וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום אחרון ללנסקי בחצי הגמר

הישראלית רשמה 13:29 ש' ב-100 מ' משוכות. איגוד האתלטיקה דרש ממנצחת ה-800, להוכיח כי היא אישה

את עיקר ההישג שלה, קבעה אירנה לנסקי אתמול (שלישי), כשהעפילה לחצי הגמר ב-100 מטרים משוכות. לנסקי קבעה תוצאה של 13:18 שניות, שהספיק לה להיות בין 32 האצניות בחצי הגמר. הערב אם כן היה מעין בונוס עבור לנסקי, שלא היתה צפויה לעלות לגמר, והיא סיימה במקום האחרון בחצי הגמר, עם תוצאה של 13:29 שניות.

בגמר עצמו ניצחה בריג'יט פוסטר-הילטון הג'מייקנית, עם זמן של 12.51, תוך שהיא מקדימה בשלוש מאיות את פרסיליה לופס-שליפ הקנדית, שחגגה אף היא, ובארבע מאיות את דלורין אניס-לונסון, ג'מייקנית נוספת.

מיד לאחר הריצה של לנסקי עלה אחד, יוסאין בולט אל המסלול, כדי לחתום כרטיס בדרך לגמר ב-200 המטרים. כמו בשאר מקצי המוקדמות שלו, בולט שייט בקלילות בין שאר הרצים, ואת שלושים המטרים האחרונים עשה בריצה קלה, כדי לנצח את המקצה שלו, ולקבוע תוצאה של 20:08 שניות. שון קרופורד האמריקאי שסיים לאחר בולט בבייג'ינג כדי לזכות במדליית הכסף, נאלץ לעבוד קשה, והגיע רק שלישי לאחר אלונסו אדוארד. גם וואלאס ספירמון, שזכה במדליית הארד בבייג'ינג, אך אז נפסל בגלל שיצא מהנתיב שלו במהלך הריצה עלה עם תוצאה של 20:14 שניות.

בריצת 800 מטר לנשים קיבלנו שערורייה מזן שטרם היכרנו על המסלול. מי שגרפה את מדליית הזהב הייתה קסטר סמנייה הדרום אפריקאית, עם זמן של 1:55:45 דקות. אל המקום השני הגיעה ג'אנט ג'פקוסגיי בוסיאני הקנייתית, ואת מדליית הארד לקחה ג'ניפר מדואוז הבריטית.

אבל את זכייתה של סמנייה ליווה ענן השמועות על זהותה האמיתית, כיוון שפריצתה המפתיעה למרכז הבמה של הרצה הצעירה והשרירית, שרק לפני שנה איכזבה באליפות העולם לנוער ולפתע הפכה לאלופת עולם, גרמה לרבים להאמין שמדובר למעשה בגבר, ובאיגוד האתלטיקה העולמי אף דרשו ממנה לעבור בדיקת מין שתוכיח שהיא אישה.

בגמר ה-400 משוכות לנשים ניצחה דייסוקה איקדה היפניתת עם תוצאה של 49.28 שניות, תוך שהיא מקדימה בארבע מאיות את אלקסיי סיסואב הרוסיה. את מדליית הארד גרפה אטילה ז'אבו ההונגרית, עם 49.79. את גמר ה-1,500 ניצח יוסוף סעד קאמל מבחריין, כשהוא עוצר את השעונים על 3:35:93 דקות, ומקדים במעט את דרסה מקונן האתיופי, שהגיע 8 מאיות אחריו. את מדליית הארד אסף ברנרד לגאט האמריקאי עם 3:36:20 דקות.

רובלס סיים שלישי אך העפיל לגמר

שיאן העולם ב-110 מ' משוכות לגברים, דיירון רובלס, מקווה לאסוף את תואר אלוף העולם בברלין, אך לפחות על פי המוקדמות נראה שזה לא יהיה לו פשוט. הקובני התחרה היום (רביעי) ונראה לא מספיק חד במקצה השני, אותו סיים רק במקום השלישי, אך העפיל לחצי הגמר שיתקיים מחר בערב. רובלס, ששיאו עומד על 12.87 ש', הסתפק בתוצאה של 13.67 ש'. גם טרנס טרמל העפיל לחצי הגמר עם תוצאה של 13.51 ש'.

* * במוקדמות ל-5,000 מ' לנשים העפילו לגמר לא פחות מ-15 רצות. התוצאה הטובה ביותר הושגה על ידי מדאליסטית הארד מבייג'ינג, מסרט דפאר מאתיופיה, שקבעה 15:16.46 ד'. ויויאן צ'רויוט מקניה השיגה את התוצאה השנייה הטובה ביותר, 15:16.59 ד'.

* * במוקדמות זריקת הדיסקוס לנשים העפילה מה קסויאן הסינית, שהשיגה את התוצאה הטובה ביותר, 63.38 מ', ועלתה לגמר, כשאת התוצאה היא השיגה כבר בניסיון הראשון. גם אמין סונג טיילה לשלב הבא עם 62.80 מ'.

* * במוקדמות קפיצה לגובה לגברים העפילו 13 לגמר כשהתוצאה הנמוכה ביותר הייתה 2.27 מ'. שמונה קופצים דילגו לגמר עם 2.30 מ', ביניהם קיריקוס יואנו, קבלו קגוסימנג וירוסלב ריבאקוב.

* * היום נפתחה תחרות קרב 10 לגברים, כאשר המקצועות שפתחו את היום הם 100 מ', קפיצה לרוחק והטלת כדור ברזל. טריי הארדי האמריקאי סיים ראשון בריצה ל-100 מ' ב-10:45 ש'. אשטון איטון, גם הוא אמריקאי, עצר את השעון על 10.53 ש' וסיים שני. בקפיצה לרוחק איטון בלט וסיים ראשון עם 7.85 מ' ובתחרות להדיפת כדור ברזל ניצח אלכסנדר פוגורלוב הרוסי שהשיג תוצאה של 16.65 מ'.

* * לאחר חצי גמר ריצת 400 המטרים, נסגרה רשימת הרצים שהעפילו לגמר: את התוצאה הטובה ביותר רשם לאשון מריט האמריקאי, שקבע 44:37 שניות. אליו יצטרפו ג'רמי וורינר (ארה"ב), מייקל בינגהאם (בריטניה), לסלי דג'ון (צרפת), דייויד גיליק (אירלנד), כריס בראון (בהאמה) וטאברי הנרי (איי הבתולה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully