז שטפי גראף ב-1999. ליזיקי/רויטרס

"חלמתי על הרגע הזה עוד שהייתי ילדה קטנה", הודתה מריון ברטולי הנרגשת בראיון שנערך מספר דקות אחרי תום המשחק. "לסיים את טורניר ווימבלדון עם האייס - אפילו בחלומות הכי פרועים שלי לא הייתי יכולה לדמיין את זה. התאמנתי על ההגשה שלי כל כך הרבה זמן, אז כנראה ששמרתי אותה לרגע הכי טוב! אני פשוט לא מצליחה להאמין, חלמתי על זה מאז שהייתי בת שש. אני בטוח שסבין עוד תחזור לכאן, אין לי שום ספק בכך".

ברטולי לא הסתירה את רגשותיה לאחר ההישג המדהים שלה ואמר: "אני מרגישה כאילו אני מרחפת בשמיים, אני בעננים. זה היה יום מושלם, אני מאושרת." ברטולי התייחס להישג הבלתי נתפס שלה ולעובדה שלא שמטה מערכה לאורך כל הטורניר: "לא השמטתי מערכה בכל האליפות הזו, אפילו בחלומות הכי ורודים שלי לא דמיינתי את זה. קיבלתי תמיכה אדירה היום, ראיתי את האנשים מוחאים כפיים וזה נתן לי הרגשה מעולה".

סבין ליזיקי הופיעה לראיון שאחרי המשחק עם דמעות בעיניים אך גם חיוך גדול על הפנים, והפכה בין רגע לגיבורה של הקהל הלונדוני. "כל הסיטואציה הזו היתה גדולה עלי", הודתה הגרמניה, שגם במהלך המשחק פרצה בבכי, אחרי שביצעה שגיאה כפולה, ונראתה נרגשת והמומה לכל אורך ההתמודדות, "צריך לתת קרדיט למריון, היא כבר היתה כאן בעבר וזה מגיע לה. היא הסתדרה באופן מושלם עם הלחץ. אני מקווה שעוד יהיה לי צ'אנס נוסף לחזור לכאן".

הטניסאית הצרפתיה מריון ברטולי מחבקת את הטניסאית הגרמניה סבין ליזיקי. רויטרס
הרבה כבוד הדדי בין השתיים הללו. ברטולי מחבקת את ליזיקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully