וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: פדרר טייל לרבע הגמר, מארי הודח

השוויצרי ניצח 3:6, 6:7, 2:6 את בן ארצו ואווינקה ויפגוש את סודרלינג לשחזור הגמר מהשנה שעברה. ניצחונות לישראלים בזוגות

השבוע השני של טורניר הרולאן גארוס נפתח היום (ראשון) עם החצי הראשון של משחקי שמינית הגמר ועם הפתעה גדולה כשונוס וויליאמס השניה בעולם הפסידה 6:4, 6:3 לנדיה פטרובה (20). היום נפתח עם הבונבון של השלמת המערכה המכרעת במשחק בין ז'סטין הנין למריה שראפובה במסגרת הסיבוב השלישי. בסופו של דבר מעריציה של שראפובה ייאלצו שוב להתאכזב, לאחר שנכנעה לבלגית 6:2, 3:6, 6:3 אחרי שעתיים ו-10 דקות, בקרב איכותי בין שתי המדורגות מספר 1 בעולם לשעבר.

רוג'ר פדרר כבר עשה את העבודה והעפיל לרבע הגמר עם 3:6, 6:7, 2:6 על בן ארצו סטניסלס ואווינקה. השוויצרי יפגוש ברבע הגמר את רובין סודרלינג, שניצח 4:6, 4:6, 2:6 את מרין סיליץ', לשחזור הגמר מהשנה שעברה. ג'ו ווילפריד צונגה המקומי איכזב את הקהל שלו כשפרש מול מיכאיל יוז'ני בפיגור 6:2, בטענה של כאבי גב. בהמשך, הפסיד אנדי מארי 6:4, 7:5, 6:3 לתומאס ברדיך הצ'כי המצוין, במשחק שנפסק בשל גשמים שירדו בפריז. לברדיך בן ה-24 זה יהיה רבע גמר גרנד סלאם שני בלבד בקריירה.

שחר פאר תשחק בשמינית הגמר רק ביום שני, אבל היום היא התחממה בסיבוב השני של טורניר הזוגות לנשים. פאר ומוניקה ניקולסקו הרומניה ניצחו את הצמד המדורגות 8 בטורניר, אליסה קלייבנובה הרוסיה ופרנצ'סקה סקיאבונה האיטלקיה, בתוצאה 2:6, 6:7. הנציג הישראלי השני שנותר בטורניר, אנדי רם, ישחק בסיבוב השלישי של טורניר הזוגות לגברים. רם וג'וליאן נול האוסטרי ניצחו את צמד הספרדים, ניקולס אלמגרו וסנטיאגו ונטורה, 6:7, 2:6.

גברים: פדרר עם עוד ניצחון בדרבי

רוג'ר פדרר, אלוף הרולאן גארוס והטניסאי המדורג 1 בעולם, עדיין לא הפסיד מערכה בטורניר. הנתון הזה נותר ללא שינוי גם אחרי שמינית הגמר, בו ניצח 3:6, 6:7, 2:6 את בן ארצו סטניסלס ואווינקה (24 בעולם), שריסק את המסגרת של המחבט שלו מרוב עצבים. לפדרר, ששיתף פעולה ואף זכה עם ואווינקה במדלית הזהב בבייג'ין 2008, זהו ניצחון חמישי בשישה מפגשים עם בן ארצו. פדרר נראה טוב, חבט 38 ווינרים וזכה ב-73 אחוזים מהנקודות, בהן הכניס את ההגשה הראשונה.

פדרר סירב להתרגש מהטורניר החלק שיש לו עד כה: "יכולתי להפסיד מערכה לפאלה בסיבוב השני וגם היום לא הייתי רחוק מלהפסיד את המערכה השנייה. לעולם אי אפשר לדעת. אני שמח עם ההתקדמות שלי בטורניר, אני משחק טוב, מגיש טוב וזז טוב. אני מקווה שזה ימשיך כך".

עכשיו פדרר יפגוש ברבע הגמר את רובין סודרלינג השבדי (5 בטורניר) לשחזור של הגמר מהשנה שעברה. סודרלינג ניצח בשמינית הגמר 4:6, 4:6, 2:6 את מרין סיליץ' הקרואטי, שהגיע עד לחצי הגמר בגרנד סלאם הפותח של העונה במלבורן.

במשחק שסגר את היום באצטדיון המרכזי התאכזב הקהל המקומי, כשצפה בנציג האחרון שלו בטורניר, ג'ו ווילפריד צונגה (8 בטורניר). צונגה ניסה להגיע לראשונה בקריירה לרבע הגמר של הטורניר מול מיכאיל יוז'ני הרוסי (11 בטורניר), אך הפסיד לו את המערכה הראשונה 6:2 ופרש לאחר מכן בשל כאבי גב.

אנדי מארי שוב איכזב את מעריציו כשהפסיד 6:4, 7:5, 6:3 לתומאס ברדיך הצ'כי, במשחק שחתם את משחקי היום והופסק במהלכו בשל גשמים שירדו בפריז. ברדיך בן ה-24 העפיל לרבע גמר גרנד סלאם שני בקריירה שלו וראשון מזה שלוש שנים, אז היה זה בטורניר ווימבלדון.

נשים: הנין הדיחה את שראפובה

ההפתעה הגדולה של משחקי היום הגיעה מאצטדיון פיליפ שארטייה, כשנדיה פטרובה, המדורגת במקום ה-20 בעולם, ניצחה 4:6, 3:6 את ונוס וויליאמס האמריקאית, שמדורגת במקום השני בעולם. עבור הרוסיה, זהו ניצחון ראשון אי פעם על ונוס, שמגיע לאחר ארבעה הפסדים בארבעה מפגשים עם האמריקאית. פטרובה תפגוש בסיבוב הבא לדרבי רוסי את אלנה דמנטייבה, שהייתה הראשונה להבטיח את מקומה ברבע הגמר.

"היה לי יום כזה, שאם ניסיתי להכות כדור אלכסוני אז הוא יצא לי לאורך הקו", אמרה וויליאמס המאוכזבת, "כרגע, אני רק רוצה לעשות את המיטב בזוגות עם אחותי ואחר כך להתחיל להתכונן לווימבלדון". המדורגת 2 בעולם התייחסה גם ליריבה שלה: "היא הייתה מעט יותר יציבה ממני, אבל אני לא חושבת שהיא עשתה משהו מיוחד".

דמנטייבה (5 בטורניר), שגברה 1:6, 3:6 על שאנל שיפרס ב-74 דקות. הדרום אפריקאית, המדורגת 131 בעולם, הייתה הטניסאית המפתיעה של השלב הזה, אך היא לא הצליחה להתגבר על דמנטייבה, על אף שהרוסייה שוב התקשתה במכות ההגשה וסיימה עם 7 שגיאות כפולות.

למרות שמשחקי שמינית הגמר לנשים יצאו היום לדרך, את עיקר תשומת הלב תפסו ביום השני ברציפות ז'סטין הנין ומריה שראפובה. השתיים התמודדו היום במערכה שלישית ומכרעת של המשחק במסגרת הסיבוב השלישי, שנדחה בגלל החשכה, ומי שהצליחה להשלים את הניצחון בסופו של דבר הייתה הנין המצוינת, שידעה לשמור על קור רוח ברגעי האמת ורשמה ניצחון 2:6, 6:3, 3:6.

שראפובה (13 בעולם, 12 בטורניר) פתחה טוב יותר את הקרב על המערכה השלישית, והשיגה שבירה מהירה בדרך ליתרון 0:2 מהיר ואף 40:0 על הסרבים של הנין. אבל משם הבלגית (23 בעולם, 22 בטורניר) הזכירה מדוע היא זכתה בעבר ארבע פעמים בטורניר החימר היוקרתי, כשהתאוששה בצורה מרשימה, השתלטה על המשחק ועלתה ליתרון 2:4. שראפובה לא ויתרה והשיגה שבירה כדי לצמק ל-4:3, אך שוב לא הצליחה לנצל את ההזדמנויות שלה, איבדה את ההגשה שלה ל-5:3 לבלגית, ומשם הנין לא התבלבלה, שמרה על קור הרוח והשלימה ניצחון 3:6, 6:2, 3:6 תוך שעתיים ו-10 דקות. הנין תפגוש בשמינית הגמר את סמנתה סטוסור האוסטרלית (7 בטורניר).

פרנצ'סקה סקיאבונה, האיטלקייה הוותיקה, הצליחה להעפיל לראשונה זה תשע שנים לרבע הגמר לאחר שגברה 4:6, 4:6 על מריה קירילנקו (30 בטורניר) בשמינית. סקיאבונה, המדורגת 17 בטורניר, נאבקה ארוכות בקירילנקו (שהדיחה את האלופה מאשתקד סבטלנה קוזנצובה) במשך שעה ו-51 דקות, אך הצליחה להבטיח את מקומה בין שמונה האחרונות.

ברבע הגמר היא תפגוש את קרוליין ווז'ניאקי, שניצחה 6:7, 7:6, 2:6 את פלאביה פנטה (14 בטורניר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully