וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: שראפובה תפגוש את קביטובה בגמר

הרוסיה התגברה על פתיחה חלשה וגברה 4:6, 3:6 על ליזיקי, הצ'כית הפתיעה את אזרנקה 6:1, 3:6, 2:6.בחצי הגמר הראשון

ווימבלדון 2011 - כל העדכונים והדיווחים

מסע הקאמבק של מריה שראפובה בטורניר ווימבלדון הגיע היום (חמישי) לשיא חדש, כשהרוסיה הוותיקה העפילה לגמר עם ניצחון 4:6, 3:6 על סבין ליזיקי. שבע שנים אחרי שהניפה את הגביע היוקרתי בגיל 17, תנסה שראפובה להשלים את המלאכה ביום שבת, אז תפגוש בגמר את פטרה קביטובה המפתיעה. הצ'כית המדורגת שמינית רשמה את הישג השיא בקריירה שלה כשעצרה את ויקטוריה אזרנקה בחצי הגמר הראשון עם 1:6, 6:3, 2:6.

* שחר פאר ויוני ארליך גברו 4:6, 5:7 על הצמד הבריטי קולין פלמינג וז'וסלין ראה ועלו לרבע גמר טורניר הזוגות המעורבים, שם יפגשו את מאחש בופאטי ההודי ואלנה וסנינה הרוסיה, המדורגים 4 בטורניר.

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. רויטרס
הדהירה נמשכת. שראפובה/רויטרס

מריה שראפובה (5) - סבין ליזיקי 4:6, 3:6

בגיל 24, אחרי כמה שנים קשות ואינספור עליות וירידות, מריה שראפובה נראית מוכנה לזכות בתואר גרנד סלאם ראשון מאז אוסטרליה ב-2008. הרוסיה המדורגת חמישית בטורניר המשיכה להציג את הסרב המשופר שלה ואת העוצמות המוכרות, אליהן הצטרף בשבועיים האחרונים חוסן מנטלי מרשים, ששוב עזר לה לצאת ממצב לא נעים.

ליזיקי פתחה את המשחק בסערה מול שראפובה המופתעת, שברה את הרוסיה ועלתה ל-0:3. המשחקון הבא היה גם זה בו שראפובה התעוררה. היא נאבקה בשיניים לפני שהיא נשברת שוב, הצליחה לנצח משחקון ראשון ועלתה על הגל. הרוסיה השתלטה על המשחק, חזרה במהירות ל-3:3 והעלתה עוד הילוך כששברה ל-4:5 והגישה נהדר במשחקון הבא בו סגרה עניין עם אייס שקבע 4:6 במערכה הראשונה.

ליזיקי, המדורגת 62 בעולם, לא הסתפקה בשורת הסנסציות שרשמה עד כה באול אינגלנד, שכללה את הדחתן של נה לי ומריון ברטולי, אבל שראפובה לא איפשרה לה לצבור מומנטום ושברה בזריזות על האפס במשחקון הפתיחה של המערכה השנייה.

הפעם היה תורה של אלופת 2004 לשעוט ל-0:3 בעזרת שבירה קלילה נוספת, ובמצב של 1:4 ניסתה הגרמניה לייצר קאמבק נואש אחרון במשחקון ארוך במיוחד, שהסתיים גם הוא בניצחון של שראפובה. ליזיקי נלחמה כדי להאריך את החוויה כשצימקה ל-5:3, אבל שראפובה שוב התעשתה בזמן, שברה את ההגשות של הגרמניה השאפתנית וסגרה עניין עם 3:6 בתוך פחות משעה וחצי.

ויקטוריה אזרנקה (4) - פטרה קביטובה (8) 6:1, 3:6, 6:2

פטרה קביטובה שמה היום חותמת רשמית לכך שהיא שייכת לליגה של הגדולות. הצ'כית המצוינת שהגיעה למקום השמיני בעולם ונעצרה בשנה שעברה בווימבלדון בשלב חצי הגמר אצל סרינה וויליאמס, עשתה כאמור עוד צעד אחד קדימה ולרגע לא חששה מהעימות שלה מול ויקטוריה אזרנקה. הצ'כית בת ה-21, שמחצה את יאנינה וויקמאייר בשמינית הגמר ושרדה קרב עיקש מול צבטנה פירונקובה ברבע הגמר הפגינה יכולת משובחת שזיכתה אותה בצדק בכרטיס לגמר.

הטניסאית הצ'כית המתקדמת, שזכתה השנה בטורנירים במדריד, בריסביין ופריס, השיגה יתרון כבר במשחקון השלישי אחרי שהצליחה לשבור את ההגשות של אזרנקה, מה שהעלה אותה ליתרון 1:3. הבלארוסית סבלה מחוסר ריכוז גם בהמשך, לא הצליחה לגנוב שבירה משלה ומנגד נשברה פעם נוספת במשחקון השישי בדרך לפיגור 5:1, כשקביטובה סגרה את הסיפור עם 1:6 תוך 27 דקות תוך שהיא מכה 13 ווינרים ושישה אייסים.

במערכה השנייה היוצרות התהפכו, כאשר אזרנקה סוף סוף נכנסה למשחק והצליחה לייצר משהו. הבלארוסית שברה את ההגשות של קביטובה במשחקון השני ואחרי משחקון צמוד נוסף היא טיפסה ליתרון 0:3. קביטובה לא נבהלה ונלחמה במשחקון הבא כדי לזכות במשחקון הראשון במערכה, אבל אזרנקה שמרה על היכולת שלה בהמשך המערכה תוך אחוזים גבוהים בהגשות שסייעו לה לנצח 3:6 ולשלוח את המשחק למערכה שלישית מכרעת.

אזרנקה, שהעפילה השבוע לראשונה בקריירה לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם, פתחה רע את המערכה השלישית, ונפלה לפיגור מוקדם אחרי שנשברה במשחקון השני. קביטובה מצידה המשיכה לשחק עם ביטחון, עלתה כבר ל-0:3 והפגינה הרבה רוגע במשחקון הכי צמוד במשחק (המשחקון החמישי), שהעלה אותה ל-1:4 וקירב אותה פסע מהניצחון. הבלארוסית נראתה באותו שלב חסרת ביטחון ולא הצליחה להפריע לקביטובה להיות חתומה על ההפתעה הגדולה בדרך לשבירה במשחקון האחרון וניצחון 2:6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully