וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: כשהרוח נחה על פדרר

השוויצרי נקם ברובין סודרלינג עם 4:6, 4:6, 5:7 תחת רוחות כבדות ויפגוש בחצי הגמר את דג'וקוביץ', שגבר בקלות על מונפיס

אחרי תשעה ימים באליפות ארצות הברית, אפשר לומר בוודאות שעכשיו נגמרים המשחקים ומכאן רק הגדולים באמת ימשיכו קדימה. אמש (רביעי) נפתח שלב רבע הגמר בטורניר הגברים, כשדווקא המשחק שסגר את היום באצטדיון ארתור אש נשא את מרבית העניין. רוג'ר פדרר נקם ברובין סודרלינג השבדי עם 4:6, 4:6, 5:7 וקיפץ לחצי הגמר, שם הוא יפגוש בנובאק דג'וקוביץ' (3), שהמשיך את כושרו האדיר עם 6:7, 2:6 1:6 מרשים על גאל מונפיס (17).

בנשים, הוציאה ורה זבונרבה המצוינת (7) את יום המשחקים לדרך עם ניצחון קשה 3:6, 5:7 על קאיה קאנפי (31), אלא שבחצי הגמר היא תפגוש את קרוליין ווזניאקי (1), שהרשימה מאוד מול מריה שראפובה בשמינית הגמר, וגברה הלילה על דומיניקה סיבולקובה הסלובקית, 5:7, 2:6 בערב שעמד כולו בסימן מזג אוויר הפכפך למדי.

גברים: הנקמה של רוג'ר

ברולאן גארוס השנה רובין סודרלינג שבר רצף של 12 הפסדים רצופים מול רוג'ר פדרר. הלילה קיווה השבדי ללכת בעקבות שבדים קודמים שזכו בגרנד סלאם כמו ביורן בורג, מאטס ווילאנדר וסטפן אדברג, אך הפעם זה כבר היה הרבה יותר קשה. 18 אייסים של פדרר עזרו לו לנצח 4:6, 4:6, 5:7 מוחץ, והנקמה בהחלט הוגשה קרה.

בכלל, מזג האוויר הלילה נע בין חום גדול - 38 מעלות, ליתר דיוק - ובין רוחות חזקות. "לא היה לי קל. היה קר, הרוח היתה חזקה - זה הרגיש כאילו היא נושבת בתוך האוזניים", אמר פדרר לאחר הניצחון. "כבר שיחקתי ברוח חזקה. מה שתזרקו לי, אני אתמודד עם זה".

בחצי הגמר יפגוש השוויצרי הנהדר את נובאק דג'וקוביץ', שהבטיח הלילה השתתפות רביעית ברציפות בשלב ארבעת האחרונים של הטורניר, אחרי 6:7, 2:6 1:6 נוח למדי על גאל מונפיס. עם 38 ווינרים לעומת 17 של הצרפתי, זה באמת לא היה כוחות. "אני מרוצה שהשתמשתי בנסיון שלי נגד תנאי מזג האוויר האלה", אמר המדורג שלישי בטורניר בסיום.

פדרר ודג'וקוביץ' נפגשו בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2007, וכן בחצי הגמר בשנה שעברה. בשני המקרים הללו ידו של השוויצרי היתה על העליונה. מה היה הפעם? דג'וקוביץ' אופטימי: "לעולם אי אפשר לדעת מה יקרה. שלושת ההפסדים הרצופים שלי לרוג'ר היו צמודים למדי, ואני לא רוצה לחשוב עליהם. בכל שנה אני עולה כדי לנצח".

נשים: ווזניאקי וזבונרבה ממשיכות בדהירה

בניגוד לגברים, שם הזוכה מאשתקד חואן מרטין דל פוטרו אפילו לא השתתף בטורניר עקב פציעה השנה, בנשים אנחנו עדיין יכולים לקבל את שיחזור הגמר מהשנה שעברה. קרוליין ווזניאקי, שהפסידה אשתקד לקים קלייסטרס ומדורגת ראשונה באליפות, המשיכה בכושרה המצוין כאשר גברה על דומיניקה סיבולקובה הסלובקית 2:6, 5:7, אותה ניצחה בכל פעם שנפגשו מאז 2007.

היה זה המבחן הכי גדול עד כה של הדנית הנפלאה בטורניר - מול הרוחות החזקות וסיבולוקובה הנחושה, אחת מהפתעות הטורניר עד כה. עם זאת, הסלובקית הלא יציבה ביצעה 43 טעויות בלתי מחויבות (לעומת 18 של ווזניאקי), וכך באמת קשה לנצח. "אלה היו התנאים הכי קשים בהם שיחקתי", אמרה סיבולקובה בסיום.

בחצי הגמר תפגוש ווזניאקי את ורה זבונרבה, שהמשיכה בשנה הנהדרת שלה כשהעפילה לראשונה לחצי הגמר בפלשינג מדו עם ניצחון 3:6, 5:7 על קאיה קאנפי. הרוסיה המדורגת שביעית, שרשמה את הישגה הטוב בקריירה בווימבלדון שם נעצרה רק בגמר, לא הציגה את משחקה הטוב ביותר, אבל נעזרה ביום מפוזר של האסטונית שביצעה לא פחות מ-60 טעויות בלתי מחויבות.

זבונרבה, שחגגה אתמול את יום הולדתה ה-26, נזקקה ל-41 דקות כדי לזכות במערכה הראשונה 3:6, אבל נגררה לקרב מתיש מול העוצמות של קאנפי במערכה השנייה, בה עשתה המדורגת 31 סימנים של קאמבק, אבל בסופו של דבר הטעויות הרבות היו בעוכריה, וזבונרבה חילצה את הניצחון למרות שרשמה 10 ווינרים בלבד במהלך המשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully