וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: ורדאסקו ונדאל ברבע הגמר

ערב ספרדי נהדר בניו יורק: ורדאסקו גבר על פרר אחרי קאמבק מרשים, נדאל טייל מול לופז. ונוס וקלייסטרס כבר בחצי הגמר

סטניסלס ואווינקה הוכיח הלילה (רביעי) שהוא נמצא בכושר מצוין, כשהעפיל לרבע הגמר אליפות ארה"ב (לראשונה בחייו ברבע גמר גראנד סלאם), לאחר שגבר במותחן מרתק בחמש מערכות על סם קווארי 6:7, 7:6, 5:7, 6:4, 4:6.

ואווינקה הדיח את האמריקאי האחרון בטורניר בסבב הגברים, למרבה האכזבה של הצופים המקומיים, אבל גם הם עמדו על רגליהם והריעו בסיום המשחק לטניסאי השוויצרי (25 בטורניר), שהציג משחק מצוין והוכיח הרבה אופי במערכה החמישית, במשחק שנמשך ארבע שעות ו-28 דקות. כבר בשובר השוויון הראשון, שהסתיים ב-9:11 לזכות ואווינקה, הקהל הריח שעומד להיות פה קרב, ואכן שני הטניסאים סיפקו התמודדות איכותית, מלאת תהפוכות ודרמות. ואווינקה, שכבר הדיח את מארי בסיבוב הקודם, יפגוש ברבע הגמר את מיכאיל יוז'ני.

במשחק שפתח את יום המשחקים העפיל יוז'ני לרבע הגמר, אחרי שגבר על טומי רוברדו. למרות הפייט שנתן היריב הספרדי, יוז'ני התגבר עליו יחסית בקלות. זה התחיל עם 5:7 אחרי שבירה שהשיג יוז'ני לקראת סיום המערכה, זה המשיך עם 2:6 בזכות שתי שבירות של הרוסי, אבל במערכה השלישית הצליח רוברדו לחזור בזמן שיוז'ני פספס את כל ארבע נקודות השבירה שהיו לו בדרך ל-4:6. במערכה הרביעית יוז'ני כבר לא לקח סיכונים והשתלט על העניינים במהרה כדי לסגור סיפור עם 4:6. יוז'ני, שניצח גם במפגש האחרון מול רוברדו לפני ארבע שנים, ינסה לקבל ביטחון מהניצחון הזה כדי לפחות להשוות את שיאו בטורניר - חצי גמר ב-2006.

ורדאסקו מחכה לנדאל

בינתיים לרפאל נדאל אין שום בעיה להתמודד עם הציפיות העצומות ממנו. כשהוא יודע שיש בכוחו לזכות בפעם הראשונה באליפות ארצות הברית הפתוחה ולהשלים זכייה שלישית רצופה בטורניר גרנד סלאם. נדאל, שעדיין לא איבד מערכה בטורניר, עשה את זה חלק גם הלילה בדרבי הספרדי מול פליסיאנו לופז. זה לקח לו 128 דקות לנצח 3:6, 4:6, 4:6, תוך שהוא נעזר בתשעה אסים ו-30 ווינרים. לופז, שגבר על נדאל בקווינס, ביצע 41 טעויות לא מחויבות וסיים את דרכו.

המשחק המרתק של הלילה היה הדרבי הספרדי בין דויד פרר לפרננדו ורדאסקו. האחרון נוצח בשתי המערכות הראשונות 7:5, 7:6, אבל הפגין רוח לחימה וטניס איכותי ובפעם השנייה בקריירה שלו, חזר מפיגור 2:0 לניצחון במשחק. ורדאסקו ניצח 3:6, 3:6 לפני שנקלע שוב לפיגור 4:2 במערכה החמישית ו-4:1 בשובר השוויון, אבל ביום כזה, שום דבר לא הצליח לעצור את ורדאסקו, שיפגוש ברבע הגמר את רפאל נדאל, ברבע הגמר הספרדי הראשון בהיסטוריה של אליפות ארצות הברית.

ונוס וקלייסטרס ייפגשו

אצל הנשים התחיל כבר שלב רבע הגמר כשההצגה המרכזית הייתה המפגש בין ונוס וויליאמס (3) לאלופת צרפת פרנצ'סקה סקיאבונה (6). שתי הטניסאיות נאלצו להתמודד עם תנאי מזג אוויר קשים מאוד ורוח חזקה, כשהאמריקנית אפילו מבצעת 33 טעויות בלתי מחויבות ותשע טעויות כפולות, אך למרות אלה היא הצליחה לנצח 6:7, 4:6 ולהבטיח את מקומה בחצי הגמר, לראשונה מאז 2007 וחצי גמר בטורניר גרנד סלאם מאז ווימבלדון 2009. אגב, השתיים היו שתי הטניסאיות המבוגרות ביותר שהגיעו לרבע הגמר וגם השתיים היחידות בנות 30 או יותר.

ונוס וויליאמס תיתקל בחצי הגמר במשוכה גבוהה במיוחד, בדמותה של אלופת השנה שעברה, שנראית גם עכשיו בכושר פנטסטי, קים קלייסטרס. הבלגית ניצחה הלילה 4:6, 7:5, 3:6 את סמנתה סטוסור האוסטרלית. גם במשחק המוקדם הרוח שיחקה תפקיד מרכזי כשהשתיים שברו ונשברו לא פחות מאשר 15 פעמים במהלך המשחק, ביצעו 79 טעויות לא מחויבות וזכו בפחות מ-40 אחוז מההגשות שלהן כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully