וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליגר וסלע סגני אלופי אירופה ב-470

6.9.2010 / 16:34

צמד השייטים סיים במקום השני בשיוט המדליות באיסטנבול, ורשם את ההישג הטוב ביותר שלו. סלע: "אנחנו שייכים לצמרת"

הישג נפלא לגידי קליגר וערן סלע: צמד השייטים הישראלי סיים את אליפות אירופה בשייט למפרשיות מדגם 470 עם מדליית הכסף והוכתר היום (שני) כסגני אלופי אירופה. מדובר בתחרות החשובה האחרונה לשנת 2010, וההישג הזה כמובן מעודד לקראת האולימפיאדה בעוד שנתיים בלונדון.

קליגר וסלע הגיעו לשיוט המדליות מהמקום השני, כשהם ידעו שבמידה והם יסיימו ראשונים, הם יזכו להיות מוכתרים כאלופי אירופה. אלא שהשניים הגיעו למקום השני ולא הצליחו לנצח את הצמד היווני שהתחרה מולם, פנאגיוטיס מנטיס ופאבלוס קגיאליס, שקפצו מהמקום השלישי לפסגה בדרך למדליית הזהב. הפער בין היוונים לצמד הישראלי עמד על שתי נקודות שליליות בלבד.

כמובן שמדובר בהישג הטוב ביותר של הצמד הישראלי מאז שהתחבר בדצמבר 2009. כזכור, באותה שנה קליגר וסלע התחילו בדרך חדשה אחרי שקליגר נפרד משותפו אודי גל לאחר שנים רבות של הצלחות ואילו סלע סיים גם הוא שותפות עם יוגב יוסף.

כל אחד מהצמד יזכה במענק בגובה 26,250 ש"ח מטעם הוועד האולימפי, כאשר המאמן אילן תשתש יקבל 17,500 ש"ח. ההישג הזה מצטרף להישגים הרבים שאליהם הגיעו השייטים הישראלים במהלך 2010. כזכור, שחר צוברי זכה באליפות אירופה בגלשני רוח מדגם ניל פרייד, ונמרוד משיח סיים בסוף השבוע האחרון עם מדליית הארד באליפות העולם, שנתיים לאחר שסיים במקום השני. גם בגיל הנוער נרשם הישג מצוין בחודש שעבר כשמעיין פריח גרף את מדליית הזהב באולימפיאדת הנוער.

סלע: "זה אושר גדול"

סלע אמר מיד אחרי הזכייה: "אושר גדול. מדליה ראשונה שלי באליפות יבשתית. התחרות הקשה התנהלה בתנאים מגוונים של רוחות חלשות מאוד מחד וחזקות של כ-25 קשר מנגד, הוכיחה שאנחנו מסוגלים לעשות תוצאות בכל תנאי מזג אוויר. אומנם יש עוד שנתיים עד לונדון, אבל זה לא הרבה זמן וכל תחרות כזו מראה לנו שאנחנו שייכים לצמרת".

גור שטיינברג, מנהל ההכנות האולימפיות באיגוד השייט, אמר לוואלה! ספורט לאחר ההישג: "קליגר וסלע הגיעו להזדמנות השנייה שהייתה להם אחרי אליפות העולם והוכיחו לאורך כל התחרות יכולת גבטהה עם הרבה יציבות. השיוט של היום היה מרשים במיוחד בגלל הרוח החזקה שהייתה היום, וזה היה שיוט כמעט מושלם".

על הציפיות הרבות מהצמד הישראלי, אמר שטיינברג: "לי היום ברור אחרי שראיתי את השיוט הזה שהם יודעים לעמוד בלחץ. הייתה היום צפיפות מדהימה בצמרת, כששישה היו יכולים לסיים במקום הראשון ולזכות בתחרות. כשראיתי שהם מצליחים בתנאים האלה, שהם קשים להם וללא יתרון על פני המתחרים, זה בעצם שם חותמת שהם ראויים וטובים. אני שמח שאנחנו עושים איתם את ההכנות האולימפיות".

סלע ינחת בארץ ביום שלישי ב-14:15, ואילו קליגר ומאמנם, אילן תשתש ינחתו בלילה בגלל בעיות שנוצרו עם מכולת הציוד שלהם. נכון לעכשיו, בגלל נחיתתם המאוחרת של קליגר ותשתש, טקס קבלת הפנים בוועד האולימפי צפוי, ככל הנראה, להתקיים ביום רביעי ב-10:00 במשרדי הוועד האולימפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully