וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: ספרד שוב על הסוס

מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות עלתה ל-1:2 על שוויץ, צ'כיה, צרפת וקרואטיה עלו לרבע הגמר. ארה"ב צימצמה ל-2:1 בסרביה

ללא רוג'ר פדרר, רפאל נדאל, פרננדו ורדאסקו, ניקולאי דוידנקו, חואן מרטין דל פוטרו ואנדי רודיק, שנעדרו איש איש מסיבותיו, שוחקו היום (שבת) משחקי הזוגות בסיבוב הראשון של גביע דייויס עם כמה משחקים מרתקים, שמבטיחים רבות לקראת המשך המפגשים גם מחר.

במפגש המרכזי עלתה ספרד ליתרון 1:2 על שוויץ, אחרי ניצחון של גראנולר ורוברדו על אלגרו ו-ואוינקה. צ'כיה וקרואטיה היו הנבחרות הראשונות שעלו לרבע הגמר אחרי 0:3 קליל על בלגיה ואקוואדור בהתאמה. גם צרפת הבטיחה את עלייתה לשלב הבא עם 0:3 על גרמניה. סרביה ניצלה את החסרונות בסגל האמריקאי כדי להוביל 0:2, אך בוב בראיין וג'ון אייסנר הצליחו לצמצם ל-1:2. ארגנטינה מובילה 1:2 בשבדיה, אחרי ניצחון במשחק הזוגות עם דויד נלבנדיאן המתקאמבק. הודו צימצמה מול רוסיה ל-1:2 אחרי משחק הזוגות.

ספרד - שוויץ 1:2

כשנשלפו השמות של שתי הנבחרות בהגרלת הסיבוב הראשון של גביע דייויס, פינטזו כולם על המפגש בין נדאל לפדרר, אבל השניים, שהבטיחו להיות כשירים להתמודדות, לא עמדו במילה ולא הגיעו לייצג את נבחרותיהם. ספרד, שהתרגלה כבר לנצח בלי הסופרסטאר שלה בשנתיים האחרונות, נראית בדרך הנכונה לנצח גם הפעם כשהיא מובילה 1:2 אחרי יום המשחקים השני וזקוקה לניצחון אחד ביום המשחקים השלישי כדי להעפיל לרבע הגמר.

מארסל גרנולר וטומי רוברדו נתנו אוויר לנשימה לנבחרת החלומות של אלברט קוסטה כשניצחו 6:7, 2:6, 6:4, 4:6 את סטניסלס ואוינקה ו-איבס אלגרו, במשחק שנארך קרוב לשלוש שעות על החימר שהספרדים כל כך אוהבים.

כזכור, אתמול אותו ואוינקה, המדורג 19 בעולם, השתיק את הקהל הספרדי אחרי המשחק הראשון במפגש, כשרשם ניצחון ענק 6:3, 4:6, 3:6, 7:5, 3:6 על ניקולס אלמגרו המקומי (40 בעולם), אחרי ארבע שעות מותחות עצבים. למזלם של הספרדים דויד פרר (16 בעולם) לא התרגש מהפיגור במפגש ודאג לעניניים במשחק השני מול מרקו צ'יונדלי (56 בעולם) עם ניצחון חלק 2:6, 6:7, 1:6 שקבע 1:1 בסיום היום.

סרביה - ארה"ב 1:2

המפגש הראשון בין שתי הנבחרות נערך באולם בבלגרד לעיניי קרוב ל-20 אלף צופים על משטח חימר. הסרבים, שהודחו בסיבוב הראשון אשתקד על ידי ספרד, הגיעו בסגל החזק ביותר שיש להם עם נובאק דג'וקוביץ' השני בעולם ו-ויקטור טרויצקי (35) במשחקי היחידים והצמד ננאד זימוניץ' (המדורג ראשון בעולם בזוגות) ו-יאנקו טיפסרביץ' במשחק הזוגות.

בצד השני, בהיעדרם של אנדי רודיק וג'יימס בלייק, נאלץ פטריק מקנרו להסתדר עם סגל חסר. את הנבחרת שזכתה 32 פעמים בגביע דייויס מייצגים ג'ון אייסנר, שעלה לאחרונה למקום ה-20 בעולם, אך בהופעת הבכורה שלו במדים הלאומיים הפסיד במשחק הפתיחה 7:6, 6:7, 7:5, 6:4 לטרויצקי, והותיר לסם קוורי, שמדורג במקום ה-22, אך גם סובל מחסור ניסיון במסגרת הבינלאומית ושיחק רק שני משחקים בדייויס וגם בהם הפסיד, את המשימה כפויית הטובה להיאבק בדג'וקוביץ' בניסיון נואש לאזן את המפגש. הסרבי ניצח די בקלות 2:6, 6:7, 6:2, 3:6 והעלה את הנבחרת שלו ל-0:2 נוח. במשחק הזוגות הצליחה ארצות הברית להשיג את הנקודה הראשונה שלה למרות היעדרותו של מייק בראיין, כשאחיו בוב וג'ון אייסנר מנצחים 6:7, 7:5, 6:7, 3:6 את ננאד זימוניץ' ויאנקו טיפסארביץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צרפת - גרמניה 0:3

המפגש בעל ההיסטוריה המרשימה ביותר נערך באולם פאלאס דה ספורט בטולון על משטח קשה. שתי הנבחרות נפגשו לראשונה כבר לפני קרוב למאה שנה ב-1913, התמודדות בה ניצחו הגרמנים. מאז אותו מפגש, הצרפתים שיפרו את המאזן מול הגרמנים לחמישה ניצחונות מול שני הפסדים בלבד, וגם הפעם הצליחו לנצח ואפילו די בקלות.

גאל מונפיס (15 בעולם) פתח את החגיגה הצרפתית כשהתגבר אחרי קרב עיקש על הגרמני הבכיר פיליפ קולשרייבר (30 בעולם) בתוצאה 1:6, 4:6, 6:7, ולאחר מכן שילהב ג'ו ווילפריד צונגה, המדורג 11 בעולם, את האוהדים המקומיים כשלא נבהל מקאמבק של בנג'מין בקר (39 בעולם) במערכה הרביעית וניצח 3:6, 2:6, 7:6, 3:6. הסיפור נגמר כבר בשבת במשחק הזוגות כשג'וליאן בנטו ומיכאל לודרה ניצחו 1:6, 4:6, 6:1, 5:7 את כריסטופר קאס ופיליפ קולשרייבר.

שבדיה - ארגנטינה 2:1

שבדיה, שהודחה בסיבוב הראשון על ידי ישראל בשנה שעברה, תנסה לשפר את הישגיה מול ארגנטינה הפצועה והחסרה על המשטח הקשה באולם קונג'יגלה טניסהאלן בשטוקהולם. הנבחרת האורחת מוליכה 1:2 אחרי יום המשחקים השני בזכות קאמבק גדול של דויד נלבנדיאן, שחזר מפציעה ארוכה כדי לנצח את משחק הזוגות. הארגנטינאי בן ה-28, שהידרדר עד למקום ה-140 בעולם, חבר להוראסיו סבאלוס והצמד הביס 2:6, 6:7, 6:7 את רוברט לינשטט ורובין סודרלינג, כדי להשאיר סיכוי גדול לארגנטינאים לקראת יום המשחקים האחרון.

כזכור, אתמול חזר רובין סודרלינג למדי נבחרתו ולא ספר את אדוארדו שוואנק האורח במשחק הראשון עם ניצחון 1:6, 6:7, 5:7 תוך שעתיים וחצי. הארגנטינאים, שחסרים את חואן מרטין דל פוטרו וחואן מונאקו, קיוו לראות את דויד נלבנדיאן, שחזר רק לפני שבועיים מפציעה ארוכה, עולה לשחק ברגע האחרון, אבל הסתפקו בלאונרדו מאייר שעשה את העבודה מול יואכים יוהנסון השבדי, ניצח 7:5, 3:6, 5:7, 4:6 אחרי שהפסיד במערכה הראשונה ואיזן את המפגש.

בלגיה - צ'כיה 3:0

המפגש ממנו תגיע היריבה של המנצחת בין ישראל לצ'ילה אותת במהירות שמדובר באחד העימותים החד צדדיים של הסיבוב הראשון, כשהפיינליסטית מאשתקד עלתה ליתרון 0:2 בקלות יחסית מול המארחים הבלגים, שגם החימר באולם אקספודרום לא עזר להם כדי לפחות להקשות על שני המחבטים הבכירים של הצ'כים.

תומאס ברדיך עלה ראשון למשחק לא קל על הנייר מול אוליבייה רוקוס המוכשר, אותו ניפנף בקלות עם 3:6, 0:6, 4:6 בתוך שעתיים וחצי, ואם הבלגים ייחלו למשחק צמוד יותר בהמשך כשראדק סטפאנק פגש את שאבייר מאליס, הפעם זה נגמר אפילו מהר יותר, אחרי שעתיים ורבע, כשהצ'כי המנוסה ניצח 2:6, 4:6, 6:7 ונתן לנבחרתו מקדמה עצומה לקראת ההמשך.

בזוגות, דרסו ברדיך וסטפאנק את רוקוס ודארסיה 6:7, 0:6, 3:6, בדרך לרבע הגמר.

קרואטיה - אקוואדור 0:3

הנבחרת הבלקנית טיילה ל-0:3 מול הדרום אמריקאים באולם בעיר וראזדין עם צמד הנפילים, מארין סיליץ' התשיעי בעולם שמתנשא לגובה של 1.98 מטרים ואיבו קרלוביץ' שמתנשא לגובה של 2.08 ומדורג 29. הקרואטים רחוקים עכשיו רק שלב אחד משחזור ההישג מאשתקד, אז העפילו לחצי הגמר עם ניצחונות מרשימים על צ'ילה וארצות הברית. הפתיחה לא בישרה טובות עבורם כשקרלוביץ' התקשה מול ניקולס לאפנטי (94 בעולם), אבל הצליח לנצח בסופו של דבר 2:6, 7:5, 7:6, 3:6, 4:6. לאחר מכן שיפר סיליץ' את מצב הרוח ביציעים עם 4:6, 3:6, 3:6 קליל על ג'ובאני לאפנטי (222 בעולם). גם במשחק הזוגות לא התקשו הקרואטים כשסיליץ' וקרלוביץ' ניצחו 6:7, 3:6, 5:7 את האחים לפאנטי בדרך לרבע הגמר.

רוסיה - הודו 1:2

הנבחרת של שמיל טרפישב, שגם היא הודחה על ידי ישראל אשתקד, לא נתקלה בקשיים מול האורחים מהודו, שציינו את הופעתם הראשונה בבית העליון מאז 1998. עבור הרוסים מדובר במפגש הדייויס הראשון ללא מראט סאפין מאז פרישתו בדצמבר אשתקד, והם נאלצו להסתדר גם ללא ניקולאי דוידנקו הפצוע, אבל אחרי שאיגור קוניצין התגבר על הפתעה פוטנציאלית של סומדב דוברימאן וניצחה 7:6, 6:7, 3:6, 4:6, עלה מיכאיל יוז'ני למשחק השני וקרע את רוהאן בופאנה 4:6, 2:6, 3:6.

במשחק הזוגות הצליחו, כצפוי, להתאושש ההודים ולהשיג ניצחון ראשון כשמאחש בופאטי ולאנדר פאאס הביסו 3:6, 2:6, 2:6 את איגור קוניצין ותימוראז גבאשוילי בקלילות וצימצמו את התוצאה ל-1:2 לרוסים. מחר (ראשון) צפוי מיכאיל יוז'ני לגמור את הסיפור במשחק היחידים הראשון כשיפגוש את סומדב דווארמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully