וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: צונגה הדיח את פדרר ועלה לחצי הגמר

הצרפתי הביס את השוויצרי 5:7, 3:6, 3:6 ויפגוש בשלב הבא את דויד פרר. סרינה וויליאמס מול שרה אראני בחצי גמר הנשים

שמונה גברים ושמונה נשים נותרו בשלבים המכריעים של טורניר הרולאן גארוס, וכולם דרוכים ומתוחים לקראת שלבי ההכרעה על החימר האדום והיוקרתי בבירת צרפת. משחקי רבע הגמר יצאו לדרך, שלב שבו אין מקום לטעויות, ובסופו של ערב ארוך פריז נפרדה לשלום מרוג'ר פדרר, שהפסיד לג'ו-ווילפריד צונגה בשלוש מערכות.

גברים

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. רויטרס
נשאר עם הסימפטיה בלבד. פדרר/רויטרס

ג'ו ווילפרד צונגה (6, צרפת) - רוג'ר פדרר (2, שוויץ) 5:7, 3:6, 3:6

פדרר אומנם ניצח עשרה מתוך 13 המפגשים שלו מול צונגה (כולל המפגש היחיד שלהם על חימר, ברומא ב-2011 בשתי מערכות), אבל גם הוא ידע שהפעם זה לא יהיה קל. צונגה עדיין לא איבד מערכה בטורניר, מציג יכולת טובה, ועם תמיכת הקהל המקומי, הוא מקווה להיות הצרפתי הראשון שזוכה ברולאן גארוס מאז יאניק נואה ב-1983. גם אחרי המפגש עם הפנומן השוויצרי, התקוות של צונגה עדיין בחיים.

השוויצרי, שחיפש תואר גרנד סלאם 18 בקריירה, אחרי שזכה בפריס ב-2009, נראה כבד וחסר תשובות. הניצחון שלו בסיבוב הקודם מול סימון, אחרי שכבר פיגר 2:1 במערכות, היה הניצחון ה-900 בקריירה (עדיין הרחק מאחורי ג'ימי קונורס עם 1,156, איון לנדל עם 1,068 וגיז'רמו וילאס עם 940), אך כנראה שכוחו לא עמד לו ליותר מזה בטורניר. אמנם ההישג הבאמת מרשים הוא 34 פעמים ברציפות שהוא מגיע לרבע גמר גרנד סלאם, אבל אחרי ההפסד היום זה בוודאי לא ינחם אותו.

הטניסאי הצרפתי ג'ו ווילפרד צונגה. רויטרס
התקוות לשחזר את הישגו של יאניק נואה עדיין בחיים. צונגה/רויטרס

המערכה הראשונה הייתה בשליטת הצרפתי, שהגיע לשש אפשרויות שבירה וניצל שתיים מהן, לעומת שבירה אחת של פדרר, ובסופו של מאבק צונגה ניצח 5:7. המערכה השנייה לא בישרה על שינוי. פדרר לא הצליח להגיע לאף אפשרות שבירה, צונגה כיכב ליד הרשת והספיקה לו שבירה אחת כדי לנצח 3:6 במערכה.

הצרפתי שבר במשחקון הראשון של המערכה השלישית, אולם פדרר שבר מיד בחזרה. השניים שברו על החבטות עד שצונגה שבר שוב במשחקון השביעי, עלה ל-3:4 והקהל הצרפתי כבר הרגיש שהניצחון של הצרפתי קרוב. צונגה שמר על ההגשה בהמשך ושבר שוב בדרך לניצחון 3:6 במערכה השלישית ו-0:3 חלק על הפנומן השוויצרי, שנפרד מהרולאן גארוס מוקדם מכפי שחשב.

הטניסאי הספרדי דויד פרר. רויטרס
עצר את המסע המופלא של רוברדו, וממשיך את המסע המופלא של עצמו. פרר/רויטרס

דויד פרר (4, ספרד) - טומי רוברדו (32, ספרד) 2:6, 1:6, 1:6

זה היה עימות בסופו בפריס הצדיעו לרוברדו, ומחאו כפיים לפרר. אילו הייתם שואלים פרשני טניס לפני שבוע, בקרב בין פרר היציב לרוברדו שמעבר לשיאו יש פייבוריט ברור, אבל לפני העימות באמת שהיה קשה לדעת. רוברדו הפך השבוע לראשון זה יותר מ-80 שנה שרושם שלושה משחקים רצופים ברולאן גארוס שבהם הוא חוזר מפיגור 2:0 לניצחון 2:3, ואחרי שעשה זאת מול שני טניסאי חימר משובחים כמו גאל מונפיס וניקולס אלמגרו. אבל פרר זה סיפור אחר. הספרדי הלוחמני כיסה את המגרש מצוין, החזיר מצוין את הכדור ולא השאיר ליריבו סיכוי. במערכה הראשונה הוא ניצח 2:6 בתוך 33 דקות, בשנייה שייט ל-1:6 ובשלישית רשם יתרון 1:5 בתוך 20 דקות, לפני ששבר שוב והשלים 1:6 שהקנה לו כרטיס לחצי הגמר.

הניצחון העלה את פרר למאזן 2:7 מול בן ארצו, כששמונה מתוך התשעה התקיימו על חימר. אגב, גם בשנה שעברה פרר העפיל לחצי הגמר בפריס, הפעם הוא יקווה להמשיך צעד אחד קדימה.

נשים

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
לא מעניין אותה הרצף, אבל היא כבר על 29, שתדעו. סרינה/רויטרס

סרינה וויליאמס (1, ארה"ב) - סבטלנה קוזנצובה (רוסיה) 1:6, 6:3, 3:6

האמריקאית ברצף הטוב בחייה, 29 ניצחונות ברציפות, ונראית בלתי ניתנת לעצירה. בארבעת המשחקים הקודמים שלה עד עכשיו ברולאן גארוס, היא שיחקה רק ארבע שעות במצטבר, והפסידה רק עשרה משחקונים. נגד הרוסייה היא הפסידה עשרה משחקונים: הרמה עלתה אבל סרינה היא סרינה והיא בחצי הגמר.

סרינה זכרה שקוזנצובה כבר גברה עליה בעבר, ב-2009, כשהרוסייה חלפה על פניה בדרך לזכייה ולא נתנה לה צ'אנס במערכה הראשונה, שהסתיימה ב-1:6 מוחץ לאמריקאית. קוזניצובה נלחמה וחזרה במערכה השנייה עם 3:6 אבל תש כוחה ובמערכה השלישית וויליאמס ניצחה 3:6 ורשמה ניצחון שביעי בקריירה על קוזנצובה. עתה סרינה תתמודד מול שרה אראני בחצי הגמר. בשנה שעברה, אגב, סרינה הפסידה לוירג'ין רזאנו הצרפתייה, שהייתה מחוץ לטופ-10 ולא ניצחה ברולאן גארוס מאז 2002. אבל מי יכול להעז להמר על עוד הפתעה?

הטניסאית האיטלקית שרה אראני. רויטרס
הפינאליסטית של 2012 חיה ובועטת. אראני/רויטרס

שרה ארני (5, איטליה) - אגניישקה רדוואנסקה (4, פולין) 4:6, 6:7

עבור רדוואנסקה זו הייתה פעם ראשונה ברבע הגמר ברולאן גארוס, בעוד ארני נמוכת הקומה היא הפינאליסטית מהשנה שעברה. בתום מאבק עיקש, האיטלקייה המשיכה לחצי הגמר ושיפרה את המאזן בינה לבין הפולנייה ל-6:2, ו-3:2 על חימר. במערכה השנייה הטניסאיות שברו זו את זו שמונה פעמים, והלכו לשובר וויון מותח בסופו ניצחה האיטלקייה 6:8, ורשמה את ניצחונה הראשון אי פעם על טניסאית שהיא טופ 5. בחצי הגמר היא תפגוש את סרינה וויליאמס, משוכה גבוהה בהרבה מרדוואנסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully