וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: בתום דרמה, סבסטיאן פטל שוב אלוף העולם

אחרי מירוץ משוגע בברזיל, פטל סיים שישי ונכנס לרשימת הגדולים באמת, כצעיר ביותר שזוכה בתואר שלוש פעמים ברציפות

זה לא הלך חלק, בטח שלא היה קל, אבל סבסטיאן פטל זכה הערב (ראשון) בפעם השלישית ברציפות באליפות העולם של סבב פורמולה 1 ונכנס לרשימת הגדולים באמת. הנהג הגרמני שרד תאונה לא פשוטה כבר בזינוק בגרנד פרי בברזיל, לא ויתר גם כשנסוג למקום ה-19, התגבר גם על הימור שגוי בהחלפת הצמיגים ובצורה עקבית התקדם עד למקום השישי ולהבטחת התואר על חשבון פרננדו אלונסו, שהגיע שני הערב וסיים שני גם בדירוג הכללי. שלוש נקודות בלבד עשו את ההבדל בפיניש הדרמטי של העונה.

סבסטיאן פטל נהג קבוצת רד בול חוגג זכייה באליפות העולם. רויטרס
סיום דרמטי לעונה משוגעת. סבסטיאן פטל/רויטרס

בזכות הזכייה, הנהג של רד בול הפך לשלישי אי פעם שזוכה באליפות העולם יותר מפעמיים ברצף. קדמו לו חואן מנואל פאנחיו (ארבע זכיות רצופות בשנות ה-50') וכמובן מיכאל שומאכר (חמש זכיות עם פרארי בתחילת שנות ה-2000) שנפרד ממרצדס ומהסבב אחרי קריירה מופלאה עם המקום השביעי בברזיל, אך פטל הוא הצעיר ביותר שעושה זאת.

ג'נסון באטון סיים ראשון במירוץ הנועל של העונה, אלונסו כאמור שני, פליפה מאסה שלישי, מארק וובר רביעי וניקו הולקנברג חמישי. פטל בן ה-25 נלחם כדי להגיע למקום השישי וגם שמר עליו כדי לזכות בתואר בזכות יתרון של שלוש נקודות, אחרי שהחל את העונה בעצלתיים ועבר תקלות בלתי צפויות במירוצים קודמים וגם הערב בברזיל. אלוף אמיתי.

הדירוג הסופי:

1. סבסטיאן פטל (גרמניה, רד בול) 281 נקודות
2. פרננדו אלונסו (ספרד, פרארי) 278
3. קימי רייקונן (פינלנד, לוטוס) 207
4. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן) 190
5. ג'נסון באטון (בריטניה, מקלארן) 188

סבסטיאן פטל נהג קבוצת רד בול חוגג זכייה באליפות העולם, פורמולה 1. רויטרס
נכנס לספרי ההיסטוריה. סבסטיאן פטל/רויטרס

מהלך המירוץ

פטל לא יכול היה לחשוב על פתיחה איומה יותר מבחינתו. רכבו נפגע כבר לאחר הזינוק והוא נסוג מהמקום הרביעי לאחרון, כשגם עמיתו לקבוצת רדו בול מארק וובר חסם אותו. במקביל, נהגי פרארי החלו מצוין ואלונסו ניצב במקום הרביעי אחרי 10 הקפות, בעוד פטל מנסה לפלס את דרכו מהמקום ה-18.

אלונסו נכנס לתדלוק בהקפה ה-11 יחד עם כמה מהמובילים ונסוג כתוצאה מכך למקום ה-12, כשגם פטל נכנס לתדלוק ויצא כשהוא במקום ה-17. למרות התאונה, אלוף העולם הגרמני התקדם בזכות נהיגה מצוינת עד למקום החמישי, ואילו אלונסו נכנס ל'פיט סטופ' כדי להחליף צמיגים ונמצא במקום הרביעי. מכונית הבטיחות נכנסה בהקפה ה-25 וסיפקה חדשות טובות לפטל, שצמצם את הפער מהמוליכים ניקו הולקנברג וג'נסון באטון, שאיבדו 40 שניות יתרון.

בהקפה ה-30 סיים רכב הבטיחות את תפקידו, ובינתיים קאמוי קוביאשי נאבק עם פטל על המקום החמישי וגזל אותו ממנו. בהקפה ה-34 גם פליפה מאסה השאיר את פטל מאחור והגרמני ירד למקום השביעי, אבל אלונסו צריך להתברג בין שלושת הראשונים כדי לזכות בתואר והוא עדיין רביעי.

רכבו של פרננדו אלונסו (משמאל) עוקף את רכבו של פליפה מאסה, פורמולה 1. רויטרס
העזרה מהחבר לא הספיקה. פרננדו אלונסו מנצל את הטובה של פליפה מאסה/רויטרס

רגע לפני הכניסות ל'פיט סטופ', פטל עדיין במקום השביעי ואלונסו רביעי. לואיס המילטון, בינתיים, עקף את הולקנברג בהקפה ה-49 וחזר למקום הראשון ממנו זינק. פטל נכנס לעצירה בהקפה ה-53 ולקח הימור עם החלפת צמיגים, אחריה יצא במקום השמיני. ההימור התברר כטעות גדולה, הגשם חזר ופטל נאלץ להחליף שוב את הצמיגים. אלונסו יצא מהפיט ועלה למקום השלישי, כשיריבו פטל שביעי. באטון תפס בינתיים את ההובלה.

בשיתוף פעולה של קבוצת פרארי, מאסה נתן לחברו אלונסו לעקוף אותו ולתפוס את המקום השני, אבל פטל עדיין שביעי וזה מספיק לו להחזיק ביתרון נקודה אחת בפסגה. אלונסו צריך את המקום הראשון כדי לבצע מהפך מדהים, אבל פטל הספיק להתקדם לשישי בעזרת מיכאל שומאכר ויתרונו בדירוג עומד על שלוש נקודות. רכב הבטיחות חזר להקפת הסיום, בזמן שאנשי רד בול כבר חגגו. בפעם השלישית ברציפות: פטל שוב אלוף העולם.

מיכאל שומאכר מברך את סבסטיאן פטל על זכייתו באליפות העולם, פורמולה 1. רויטרס
הפורש והיורש. מיכאל שומאכר מברך את סבסטיאן פטל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully