וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס

הספרדי ניצח 5:7, 6:7 (3), 7:5, 1:6 את רוג'ר פדרר, השלים זכייה שישית בשבע שנים על החימר בפאריס ויישאר 1 בעולם

הוא לא הבריק, הפסיד לנובאק דג'וקוביץ' בארבעה גמרים רצופים, כולל שניים על חימר במדריד ורומא. בנוסף, הוא גם לא פתח את הטורניר טוב ונגרר לחמש מערכות כבר בסיבוב הראשון מול ג'ון איזנר. אבל כשזה מגיע לרולאן גארוס רפאל נדאל הוא עדיין המלך. לא סתם מכנים אותו מלך החימר. נדאל זכה הערב (ראשון) בטורניר הרולאן גארוס עם 5:7, 6:7 (3), 7:5, 1:6 מול רוג'ר פדרר, והבטיח לעצמו את ההישארות במקום הראשון בעולם.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
התואר שוב הולך לנדאל/רויטרס

לנדאל זוהי זכייה שישית בטורניר בשבע השנים האחרונות ובסך הכל והוא השווה את שיאו של ביורן בורג, שזכה שש פעמים באליפות צרפת הפתוחה, אבל לא עשה זאת ברציפות. למעשה, נדאל עומד אחרי הערב על מאזן של 45 ניצחונות מול הפסד אחד בלבד (לרובין סודרלינג ב-2009) על החימר בפאריס. לשור ממאיורקה זוהי זכייה בגרנד סלאם 10 בקריירה המפוארת שלו והוא השתווה לביל טילדן האמריקני, כשכרגע רק בורג, רוד לייבר (שניהם עם 11), רוי אמרסון (12), פיט סמפארס (14) וכמובן פדרר (16) מקדימים אותו.

נדאל שיפר את המאזן שלו מול פדרר ל-17 ניצחונות לעומת 8 הפסדים, כשברולאן גארוס הספרדי מנצח בכל חמשת המפגשים, כשהשוויצרי זוכה בארבע מערכות בלבד מתוך 19. המפגש היום היה תשיעי בין השניים בטורנירי גרנד סלאם, כשרפא מנצח היום את השישי מביניהם. נדאל ייקח איתו הביתה לא פחות מ-1.120 מיליון יורו ו-2,000 נקודות דירוג, שישאירו אותו במקום הראשון בעולם. פדרר ייאלץ להסתפק ב-560 אלף יורו "בלבד" ו-1,200 נקודות דירוג.

נדאל סוגר עוד טורניר אדיר, בו הפסיד שתי מערכות בלבד (גם הן בסיבוב הראשון) וניצח את ג'ון איזנר, פאבלו אנדוחאר, אנטוניו וויץ', איבן ליוביצ'יץ', רובין סודרלינג, אנדי מארי וכמובן פדרר. גם השוויצרי יכול להיות יותר ממרוצה מהטורניר הנפלא שעבר. פדרר, שלא נחשב בכלל כפייבוריט לזכייה ערב הטורניר, כשכולם הימרו על דג'וקוביץ' ונדאל, סגר גרנד סלאם בו הפסיד מערכה אחת בלבד עד לגמר וגם היא מול דג'וקוביץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
יחפש את הגרנד סלאם ה-17 שלו בווימבלדון. פדרר/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה

פדרר פתח טוב ועלה ל-0:1. נדאל נקלע במשחקון הבא לפיגור 40:15, הצליח לחזור אך בסופו של דבר נשבר לאחר טעות לא מחויבת וזה 0:2 לפדרר. השוויצרי שמר בקלות על ההגשה גם במשחקון הבא ועלה ל-0:3 אחרי 13 דקות. נדאל נראה טוב יותר וצימק ל-1:3. המשחקון הבא היה של פדרר, שהצליח לשמור על ההגשה ולעלות ל-1:4.

השניים שמרו על ההגשה וזה 2:5 לפדרר. בשלב הזה הצליח השור ממאיורקה לשמור על ההגשה ובעזרת שבירה פשוט פנומנלית ושמירה על ההגשה שלו איזן ל-5:5. נדאל שוב התעלה, הציג טניס חלומי ועם שתי חבטות העברה ומשחק רשת שבר שוב ועלה ל-5:6. נדאל כבר פיגר 30:15 במשחקון הבא, אך חזר ובעזרת ווינר ענק זכה במערכה עם 5:7 אחרי 66 דקות.

מערכה שנייה

הספרדי פתח מצוין את המערכה השנייה והשיג שבירה במשחקון הראשון כדי לעלות ל-0:1 בזכות חבטת העברה מושלמת. נדאל שמר על השבירה עם משחקון מושלם וזה 0:2 ושבעה משחקונים רצופים לספרדי. פדרר עצר את המפולת עם אייס וצימק ל-1:2.

נדאל לא נבהל ושמר על ההגשה שלו בדרך ל-1:3. השניים המשיכו לשמור על ההגשות וזה 2:4 לנדאל. פדרר שמר על ההגשה שלו והצליח להשיג שבירה בזכות שתי טעויות לא מחויבות של הספרדי וזה 4:4. דווקא בשלב הזה הצליח השור ממאיורקה להשיג שבירה ולעלות ל-4:5. במצב של 40:40 במשחקון התחיל לרדת גשם והמשחק הופסק. אחרי שחודש, פדרר הצליח לשבור את המומנטום של הספרדי ולאזן ל-5:5. השניים שמרו על ההגשות והמערכה הלכה לשובר שוויון. שם הספרדי שוב גילה עליונות וניצח 3:7 כדי לזכות גם במערכה השנייה.

מערכה שלישית

שני הטניסאים הצליחו לשמור על ההגשות שלהם בתחילת המערכה, והמשחק עמד על 2:2. נדאל הצליח לשמור על ההגשה שלו ולעלות ל-2:3 במשחקון הבא. הספרדי הצליח להשיג במשחקון הבא שבירה על האפס ולעלות ל-2:4 ונראה שהוא בדרך הבטוחה לזכייה. אך פדרר גייס את כל 29 שנותיו והניסיון העשיר שלו, שבר בחזרה וזה 4:4. השניים שמרו על ההגשות שלהם וזה 5:5. דווקא בשלב הזה הצליח פדרר להתעלות ולשבור בדרך ל-5:7 במערכה.

מערכה רביעית

המערכה נפתחה בהגשות של נדאל, אך הוא כבר פיגר 40:0. הספרדי הצליח לחזור מקבר נוסף ועלה ל-0:1. השניים שמרו על ההגשה וזה 1:2. דווקא בשלב הזה פדרר נראה לא טוב ונשבר שוב וזה 1:3 לספרדי, שגם שמר על ההגשה שלו בדרך ל-1:4. נדאל הצליח להשיג שבירה נוספת וזכה במערכה עם 1:6 ענק.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Clive Brunskill, GettyImages
תואר גרנד סלאם 10 בקריירה. נדאל/GettyImages, Clive Brunskill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully