וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע דייויס: ספרד עלתה ל-0:2 על צ'כיה

פרר רשם קאמבק אדיר מול סטפאנק וניצח 6:1, 6:2, 4:6, 4:6, 6:8, אחרי שנדאל דרס את ברדיך 5:7, 0:6, 2:6 בפתיחה

גמר גביע דייויס בין ספרד לצ'כיה, אקורד הסיום של עונת הטניס, נפתח הערב (שישי) בברצלונה עם משחק אחד קצר וצפוי ואחד ארוך ודרמטי. במשחק הראשון של היום גבר רפאל נדאל 5:7, 0:6, 2:6 על תומאס ברדיך ונתן לספרדים יתרון 0:1, לאחר מכן נאבקו דויד פרר וראדק סטפאנק במשך למעלה מארבע ורבע שעות לפני שפרר התעלה וחזר מפיגור של שתי מערכות לניצחון הירואי 6:1, 6:2, 4:6, 4:6, 6:8.

מחר ינסה צמד הספרדי פרננדו ורדסקו ופליסיאנו לופז להכריע את ההתמודדות סופית במשחק הזוגות, מולם היו צפויים להתייצב סטפאנק וברדיך, אך בשל תשישותו של הראשון עשוי מומחה הזוגות הצ'כי לוקאס דלוהי להחליפו.

הגמר ה-98 במספר של המפעל היוקרתי הוא השביעי של הספרדים, שינסו להיות הראשונים שמגינים בהצלחה על התואר מאז ששבדיה עשתה זאת ב-1998. על הנייר לא הייתה צפויה לנו דרמה גדולה על החימר בפלאו סנט ג'ורדי בסוף השבוע הקרוב, מאחר וספרד הגיעה למפגש עם רצף של 17 ניצחונות ביתיים רצופים ו-19 ניצחונות רצופים על משטחי חימר, אבל הצ'כים העיקשים לא התכוונו לוותר.

אחרי שהפתיעו את צרפת בשמינית הגמר (2:3), את ארגנטינה ברבע הגמר (2:3) ודרסו את קרואטיה בחוץ בחצי הגמר (1:4), הם הולכים על כל הקופה. ספרד, לעומת זאת, עשתה את דרכה לגמר אחרי 1:4 על סרביה, 2:3 דרמטי על גרמניה וה-1:4 הזכור לנו על ישראל.

לספרדים יש עד כה שלוש זכיות בגביע הנחשק, הראשונה שבהן על אותו המגרש בו ייערך המפגש בברצלונה ב-2000, השנייה ב-2004 אז נערך הגמר בסביליה, והטרייה ביותר ב-2008, אז התעלו האדומים ללא רפאל נדאל הפצוע וניצחו בארגנטינה. מנגד הצ'כים לא ביקרו במעמד הגמר מאז 1980, אז הוליך איבן לנדל את צ'כוסלובקיה לתואר הראשון והיחיד שלה. גם מפגשי העבר הישירים בין השתיים מעניקים יתרון לספרד, שניצחה בשלושה מחמשת העימותים ביניהן כולל האחרון בשמינית הגמר ב-2004 אז כיכבו נדאל וטומי רוברדו אצל הספרדים.

רפאל נדאל - תומאס ברדיך 5:7, 0:6, 2:6

אוהדי הנבחרת האדומה חששו בשבוע האחרון מכושרו של נדאל, שנראה רחוק מכושרו הרגיל מאז חזרתו מהפציעה הטורדנית בשרירי הבטן, וסיים את טורניר המאסטרס בלונדון עם שלושה הפסדים כואבים. אך קוסטה נתן אמון במדורג שני בעולם ושיבץ אותו כמחבט הבכיר שלו.

תחת עננת החששות מבריאותו וכושרו עלה נדאל חד ומפוקס למשחק הראשון, והשיג שבירה זריזה בדרך ל-0:2, אבל ברדיך המוכשר לא נבהל וענה עם שבירה משלו ואיזן ל-2:2. השניים שמרו על הגשותיהם בהמשך המערכה לפני שנדאל העלה הילוך ברגע הנכון, שבר במשחקון ה-11 וסגר עניין עם 5:7 במערכה.

כאן יצאה לצ'כי הצעיר הרוח מהמפרשים, כשהבקהנד הבלתי נלאה של המדורג שני בעולם החזיר כל כדור וכדור, ועד מהרה המשחק הפך לחד צדדי. במערכה השנייה דרס נדאל את יריבו עם 0:6 מוחץ, ובמערכה השלישית הוא הסתפק ב-2:6 קל שנתן לספרד את הנקודה הראשונה בהתמודדות.

דויד פרר - ראדק סטפאנק 6:1, 6:2, 4:6, 4:6, 6:8

אחרי אנחת הרווחה של המשחק הראשון, התכוננו המקומיים לקרב האמיתי של היום, שהבטיח רבות ומיעט לקיים בפתיחה, בעיקר עבור הספרדים ביציעים. סטפאנק בן ה-31, שהעניק לצ'כים את הכרטיס לגמר בזכות קרב בלתי נשכח מול איבו קרלוביץ' בחצי הגמר מול קרואטיה שהסתיים רק ב-14:16 במערכה החמישית, הסתער על פרר הלא יציב ודרס אותו 1:6, 2:6 בשתי המערכות הראשונות.

רגע לפני שהקריסה הושלמה התעשת פרר במערכה השלישית, בה ייצב את ההגשה שלו והצליח לשבור לראשונה את ההגשות של סטפאנק ולנצח במערכה 4:6. ההתעוררות של המדורג 18 בעולם סחפה אחריה את הקהל שעשה את המוות לסטפאנק המנוסה, שהגיע להתמודדות ממרומי המקום ה-12 בעולם ובכושר שיא, אבל לא הייתה לו תשובה למומנטום של הספרדי.

במערכה הרביעית עשה סטפאנק את מירב הנזק לעצמו ובסדרה של טעויות לא מחויבות איפשר לפרר לנצח פעם נוספת 4:6, ובדו קרב המתיש של המערכה החמישית, שהתנהלה ללא שבירות ב-13 המשחקונים הראשונים, הייתה ידו של פרר על העליונה עם השבירה המיוחלת בנתנה לו יתרון 6:7, עליו הוא לא התכוון לוותר. במשחקון הבא הוא ניצח על האפס, ושלח את כל ברצלונה להתכונן לחגיגות שעשויות להיפתח כבר מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully