וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד זכתה באליפות העולם בראגבי

האול בלאקס נתקלו בנבחרת ההגנתית ביותר בטורניר, אבל השיגו יתרון מוקדם ששיחק תפקיד בדרך לניצחון 7:8 על צרפת

נבחרת הראגבי של ניו זילנד זכתה הבוקר (ראשון) באליפות העולם, אחרי ניצחון 7:8 על צרפת בגמר שסיפק את התוצאה הנמוכה ביותר בתולדות אליפות העולם בראגבי. הטורניר הראשון של אליפות העולם התקיים ב-1987 בניו זילנד ואוסטרליה, וגם אז האול בלאקס הניפו את הגביע. היום, כעבור 24 שנים וחמישה טורנירים נוספים, השיגה ניו זילנד את התואר השני בתולדותיה וגם זה קרה על אדמתה אחרי שהגמר שוחק באצטדיון ה"אדן פארק" באוקלנד. אגב, גם ב-1987 ניול זילנד ניצחה בגמר את צרפת, שגם היום פספסה הזדמנות לזכות בתואר ראשון בתולדותיה.

ניו זילנד עלתה למגרש כפייבוריטית לניצחון, אבל אנשיה ואוהדיה יודעים היטב שבשלושת מפגשי העבר עם הטריקולור בגביע העולמי, דווקא הנבחרת האירופאית היא זו שניצחה פעמיים, כולל במשחק ביניהן לפני ארבע שנים ברבע הגמר. בנוסף, צרפת הפתיעה בעצם ההגעה שלה למשחק על התואר והיא עלתה לכר הדשא בלי לחץ. למעשה, מדובר בנבחרת הגנתית במיוחד שלא אפשרה לשום קבוצה אחרת באליפות להשיג מולה יותר מ-21 נקודות. למרבה הפלא, הניו זילנדיטם לא הצליחו להשיג גם 10 נקודות.

המטרה של הצרפתים במשחק הזה הייתה לשחק הגנתי ולנסות לעקוץ. התכניות שלהם השתבשו כשניו זילנד עלתה ליתרון של 0:8 אחרי קצת יותר ממחצית, אבל הטריקולור הצליחו לחזור למשחק, ולא היו רחוקים בכלל מתואר היסטורי, שהיה יכול להיות מושג במשחק שרחוק מלהיות אטרקטיבי. כנראה שבסופו של דבר הצדק נעשה, והמדינה שהראגבי הוא הספורט הלאומי שלה חגגה תואר באצטדיונה הביתי. אחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, והגדול ביותר בחצי הכדור הדרומי, הגיע לסיומו אחרי יותר מחודש. האליפות הבאה תתקיים בספטמבר 2015 באנגליה.

שחקני נבחרת ניו זילנד מניפים את הגביע אחרי הזכייה באליפות העולם בראגבי. רויטרס
בסו8פו של דבר, הצדק נעשה. שחקני ניו זילנד ברגע היסטורי/רויטרס

ההגנה של צרפת הוכיחה בדקות הראשונות של המשחק שהקרב של ניו זילנד על התואר יהיה קשה וקשוח, אבל המארחים הבינו את החשיבות הגבוהה שבהשגת היתרון המוקדם ואכן עשו זאת. בדקה ה-15 של המשחק, טוני וודקוק השיג טריי יפהפה כדי להעלות את ה"אול-בלאקס" ל-0:5, אלא שהקפטן פירי וויפו החמיץ את בעיטת ההמרה שלאחר מכן ואת ההזדמנות לצבור שתי נקודות נוספות. פרט לטריי הזה, המחצית הראשונה התאפיינה במשחק הגנתי של הנבחרת הצרפתית, שחיפשה פעם אחר פעם את ההזדמנות לעקוץ את יריבתה. זה כמעט וקרה בדקה ה-37 כשפרנסואה טרין-דוק פרץ נהדר למה שנראה כמו טריי שבדרך והופל ברגע האחרון על ידי וויפו בזינוק מופלא. בדקות הסיום של המחצית הראשונה, הצרפתים גם ניסו לצמק בבעיטות לשער, אבל הגיעו רק למצב סביר אחד, שהסתיים בהחמצה.

תחילת המחצית השניה סיפקה פיצוי על הדקות ה"מתות" של החלק הראשון של המשחק. זה התחיל בפנדל מוצלח של סטיבן דונאלד שהעלה את הניו-זילנדים ליתרון 0:8 בדקה ה-46. כשזה נראה כאילו צרפת הולכת ומאבדת את המשחק, הזכירו שחקניה שאפשר לחזור למשחק מפיגור של שמונה נקודות בתוך שניות. פירי וויפו טעה הפעם בהגנה, ותיירי דוסוטואה ניצל את זה כדי להשיג טריי לצרפתים, כשהפעם ההמרה הייתה מהמקום הנוח ביותר כך שדימיטרי יאשווילי בעט לשער והקטין ל-8:7.

ראגבי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully