וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן סמדג'ה: "מה שקרה פה זו היסטוריה"

מאמן נבחרת הג'ודו התקשה לעכל את היום הנהדר של ישראל באליפות אירופה, שהסתיים במדלית כסף ושתי מדליות ארד

יום היסטורי. אין דרך אחרת להגדיר את מה שעבר היום (שישי) על נבחרת ישראל בג'ודו באליפות אירופה שנערכת ברוסיה. שלוש מדליות, אחת מכסף ושתיים מארד, היו השלל הנפלא של הנבחרת, מה שנתן הרבה תקווה לג'ודו הישראלי בעתיד.

ירדן ג'רבי הגיעה הכי רחוק והעפילה לגמר במשקל עד 63 ק"ג, שם הפסידה בנקודות ליריבה מצרפת. באותו משקל, אליס שלזינגר שתייצג אותנו באולימפיאדה, הפסידה בחצי הגמר, אך יצאה עם הארד. אצל הגברים עד משקל 73 ק"ג, סוסו פלאלשווילי השיג ארד נוסף כשניצח את בית הניחומים באיפון.

ההישג הנהדר הוא שחזור כמעט מדויק של אליפות אירופה ב-2005 שהתקיימה בהולנד, אז זכו אריק זאבי ויואל רזבוזוב במדליות כסף ואדריאן קורדון בארד. אלא שבפעם הראשונה בהיסטוריה עומדות שתי ג'ודוקאיות יחד על הפודיום באותו משקל. עבור שלזינגר מדובר במדלית ארד שלישית בקריירה באליפות אירופה בעוד ג'רבי, שלא תהיה בלונדון וממשיכה לבנות עצמה לריו 2016, וסוסו פלאלשווילי זכו לראשונה במדליה באליפות.

מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה אמר: "מה שקרה פה זה היסטוריה. זה משהו שלא זכור ב-20 השנים האחרונות. הוכחנו שאנחנו מעצמת ג'ודו באירופה ואנחנו מרגישים את המאמנים והקהל פה, שמפרגנים לנבחרת שלנו".

על סוסו פלאלשווילי הוא הוסיף: "לקחתי את הנבחרת לפני שנתיים ואת סוסו כמובן. הוא לוחם ויש לו מוסר עבודה שקשה לראות אצל הרבה ספורטאים. עם הזמן, הוא התקדם בדירוג העולמי והאולימפי וההימור הגדול עליו בא לידי ביטוי היום. הרבה אמרו לא להמר עליו, כי הוא לא יגיע לאולימפיאדה, אבל היום הוא הוכיח. נעשה מאמצים מול יו"ר איגוד הג'ודו ונבקש בקשה, על הישג יוצא דופן, שהוא יהיה בלונדון". פלאלשווילי נמצא במקום ה-22 בדירוג העולמי ועשה את הקריטריון העולמי ללונדון, אבל לא את הישראלי ועל כך יתנהל הדיון כעת.

על צמד הבנות אמר סמדג'ה: "זו מדליה ראשונה של ירדן בתחרות בסדר גודל כזה. היא התחרתה מול אלופת עולם ונתנה פייט לאורך כל הקרבות. היא התעלתה על עצמה והוכיחה שהיא ראויה. לא מסכים שלשלזינגר היה יום לא גדול. המטרה שלה היא מדליה אולימפית ואליפות אירופה היא רק בשביל להכין את עצמה לאולימפיאדה. היא התמודדה פה עם הרבה כאבים וניצחה את הטובות בעולם".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו הוסיף: "רק מעצמות על בגו'וד עושות מה שאנחנו עשינו היום. האיכות של הייתה גבוהה. אני חושב שקיפחו את ירדן בגמר, כי לא הגיעה לה העונש השני. זו הרגשה מדהימה, שתי מדליות על פודיום אחד, לא חושב שהיו עוד מקרים כאלה. כוכב שרוצה להיות הכי גדול צריך לעמוד מול הציפיות וזה כולל את האולימפיאדה".

ג'ודו בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully