וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך לבטל טורנירים או להטיל קנסות"

אנדי רם, שעדיין לא יודע אם יופיע בדובאי, התייחס לסנקציות שיש להטיל על המארגנים. הספונסר "וול סטריט ג'ורנל" מבטל את תמיכתו בטורניר

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינשטוק

הלחץ הציבורי והעניין שנוצר בעולם סביב סירובם של מנהלי התחרות להעניק לשחר פאר ויזה לטורניר דובאי, הביא את סאלח טחלאק, אחד המארגנים, להוציא הודעה רשמית בנושא שכותרתה: "אנחנו מאמינים שנוכחותה של שחר פאר הייתה יוצרת אנטגוניזם בקרב האוהדים". המארגנים הסבירו כי בשל הרגישות במזרח התיכון ולאחר המלחמה בעזה, העדיפו לא לאשר לפאר להשתתף בטורניר. "פאר חוותה הפגנות נגדה בטורניר בניו זילנד לפני מספר שבועות. הועלתה דאגה שנוכחותה כאן תגרור את אותן הפגנות, ואף החרמת הטורניר על ידי אוהדים ומפגינים. אין לנו כוונה לערב ספורט ופוליטיקה, אבל אנחנו צריכים להיות רגישים לאירועים האחרונים באיזור ולא לסכן את השחקנים והאוהדים הזרים שנמצאים כאן באיחוד האמירויות".

בינתיים, עולם הטניס לא מרפה מסיפורה של פאר. "הניו יורק טיימס" דיווח אמש (שני) כי ערוץ הטניס האמריקאי לא ישדר את טורניר דובאי, כמחאה על היחס לישראלית. "זו היתה החלטה קלה מצדנו, שהתבססה על המחשבה 'מה צודק ומה לא'", אמר יו"ר התחנה קן סולומון. "ספורט עוסק במצוינות, ומתעלם ממעמדות, גזע, צבע או דת. אם מדינת ישראל הייתה דוחה ספורטאי ממדינה ערבית היינו מקבלים את אותה החלטה".

כמו כן, גם אחד הספונסרים של הטורניר, העיתון "וול סטריט ג'ורנל", הודיע כי הוא מבטל את תמיכתו בטורניר. "התפיסה של העיתון תומכת בשוק חופשי ואנשים חופשיים", נמסר מהנהלת העיתון, "וההחלטה הזאת נוגדת את דרכנו".

בבלוג של דיאנה פוסין ב"לוס אנג'לס טיימס" פורסמה הכותרת: "על ה-WTA להתקומם". בין השאר נכתב בבלוג כי "זה יהיה נהדר אם ספורטאים יעמדו פעם אחת על עקרונותיהם", והאחיות וויליאמס הובאו כדוגמה לעמידה אמיצה נגד יחס גזעני לו זכו בעבר בטורניר אינדיאן וולס. "אני מאוד מאוכזבת מכך שנמנע ממני לשחק בטורניר דובאי", צוטטה פאר בתקשורת העולמית, "אני חושבת שנחצה קו אדום, וטוהר הספורט עלול להיפגע. תמיד האמנתי שאסור לערבב פוליטיקה וספורט".

נשיא ה-WTA לארי סקוט הודיע כי "הארגון צריך לשקול ענישה בעקבות המקרה, כולל ביטול הטורניר בעונה הבאה. אנו נסיק מסקנות רק לאחר בדיקת העניין עם השחקניות ומארגני הטורניר". סקוט הוסיף כי הוא מודע למורכבות המקרה, וכי על ה-WTA להתחשב במספר גורמים לפני שיחליט על המשך צעדיו. "אני יודע שלאיחוד האמירויות אין יחסים עם ישראל, ושנוצרה בעיה ביטחונית. בחודשיים האחרונים היינו בקשר מתמיד עם מארגני הטורניר, ואני מופתע מההחלטה אותה הם קיבלו, כי יש לה השלכה לא רק על ערכי הטניס אלא על ערכי הספורט בכלל".

רם יוצא נגד מארגני הטורניר

מארגני טורניר דובאי עמדו בימים האחרונים בפני מבחן נוסף, כשבעולם הטניס ממתינים לתשובתם לגבי הויזה אותה ביקש אנדי רם. בשנה שעברה רם ובן זוגו, יוני ארליך, קיבלו אישור להשתתף בטורניר, אך ביטלו את הגעתם ברגע האחרון. "אנדי רם מתוכנן לשחק בדובאי", אמר יו"ר ה-ATP קריס דנט, ובארגון מצפים להחלטתם של מארגני הטורניר, אבל נראה כי מארגני הטורניר לא חוששים לסרב שנית.

העיתונאי האמריקאי דאג רובסון פרסם בבלוג שלו, כי אחד ממקורותיו מסר, שהטניסאי הישראלי לא יקבל ויזה לטורניר שמתחיל ביום שני הקרוב. אם איחוד האמירויות לא תעניק ויזה לרם, הקרע עם עולם הטניס יורחב, כשגם ארגון ה-ATP ייאלץ לנקוט בצעדים נגד מארגני הטורניר. "ללכת לטורניר דובאי, זה כמו ללכת לכל טורניר אחר", צוטט אנדי רם, שלפי רובסון מופעל עליו לחץ מה-ATP לא להשתתף בטורניר.

"גופי הטניס השונים צריכים לבטל או להטיל קנסות על מארגני טורנירים אם שחקנים אינם מורשים להתמודד בהם", התבטא היום רם בצורה יוצאת דופן וממש לא דיפלומטית. לאחרונה רם שמר על שתיקה בכל מה שקשור לאי קבלת הויזה, אך כעת הוא שובר שתיקה.

רם התייחס גם לעובדה ששחר פאר לא קיבלה ויזה ואמר: "ביטול טורניר זה הדבר האחרון ששחר, ה-WTA, ה-ATP או כל אחד אחר היה רוצה. מצד שני, זה אחד מהטורנירים הגדולים בלוח השנה, כך שברור שהם יצטרכו למצוא דרך לאפשר לישראלים לשחק שם".

רם התבקש גם לתת פתרונות, אך אמר: "אני לא יודע מה צריך לעשות. אולי לבטל את הטורניר או להטיל סנקציות עליהם מבחינה כספית או משהו אחר, אבל מה שבטוח זה שמשהו צריך להיעשות כדי להבטיח שזה לא יקרה גם בשנה הבאה".

ב-ATP עדיין ממתינים לנושא הויזה של רם והודיעו באמצעות הדובר כי "אנחנו עדיין מחכים להחלטה הרשמית לגבי בקשת הויזה של אנדי רם. ברור שזו הזדמנות עבור מארגני הטורניר לקבל את ההחלטה הנכונה".

רם הוסיף ואמר: "אני מקווה שהממשל בדובאי והמארגנים ילמדו מהטעויות שלהם וייתנו לי להגיע. זה מצב מסובך עם המלחמה שהייתה לנו בישראל. אני מבין את ההחלטה של הממשל שלהם, אבל אם הם עורכים טורניר גדול ולא נותנים לכל השחקנים המדורגים להשתתף, אז זו טעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully