וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשום שלב ארמסטרונג לא הביט למצלמה ואמר 'סליחה'"

עולם הספורט געש לאחר הוידוי: "תשומת הלב הופנתה לעיקר - המיתולוגיה השקרית". דג'וקוביץ': "בושה וחרפה. מגיע לו לסבול"

הראיון המסעיר של לאנס ארמסטרונג תפס כצפוי את הכותרות במרבית אתרי הספורט ברחבי העולם הבוקר (שישי). המנצחת הגדולה של הלילה הייתה אופרה ווינפרי. אשת הטלוויזיה הוותיקה אמנם תקרא לא מעט ביקורות על הראיון אחרי שהיא תתעורר כשהבוקר יעלה בארצות הברית, אבל גם תגלה - ולא במפתיע - שכמעט כל בר דעת עם חשבון טוויטר או פייסבוק הגיב לראיון, שבתוך דקות הפך לויראלי ברחבי האינטרנט.

ספורטאים, פרשנים ועיתונאים ברחבי העולם הגיבו ברשתות החברתיות לראיון.

טניסאי העבר אנדי רודיק התייחס לכך שזה היה רק החלק הראשון בראיון וצייץ: "רציני? יש עוד חלק 2? מה לעזאזל? נוראי וגאוני מצד אופרה בו זמנית".

שחקן ניו יורק יאנקיס, מארק טשיירה, הוסיף: "אני צופה בראיון של אופרה עם לאנס ארמסטרונג. לא משנה מה הנושא, אופרה היא פשוט מראיינת גדולה. טלוויזיה טובה".

הכדורגלנית אלכס מורגן דווקא לא הסכימה: "כרגע בזבזתי שעה וחצי מהחיים שלי על מה שכנראה רוב האמריקאים עשו".

נובאק דג'וקוביץ', שנמצא באוסטרליה לרגל אליפות הטניס הפתוחה במלבורן, התבקש להתייחס לנושא ואמר: "אני חושב שזו בושה שיש ספורטאי כזה. הוא רימה את הענף, הוא רימה אנשים שליוו אותו לאורך כל הקריירה. זו לא הדרך להצליח, מגיע לו לסבול על השקרים לאורך השנים".

דיטמאר האמן צייץ: "לא ראיתי את כל הראיון, אבל זה נראה כאילו הוא לא מביע כל חרטה. אני מצטער על האוהדים שהוא הונה אותם לכל אורך השנים".

הטניסאי האמריקאי אנדי רודיק. GettyImages
"WTF? יש עוד חלק 2 לראיון הזה?". רודיק/GettyImages

והיו גם טורים שניתחו את הראיון.

ב"גרדיאן" וויליאם פות'רינגהאם כתב: "הוידוי של ארמסטורנג היה פגום. לא קשה להשוות בין מרוצי הטור של פראנס של ארמסטרונג בשנים 2000-2005 לטור שהוא עשה לאופרה ווינפרי בעולמו מלא השקרים, הרמאויות והבריונות. לאורך כמעט כל הראיון הוא היה בעמדת שליטה ואופרה הייתה היכן שיאן אולריך היה בדרך כלל - איפה שאמסטרונג רצה".

ב"ניו יורק טיימס" ג'ולייט מקור כתבה: "כמו תמיד, ארמסטרונג לא יכול היה לא להילחם. הוא אמר שהוא לא עמד בראש הפירמידה, הוא צייר את כל התהליך כהרבה יותר פשוט ממה שטענה הרשות למלחמה בסמים בספורט, הוא אמר שהוא נטל חומרים אסורים, אבל לא הרבה. ארמסטרונג נכשל בראיון הזה בדבר האחד שכל כך הרבה אנשים ציפו ממנו לעשות: להתנצל בפני כל מי שהאמין בו. הוא בשום שלב הוא לא הביט למצלמה ואמר בכנות: 'אני מצטער'".

דייויד בונד כתב ב-BBC: "הוידוי לו כל כך חיכינו אולי מתח קו שהדגיש את אחת מהרמאויות הגדולות בהיסטוריה של הספורט, אבל הוא לא גילה לנו משהו שכבר לא ידענו. ישנן עוד כל כך הרבה שאלות שנותרו באוויר".

בספרד, שם לא מחבבים את האמריקאי יותר מדי, היו המומים מהשקט הנפשי שלו במהלך הראיון: "הוא היה קר, ממש כמו הסביבה בה נערך הראיון", נכתב ב'אל פאיס', "הסט הזה, עם הרהיטים החומים במלון באוסטין, נבנה כך ששום דבר לא יסיט את תשומת הלב מהדבר החשוב ביותר: ההודאה, ההקלה, המיתולוגיה השקרית".

אופרה ווינפרי מראיינת את לאנס ארמסטרונג. GettyImages
ב"גרדיאן" תקפו: "לאורך כמעט כל הראיון הוא היה בעמדת שליטה ואופרה הייתה היכן שיאן אולריך היה בדרך כלל - איפה שאמסטרונג רצה"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully